Band mrt slijtgat

Als je met een Nimbus 4 25 knopen crosswind hebt, dan heb je een probleem. Voordat je de grond raakt mag de kist geen zijdelingse snelheid meer hebben. Dat lukt helaas niet altijd en dan is dit het resultaat als je op een verharde baan landt. Gelukkig had Gert een reserve band bij zich, dus het bleef bij wat extra werk.

demonteren velg

Het kostte duidelijk kracht om de vast aangeschroefde velg te demomteren, ten einde de band te kunnen wisselen.

Hamer, in elkaar geknutseld van betonijzer

Als je geen hamer hebt, maar wel een stuk betonijzer, een lasapparaat en een slijpschijf, dan ligt de oplossing voor de hand. De steel is aan het einde geplet, zodat het ook als breekijzer en bandelichter te gebruiken is.

Gedemonteerde propellor

Als je het handig aanpakt, dan schijn je bij sommige kisten een motor met nog draaiende propellor in te kunnen klappen. De prop was beschadigd aan de uiteinden, maar Philippe staat voor niets en hoopt hem morgen weer klaar te hebben. Uitgebalanceerd en al!

Zilverachtige kaphoes

Er worden hier kaphoezen aangeboden, die een metaalachtig uiterlijk hebben. Maximaal reflecterend, waardoor de cockpit koeler blijft in de felle zon. Ze zijn een beetje prijzig en mijn hoes voldoet ook.