Regels voor jurering van zweefvliegwedstrijden.

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Regels voor jurering van zweefvliegwedstrijden.

Bericht door Ruud Holswilder » 30 mei 2012, 14:06

Jan de Hulster schreef:Er was toch ook een probleem met de plaszakken?
Die waren toch gescheurd?
Dat is oook voorbereiding, toch?
(de originele posting hiervan kan ik even niet meer vinden)
De discussie begint onderhand een beetje onoverzichtelijk te worden maar je kan de klaagzang over scheurende plaszakken, hangende bugwiper, kapotte final glide computer, etc. hier lezen.
Vervolgens kan je je ook nog eens afvragen hoe het zat met de recente vliegervaring aan het begin van de NK als je leest
Dit was vandaag de tweede vlucht sinds twee jaar in NL.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Regels voor jurering van zweefvliegwedstrijden.

Bericht door Jan Ritsma » 30 mei 2012, 14:10

Jan de Hulster schreef:Er was toch ook een probleem met de plaszakken?
Die waren toch gescheurd?

Dat is oook voorbereiding, toch?
(de originele posting hiervan kan ik even niet meer vinden)

Neem een plascondoom met urine zak, werkt als een tierelier! :bloemen:
De "plaszakken" waren niet gescheurd, maar een plascondoom. Dat kan gebeuren en heeft niets met de voorbereiding te maken.

#Ruud, je begint gevaarlijk dicht het Henk Poepjesniveau te benaderen. Dat draadje in die stekker solderen is niet volgens mij illegaal maar volgens Funkwerk, de fabrikant van de transponder. Dat schreef ik ook maar dat laat je hier maar weg omdat het leuker staat als alleen ik dat zou verkondigen.

Der External-MemoryAdressadapterTRT800EM enthält elektronische Komponenten und darf nicht
geöffnet werden.
Jedwedes Öffnen oder Verändern des Steckers führt zum Verlust der Zulassung!
Dat een arts niet weet op welke criteria iemand gekeurd dient te worden kan ik niet helpen. bovendien ben ik daardoor een week of zes bezig geweest met profcheckjes en formuliertjes

Maar we hebben het hier over het functioneren van zweefvliegjury's. Jouw posting waarin jij zegt dat alles zo netjes is gegaan spreekt voor de lezers voor zich. Daar heb ik niks aan toe te voegen.

Henk Poepjes

Re: Regels voor jurering van zweefvliegwedstrijden.

Bericht door Henk Poepjes » 30 mei 2012, 14:19

Jan Ritsma schreef: De "plaszakken" waren niet gescheurd, maar een plascondoom. Dat kan gebeuren en heeft niets met de voorbereiding te maken.
Waarom schrijf je dan zelf plaszakken in je verhaal? Jij bent toch de man van de letter?
Ik vond je al ongeloofwaardig en dat wordt er op deze manier niet beter op.....

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Regels voor jurering van zweefvliegwedstrijden.

Bericht door Jan Ritsma » 30 mei 2012, 14:52

Henk Poepjes schreef:
Jan Ritsma schreef: De "plaszakken" waren niet gescheurd, maar een plascondoom. Dat kan gebeuren en heeft niets met de voorbereiding te maken.
Waarom schrijf je dan zelf plaszakken in je verhaal? Jij bent toch de man van de letter?
Ik vond je al ongeloofwaardig en dat wordt er op deze manier niet beter op.....
Ha Henk, ik wacht nog steeds op antwoord over wat je van het vliegen met een ongeldige ARC vindt.
Verder wordt het tijd dat je met betrekking tot het ongeval in Ionia en de crash op de A50 een paar van je beroemde echo mailtjes op zweefportaal dropt. Dat kopieergedrag moet je toch wel erg ergeren he :grin:

Henk Poepjes

Re: Regels voor jurering van zweefvliegwedstrijden.

Bericht door Henk Poepjes » 30 mei 2012, 16:01

Jan Ritsma schreef: Verder wordt het tijd dat je met betrekking tot het ongeval in Ionia en de crash op de A50 een paar van je beroemde echo mailtjes op zweefportaal dropt. Dat kopieergedrag moet je toch wel erg ergeren he :grin:
Ach Jan, zolang het hier meer echoot dan daar..... Werd een beetje te veel om het elke keer te vermelden, ben er dan ook maar mee gestopt.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Regels voor jurering van zweefvliegwedstrijden.

Bericht door Jan Ritsma » 30 mei 2012, 16:10

Henk Poepjes schreef:
Jan Ritsma schreef: Verder wordt het tijd dat je met betrekking tot het ongeval in Ionia en de crash op de A50 een paar van je beroemde echo mailtjes op zweefportaal dropt. Dat kopieergedrag moet je toch wel erg ergeren he :grin:
Ach Jan, zolang het hier meer echoot dan daar..... Werd een beetje te veel om het elke keer te vermelden, ben er dan ook maar mee gestopt.
Ha Henk, ik wacht nog steeds op antwoord over wat je van het vliegen met een ongeldige ARC vindt.
Laat je die vraag er nou toch weer uitgeknipt hebben....
Over het algemeen gaat liegen jouw beter af. Kan je me één echo mailtje op zweefportaal laten zien Henk.

Henk Poepjes

Re: Regels voor jurering van zweefvliegwedstrijden.

Bericht door Henk Poepjes » 30 mei 2012, 17:42

Ach, geen antwoord geven vind ik nog altijd minder erg dan liegen (of vergissen, zoals jij je liegen noemt) of zaken verdraaien, zoals jij vaak doet Jan.

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Regels voor jurering van zweefvliegwedstrijden.

Bericht door Sieb » 30 mei 2012, 20:55

ik krijg de indruk dat men daar niet op zit te wachten :hypo:
Je weet het pas zeker als je je beschikbaart stelt
Als je eerlijk bent

dat ben ik
dan zal je moeten toegeven dat sinds 2004 er geen wettelijke basis meer is om een zweefvlieger naar papieren te vragen
dat is goed mogelijk maar het door jouwzelf geaccepteerde wedstrijdreglement NK stelt de eis dat je beschikt over geldige papieren en die kon je niet tonen. Je heb dat vast op zjin "Jan Ritsma's" aan de orde gesteld met als resultaat dat de standpunten meteen verharrden. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn Jan!
laat staan dat die die papieren zou moeten kunnen tonen en zelfs bij zich zou moeten dragen.. Iedereen mag een zweefvliegtuig besturen zonder papieren.

Ik betwijfel dat zeer maar er is hier vast een hele goede meester in de rechten die dat kan uitzoeken en beargumenteerd kan kan aangeven wie er gelijk heeft. Als jij dat bent: gefeliciteerd, je krijgt een biertje van me op de Amstelglide (zorg wel weven dat je aan het wedstrijdreglement voldoet :razz:
Wat moet ik nou met een verhaal van een jury die beweert dat ik bij een controlle van de KLPD "er niet mee weg gekomen zou zijn" als ik een Email van een arts laat zien die verklaart dat het (niet benodigde) papiertje afgegeven is?
Als dat zo is dan is dan krijfgt de jury een biertje van jou en andersom krijg jij een biertje van hen lijkt me! Dus als die meester in de rechten jou gelijk geeft dan heb je veel biertjes tegoed.
Wat vindt jij van de voornoemde juryuitspraak waar Tim Drubbel de hele puntentelling van een wedstrijd verziekt?
Ik was er niet bij maar als ik jouw feitenrelaas lees (ik hoor het liefst de versie van beide partijen) dan ging Tim Drubbel hier de fout in
Wat vindt jij van een juryuitspraak die iemand diskwalificeert terwijl hij het "strafbare feit" helemaal niet begaan heeft?
Als iemand wordt gestraft voor iets wat hij niet heeft gedaan dan is sprake van dwaling van de jury. Als die dwaling kan worden aangetoond (of de jury zelf vindt dat ze fout geoordeeld hebben) dan zal dat rechtgezet moeten worden inclusief rehabilitatie.
Dan moet het bij jou als bestuurder toch een beetje gaan kriebelen.
Als ik onrecht, onredelijkheid, leugens, onwaarheden constateer dan gaat het per saldo bij mij kriebelen en dat heeft niets met het gegeven te maken of ik bestuurder ben of niet. Ik kan slecht tegen onrechtvaardigheid.
"het zijn allemaal vrijwilligers" verhaal.
Je kunt je als vrijwilliger nooit verschuilen achter het vrijwilligerschap als er iets fout gaat! Deze opmerking is echter uit het verband getrokken. Er wordt alleen maar opgemerkt dat er binnen de zweefvliegerij heel veel vrijwilligers zijn die het beste met de sport voorhebben. Als je als vrijwilliger de zaak loopt te besodemieteren ter eigen faveure: wegwezen!
Waar ben je bang voor? ben je bang dat als je als bestuurder ruiterlijk erkent dat hier een aantal zaken goed scheef lopen, jou dat "sociale punten" in de zweefvliegwereld kost?
Ik ben nergens bang voor en heb een dikke huid. Als bestuurder moet je tegen kritiek (in de meest extreme vormen overigens) kunnen. Het heeft al helemaal niets met "sociale punten" te maken. Als er iets goed scheef loopt in mijn ogen dan zal ik me niet door aanzien, sociale punten oid laten leiden: dan krijg je van mij de wind van voren.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Regels voor jurering van zweefvliegwedstrijden.

Bericht door Jan Ritsma » 30 jan 2013, 11:37

Dit draadje begon ik als volgt:
In dit betoog wil ik aangeven dat er erg veel mis is bij de jurering van zweefvliegwedstrijden. Naar mijn mening moet er een selctieprocedure opgesteld worden voor juryleden, en een protocol dat aangeeft hoe een jurering dient te verlopen.
Wie kunnen we dit jaar in de jury van de NK verwachten? Tim Drubbel?
De man die vindt dat deelnemers moeten starten op het moment dat de wedstrijdleider dat verbiedt?
De man die denkt dat luchtvaartpolitie naar papieren gaat vragen die wettelijk niet bestaan?
Of de man die in opspraak is naar aanleiding van een rel in de VS en op het eerste vliegtuig terug is gezet, het voorzitterschap van zijn clubje is ontnomen en vijf jaar is geschorst?
Ik verbaas me nergens meer over :?

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Regels voor jurering van zweefvliegwedstrijden.

Bericht door Peter » 05 feb 2013, 12:09

Als wedstrijdleider zit je goed als de voorzitter van de jury een goede vriend van je is. :grin:
Natasja schrijft op haar eigen website:
Tim Drubbel, een goede (zweefvlieg)vriend van me, is al jaren met zijn motorkist van de partij om dit evenement te steunen. Hij reist/vliegt alle vliegvelden af om de Hoogvliegers kinderen rond te kunnen vliegen. Op uitnodiging van Tim mocht ik mee naar dé Hoogvliegersdag @ Schiphol! Whaaaah!!!! Gaaf!!!!
Op vrijdagavond reed ik naar Lelystad vanwaar we opstegen om naar Schiphol te vliegen, het was natuurlijk übergeil om met zo'n klein motorkistje op hét grote Schiphol te mogen afvliegen én landen.

Plaats reactie