Het blijft goed weer in Zuid-Afrika dus houd de OLC in de gaten!
De Lijst op de voorpagina van zweefvliuegenonline is dienovereenkomstig aangepast.
Die categorie (met take off in Nederland) is er ook Sieb. Dat heten binnenlandse records. Voor nationale records is alleen de Nederlandse nationaliteit vereist. Door al onze luchtruimbeperkingen zijn die binnenlandse records voor een groot deel nauwelijks of niet te vliegen. Bovendien moet je wat medewerking hebben van de instantie die je opsleept of liert. In mijn geval deed die er alles aan om mijn pogingen te doen mislukken. Ik heb al twee keer beleefd dat ik te horen kreeg dat er rond het veld een maximum snelheid voor zweefvliegtuigen gold (Terlet). Toen dat tegen de records niet bleek te helpen keek men erg sip en niet begrijpendSieb schreef:Ik vind toch eigenlijk dat nationale records hun TO field in NL moeten hebben. Is de uitdaging ook weer terug en de competitie ook meteen groter.
(maar deze ACvZ/GeZC-vliegers combi laat wel zien waar de echte vliegers zitten)
Klopt.Ruud Holswilder schreef:Het aanpassen van je snelheid al naar gelang de omstandigheden heeft gewoon te maken met goed vliegerschap.
Eigenlijk zou je daarvoor geen regeltjes hoeven op te stellen.
Ruud Holswilder schreef: Een remote finish point lijkt mij een goede keuze i.p.v. een finish boven vliegveld met veel lokaal verkeer.
Ja, dat klopt. De man die finishte plus de twee inzittenden van de tweezitter die in het circuit vloog.Ruud Holswilder schreef: Dat ongeluk na een finish op Tocumwall kostte wel het leven van drie mensen