Aanbrengen propellor

De , door Philipe gerepareerde propellor, wordt met vereende krachten weer gemonteerd. Dat valt niet altijd mee zonder specifiek gereedschap. Het vastknellen van een busje om een staalkabel gaat ook met een betonschaar, mits je vaste hand hebt. zo niet dan gaat het "klik", en kan je weer overnieuw beginnen.

Door de wind opgezweepte stofwolken

De wind die de 11e januari dwars op de baan stond, deed grote stofwolken opwaaien in de buurt van het stuwmeer. Starten was onder deze omstandigheden niet mogelijk.

De sleepvlieger relaxed in eern op het terras.

Scott Sinclair, de sleepvlkieger maakt van de gedwongen rust gebruik om te relaxen op het terras. Het mocht dan wel hard waaien, maar de temperatuur blijft hoog. De volgende dag zou de thermometer op het terras van het vliegveld zelfs een temperatuur van meer dan 47 graden celcius aangeven en die thermometer hangt (uiteraard) in de schaduw!.

Masrtin en Justin in gesprek op de mstartbaan van Gariepdam

Martin, de chef, overlegt met Justin (zittend) over operationele zaken. Justin is Martins rechter hand op Gariepdam. Hij zorgt normaliter voor het startbedrijf. Ik heb me laten vertellen dat Justin in Afghanistan gediend heeft. Hij zou bommen van de taliban hebben gedemonteerd en daarbij de naarste dingen hebben beleefd...

Aanbrengen zonnebrandcreme

Rob was er als de kippen bij om te starten toen de wind meer in de baanrichting draaide. De 2T startte zelfs voor de ECC!! Nog snel even zonder zuinigheid wat zonnebrandcreme aanbrengen. Gelukkig waren de windvlagen vol zand nu ook niet meer present.

2T krijgt sleepstart

2T start met harde crosswind van rechts. Enkele seconden later was alles weer helemaal onder controlle.

T2 rolt uit na de landing op baan 33 te Gariepdam

Rob Looisen zwaait naar de camera tijdens de landing te Garierpdam. Op de achtergrond één van de talrijke onweersbuien die rond het veld hangen.

Rij zweefvliegtuigen voor de start te Gariepdam.

De vliegtuigen staan netjes naast de baan in de volgorde van start. Wie het eerst komt die het eerst maalt. Positie nummer één wordt steevast ingenomen door de ECC van Adam Czeladzki

Adam Czeladzki start van baan 33 Gasriepdam

Adam Czeladzki (Polen) 45 jaar oud, was slachtoffer van een crash, botsing, tijdens de Nationale kampioenschasppen van Polen in 2009. Hij vloog destijds met zijn eigen LS8. Adam is ook in het bezit van een PPL. Hij vliegt internationale zweefvliegwedstrijden met deze Discus 2 CT 18 meter, de ECC. deze kist heeft een aangepaste rudder bediening, omdat Adam sinds zijn ongeluk vanaf zijn middel verlamd is geraakt. Hij heeft 2200 zweefvlieguren waarvan 150 na zijn ongeval. Steevast staat hij iedere morgen op Gariepdam als eerste in de rij en komt meetal ook als één van de laatsten binnen.

JR landt op Gariepdam

Het zit er weer op. De JR landt voor de laatste maal dit seizoen op Gariepdam. Deze laatste vlucht leverde twee records op, op de driehonderd kilometer retour. (151 kmh, 18 meterklasse en 15 meter klasse).