Brigitte staat gebogen over dee cockpit van de JS3

Brigitte maakt de cockpit klaar. Flesjes water brood voor onderweg etc.

stabilo JS3 met twee meetbuisjes

De JS3 heeft de twee meetbuisjes aan de uiteinden van het stabilo. Die zijn bij de meeste kisten op het kielvlak aangebracht. Voordeel: ongestoorde luchtstroom. Nadeel: mensen lopen er te dicht langs omdat men het niet gewend is en dan breekt de boel af en dat is duuuur. Verder is er natuurlijk een extra aansluiting tussen het stabilo en de romp nodig, wat weer meer kans op lekkage biedt en dan werken de instrumenten niet meer naar behoren.

Aanhanger met Terlet reclame

De wereld is best groot, maar de zweefvliegwereld klein. Deze aanhanger staat naast de hangaar geparkeerd en heeft een ZuidArikaans kenteken sind februari 2019. Het schijnt de (voormalige) aanhanger van Ronald Termaat te zijn..

Accu plus aansluiting

Eén van de twee batterijen van de JS3. 7 ampere/uur is niet echt veel. Gelukkig heb ik in Gariepdam een batterij van de zelfde maat die 19 AH kan leveren. Best wel prettig, want zonder batterij start, en wat bijna nog erger is, loopt de motor niet. Die verbruikt maar liefst 5 ampere tijdens het lopen. Twee mogelijkheden op een flame out: brandstof op en batterij leeg. De aansluiting is echt irritant. Deze stekker ergens op de tast insteken is soms een eindeloos gewriemel