Bovenste hoekje van het richtingsroer is afgebroken

Een fonkelnieuw vliegtuig, nog geen meter gevlogen en dan al een gemene schade aan het rudder. Vliegen is voor een zweefvliegtuig veel veiliger dan het vertoeven op de grond. De aanhanger wordt aangepast zodat de volgende schade in ieder geval niet meer op de zelfde manier kan ontstaan

Technicus repareerd de schade aan het richtingsroer

Met de fabriek van Jonker Sale Planes achter de hand ben je in iedergeval goed af. de schade wordt gerepareerd en zes uur later kan er gevlogen worden.

Een brevet dat er uitziet als een boekwerk

Het heeft even geduurd, maar mijn ZuidAfrikaanse gelijkstelling is gearriveerd. Het ziet er een stuk imposanter uit dan ons KNVvL papiertje, heeft 6 bladzijden en komt compleet met pasfoto, paspoortnummer, adres, etc. Mij is beloofd dat in de komende jaren het verlengen een stuk eenvoudiger is dan de eerste afgifte nu.

Uitstalling van reserveonderdelen die bij het vliegtuig horen

JS is opvallend attent bij de aflevering van zijn vliegtuigen. Een doos vol met allerlei ringetjes slangetjes, afdichtingen, etc, zit standaard in de aanhanger. Allemaal van die zaken die niet veel kosten, maar je het leven behoorlijk zuur kunnen maken als je er om verlegen zit en ze eerst bij de fabriek besteld moeten worden. Ook een pomp voor het vullen van het water in de staart ontbreekt niet.