LS6 PJ wordt gerepareerd

Het wiel van de PJ (LS6) behoefde enig onderhoud na de laatste landing. Dit onderhoud liep enige vertraging op nadat een italiaan moest landen op een vliegveld 120 km zuid oostelijk van Gariep. Een gedeelte vam het reparatieteam speelt ook voor ophaler. Uiteindelijk besloot Martin Lessle de Italiaan (die vele prachtige verhalen over zijn avonturen vertelt) per Cessna op te halen. Weer een nieuw avontuur er bij.

Zweefvliegers kijken naar de lucht

De 14e december stuurde de chef een snuffelaar omhoog. Zoals uit de foto blijkt werd deze met belangstelling gevolgd van af de grond waar men met het vliegtuig achter de auto klaar stond voor de sprint naar de startplaats

Lodewijk, Hans en Martin overleggen

Waar gaan we heen vandaag? 600km declareren of gewoon OLC? En, waar gaan we volgend jaar naar toe met de container?

De UFO met Hans Wisselink en Lodewijk de Beukelaar in de landing

Crosswindlanding met Lodewijk aan het roer. Zie volgende foto voor de uitrol.

Hans en Lodewijk uitrollend op de landingsbaan 28 Gariepdam

Hans en Lodewijk waren toch gaan vliegen vandaag. Zoals verwacht was het weer erg onregelmatig. Eén zwaluw maakt nog geen zomer, en één bel van 6 meter ook niet. Ze waren op bijna 4000 meter geweest en hadden een bel van 6 meter gehad, maar er waren flinke stukken waar zwakke thermiek was en de basis beduidend lager. Ook de bovenwind van 55 kmh deed van zich spreken. Al met al. die 600 driehoek zat er dus niet in vandaag. Foto, UFO uitrollend op baan 28 Gariepdam.