Het is 30 november en er valt nog niet veel te vertellen. We hebben de 25e november
het vliegtuig opgebouwd met als doel 's middags te gaan vliegen. Helaas bleek de kraan van
het watertankje in de staart lek te zijn zodat het richtingsroer er weer af moest. Kraan uitgebouwd en
nu dan ook maar de kraan uit elkaar gehaald. Het was niet lang zoeken, het rubbertje in het kraantje
was volledig vergaan. Opa kwam met een oude fiets binnenband aanzetten en dat verhielp het probleen.
Toen was het te laat om nog te starten. De hele verdere week was het weer slecht. Lage basis en zwak stijgen
bepalen het beeld, afgewisseld met regen. Verder hebben we al weer een paar uur zonder stroom gezeten en
hebben in Colesberg ontdekt dat de banken daar geen geld rekenen voor een geldopname en bovendien een normale
koers geven. Ook weer opgelost.
Helaas bleek een stuk van de mylartape van de rechter vleugel zwaar beschadigd.
Gisteren heb ik de oude tape verwijderd, inclusief de hardnekkige lijm. Dat is het meeste werk.
Morgenvroeg hebben we voor om de nieuwe
(jaja we hebben reserve bij ons!) er op te plakken. Geen haast, want vandaag en morgen is het weer niet beter.
30 november 2017
Vliegen heeft gezien het weer nog geen zin. We maken het ons dus maar gezellig hier
Gisteren ben ik begonnen de mylartape van de rechter vleugel te vervangen. Twee uur 'smiddags is daarvoor niet de goede tijd en bovendien had ik een Tshirt aan. Toen het vel van mijn armen begon te bladderen was het besluit om morgenvroeg de rest te doen snel genomen.