Grote bui boven Gariepdamk

De OLC-vliegers zijn al weg. Sommigen komen al weer terug. Zou het nog zin hebben om te starten? We nemen het risico niet, morgen is er weer een dag.

Geparkeerd zweefvliegtuig loost waterballast

13 januari. Het veld wordt omsloten door grote onweersbuien en het gebied waar we de opdracht gepland hebben is ook al geinfecteerd. De kans dat het nog wat wordt is zo klein dat we de moeite niet meer nemen. Waterballast lozen en naar huis!! De foto is gemaakt vanuit de auto want het bliksemde flink en het regende ook al.

Foto van JR plus ASH25 op de achtergrond

Brigitte, die deze foto maakte, had niet mij als onderwerp, maar de op de achtergrond aanwezige ASH 25. De bemanning zat gelaten te wachten op Keith voor het oplossen van een groot probleem met de motor. Later bleek dat de huurders, waaronder een airlinecaptain van Swiss Air, de checklist niet goed gevolgd hadden. Het "probleem" was in 10 minuten verholpen.

JR op de baandrempel van baan 15 te Gariepdam

We staan, zoals meestal, als laatste in de rij. De cumuls op de achtergrond zien er goed uit, maar schijn bedriegt. Lage basis en zwak stijgen. Het is voor mij eigenlijk te vroeg om te starten.

Open hek met opa onder een boom in de schaduw

's Morgens, een half uurtje voor de briefing, zit opa meestal aan het hek. We moeten dat hek altijd achter ons sluiten om te voorkomen dat wild kans ziet het vliegveld op te lopen. Opa doet ons graag een plezier en zet omstreeks briefingtijd het hek open, zodat we niet hoeven uit te stappen.