Nederlandse vlag in top

Keith, die het razend druk heeft, gaf Justin opdracht de vlag te hijsen. Er is mij al verteld dat dit nederlandse fabrikaat het in Afrika waarschijnlijk niet redt tot het einde van het seizoen. Het enige bdrijf dat vlaggen maakt die niet na enkele weken terugkeren in de vorm van een lange draad, schijnt in Berlijn te resideren. Die maken voor 300 Euro een Afrika-resistente vlag..

JR

Na wat kleine hordes genomen te hebben is de kist opgebouwd en klaar om naar de startbaan te slepen.

Foto van de falende ailleron sealing

Een echt schandalig slecht stukje werk. Een spleet van vele mm tussen ailleron en Mylar tape.

Termietenheuvel met groot gat

De termietenheuvel op de achtergrond is het onderwerp van deze foto. Dat grote gat zat er vorig jaar nog niet in. Die termietenheuvels zijn als beton zo hard en ik vroeg me af welk kanon hiervoor verantwoordelijk geweest kon zijn. Justin gaf uitleg. Varanen schijnen dol op termieten te zijn en sterke scherpe klauwen te hebben. Zodoende. In voorgaande jaren hebben we er eentje gefotografeerd die gemoedelijk over de runway sjokte

Meteokaartje met thermiekverwahting

Meer dan 7 meter stijgen voor drie december. Die bellen waren er wel, maar erg dun gezaaid. Eén op de 8 schat ik, had deze sterkte, waar de daalsnelheid van de kist nog van af moet. De rest was rond de drie meter.

Meteokaartje convectiehoogte

Ook leuk natuurlijk. Een convectiehoogte van meer dan 20.000 voet! Helaas gingen de laatste 10.000 voet met 2 meter/sec en dan heb je daar zo weinig aan. Het kaartje is indrukwekkend en niet echt fout.

Meteokaartje met thermiekverwahting

Ook op 4 december was de thermiek veel zwakker. Slechts één bel haalde een stijgwaarde die in de buurt kwam. De wind was echter de grootste miskleun voor deze dag. Vooral de richting klopte niet en varieerde sterk.