Update gevraagd

Plaats reactie
fanclub JR
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2015, 15:58

Update gevraagd

Bericht door fanclub JR » 15 aug 2023, 19:20

Beste Jan,
Het is hier al maanden oorverdovend stil. Buiten het feit dat wij als fanclub jouw recordverslagen missen, is jouw ongeëvenaarde kritische, maar rechtvaardige en zeker objectieve blik op het reilen en zeilen van de Nederlandse Kernploeg een groot gemis.
Als topsporter en meervoudig recordhouder zou het je sieren de achterban een beetje op de hoogte te houden van de huidige stand van zaken betreffende je eigen vliegcarrière en doelen voor de komende tijd. Ook jouw mening over de actuele stand van het Nederlandse Wedstrijdvliegen zouden wij kunnen waarderen. Er zijn er namelijk niet zoveel mensen die gewoon durven te zeggen waar het op staat, zoals jij dat wel kan.
We verheugen ons op een teken van leven,
Je Fanclub.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Update gevraagd

Bericht door Jan Ritsma » 06 okt 2023, 10:07

Allereerst excuses voor het late antwoord.
Op dit moment krijg ik van het forum geen emails, omdat mijn provider mijn emailbox geblokkeerd heeft.
Dat is te wijten aan het feit dat de captcha van het aanmeldformulier gekraakt is en er duizenden emails (spam) binnenkwamen.

Mijn mening over de actuele stand van zaken rond het wedstrijdvliegen?
Omdat ik dat helemaal niet meer gevolg heb en mijn informanten dat ook nauwelijks nog doen, kan ik me geen mening daar nu over vormen.
Zolang er nog steeds door de CW&S "gestemd" wordt, zal de vriendjespolitiek niet minder worden.
Zeker niet als in die zelfde CW&S zich lieden bevinden die mee mogen stemmen over de toekomst van hun eigen man of kinderen.

Het recordvliegen vind ik nog steeds leuk en dit jaar is er weer een langdurig verblijf in ZuidAfrika gepland.
De laatste jaren was het erg uitdagend, omdat het weer dramatisch slecht was en Potchefstrom een veel slechtere locatie is dan Gariepdam. Helaas zit Gariepdam er vermoedelijk niet meer in, nadat Corona alles lam gelegd had en men nu ook geen sleepvliegtuig meer wil regelen omdat de kosten daarvan te hoog zijn.

De KNVvL?
Tja, niemand interesseert het dat er nepotisme heerst en dat er records worden en werden uitgedeeld die (soms van geen kant) aan de regels voldoen. Niemand neemt dan op den duur de prestaties nog serieus.
De gemiddelde zweefvlieger is lid omdat dat moet van zijn zweefvliegclub vanwege de WA verzekering en voor de rest zal het ze een zorg zijn.

Omdat er meer mensen zijn die de recordverslagen graag lazen zal ik kijken wat ik op dat gebied dit seizoen doen kan.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Update gevraagd

Bericht door Jan Ritsma » 02 dec 2023, 17:57

De recordverslagen en belevenissen in ZuidAfrika zijn weer te vinden op:
https://www.zweefvliegenonline.nl/recor ... /index.php
:) :) :)

l_steenbrink
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 jul 2010, 09:13

Re: Update gevraagd

Bericht door l_steenbrink » 29 dec 2023, 11:32

Leuk dat je je belevenissen weer met ons wilt delen Jan.
Op de zuidafrikaanse olc zie ik geen vluchten vanaf Gariepdam meer en je vrienden Leenders en Renckens lijken ook niet meer zoals gewoonlijk in Afrika te vliegen. Is daar een reden voor?

Veel mooie vluchten gewenst in down under.

Gebruikersavatar
Francesco
Berichten: 149
Lid geworden op: 03 okt 2009, 12:20

Re: Update gevraagd

Bericht door Francesco » 31 dec 2023, 18:25

Je hebt in ieder geval goed opgelet wat de NL zweefvliegers zoal presteren.
Je heb hierbij natuurlijk ook gezien dat Bart Renckens als team captain zich uit de naad heeft gewerkt in Narromine tijdens de WK "dit jaar Dec" (en daarvoor).

Plaats reactie