KNVvL weigert leden naar behoren te informeren.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

KNVvL weigert leden naar behoren te informeren.

Bericht door Jan Ritsma » 31 okt 2017, 11:29

De Koninklijke Nederlandse vereniging voorLuchtvaart (KNVvL)laat haar leden het liefst ten aanzien van bepaalde onderwerpen in het ongewisse.
Wat is er aan de hand?
Op 14 januari 2016 verscheen er in de KNVvL nieuwsbrief een artikel over het Instituut sportrechtspraak (ISR) dat de KNVvL in het gelijk gesteld had omtrent het intrekken van een door mij gevlogen zweefvliegrecord. Recentelijk onderzocht de KNVvL de gang van zaken rond deze intrekking en kwam tot de conclusie dat het record ten onrechte was ingetrokken en bood daarvoor haar verontschuldigingen aan. Daarna gebeurde er niets. Hoewel de KNVvL destijds in het KNVvL-forum en dus ook in haar nieuwsbrief het nieuws rondbazuinde, bleef het nu muisstil.
Niet fair tegenover de KNVvL-leden en ook niet fair tegenover mij. Daarom stuurde ik naar mevrouw Knibbe (hoofd redactie KNVvL nieuwsbrief) het verzoek om dezelfde lezerskring als die van het bovengenoemde artikel nader te informeren over de laatste ontwikkeling in deze zaak. Mevrouw Knibbe antwoordde de zelfde dag en vroeg de heren Ronald Termaat (directeur KNVvL en Jan Forster (Voorzitter AfdelingsBestuur Zweefvliegen) om hun fiat. Helaas kreeg mevrouw Knibbe van beide heren geen reactie en verstuurde haar verzoek na 4 weken opnieuw. Toen twee weken daarna de heren nog steeds niet gereageerd hadden,Schreef ik aan mevrouw Knibbe dat ik verdere actie zou ondernemen als de heren niet binnen twee dagen het fatsoen konden opbrengen om haar te woord te staan. Dit resulteerde binnen een dag in een antwoord van de voorzitter van het ABZ:
Geachte heer Ritsma, beste Jan,

Na aanleiding van uw mail is aan de commissie sportzaken gevraagd om een tekst op te stellen voor de nieuwsbrief om als rectificatie te dienen.

Wij zullen u op de hoogte stellen als de rectificatie in de nieuwsbrief geplaatst is.

Excuses voor de late reactie, hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

M.v.g.,
Jan Forster
De voorzitter doet de toezegging de leden fatsoenlijk nader te informeren. Eind goed al goed. Het moest natuurlijk weer meer dan 6 weken duren, maar dat zijn we gewend.
Helaas kwam 4 dagen later de volgende mail:
Geachte heer Ritsma, beste Jan

In antwoord op uw email van 7 september 2017 het volgende:
In de excuusbrief van 11 juli 2017 biedt de Commissie Sportzaken Zweefvliegen (CSZ) excuses aan voor het niet eenduidig formuleren en publiceren van de recordregels ten tijde van het vliegen van het gewraakte snelheidsrecord van 3 januari 2014. Dat er daardoor verschillen van inzicht zijn ontstaan met als resultaat het achteraf intrekken van het snelheidsrecord betreuren zij ten zeerste.
Nergens staat in de brief dat het record nu wel erkend is. Dat is een misinterpretatie van de excuusbrief.
Uit het vonnis van 13 januari 2016, door de arbitragecommissie van het ISR, is onder andere gebleken dat er informeel wel degelijk kennis was van de juiste regelgeving. Mede daarom staat de CSZ volledig achter de uitspraak van het ISR. Van rectificatie kan dan ook geen sprake zijn.
Om u niet verder in verlegenheid te brengen zal de KNVvL geen rectificatie vragen van de publicatie in de nieuwsbrief SportknowhowXL. Deze publicatie is onjuist en heeft als enkele bron uw persoonlijke website. De publicist Thomas van Zijl had zich breder moeten laten informeren.
Desalniettemin hopen wij dat deze kwestie nu achter de rug is en zien vol verwachting uw nieuwe indrukwekkende records tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Jan Forster, vz ABZ
De voorzitter van het ABZ doet zijn toezegging niet gestand en liegt en manipuleert als van ouds.
De tijdens de zitting van het ISR door de KNVvL gepresenteerde leugens worden weer als feiten neergezet, het excuus van de KNVvL wordt verdraait en een omissie (het niet alsnog erkennen van het ten onrechte ingetrokken record) wordt als bewijs gepresenteerd.
Waarvoor de KNVvL excuus maakt, is niet voor tweeërlei uitleg vatbaar.
Twee quotes uit dit excuus:
Op basis van de huidige inzichten zijn wij van mening dat jij wel degelijk
een nationaal record hebt gevlogen
En
Wij hopen dat deze uitleg en onze verontschuldigingen voor de afwijzing van
jouw recordaanvraag
jou motiveert om je indrukwekkende lijst met records te
blijven aanvullen c.q. verbeteren. Wij hopen ook dat hiermee jouw
vertrouwen in het functioneren van de CSZ enigszins is hersteld.
Daar staat geen word chinees tussen. De enige mogelijkheid om ook de nieuwsbrieflezers van de KNVvL op de hoogte te brengen is nu via de Nederlandse nieuwsbladen. Dat daarmee een veel groter publiek deelgenoot wordt van de misstanden bij de KNVvL is niet mijn schuld De schuld leg ik neer bij het onbetrouwbare afdelingsbestuur zweefvliegen.
Ze hopen dat mijn vertrouwen enigszins is hersteld :grin:

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: KNVvL weigert leden naar behoren te informeren.

Bericht door Jan Ritsma » 07 dec 2017, 07:14

Om alle gefabriceerde argumenten kort te sluiten, heb ik het afdelingsbestuur verzocht om de lezers van de KNVvL nieuwsbrief, die zo triomfantelijk te horen kregen dat de KNVvL mijn record niet hoefde te erkennen, van deze excuusbrief van de KNVvL op de hoogte te brengen.
Meer niet.
Ik verwachtte eigenlijk helemaal geen reactie, maar die kwam toch:
Geachte heer Ritsma, beste Jan,

heb je laatste mail van 23 oktober, in goede orde ontvangen.
Daar door ons de conclusie duidelijk verwoord is door onze mail van 22 oktober, zien wij geen reden hier verder op in te gaan, deze conclusie is definitief.
Verdere correspondentie aangaande zullen wij dan ook niet meer beantwoorden.

Hoop je naar voldoening te hebben geantwoord, mooie Kerstdagen en een nieuw jaar op komst met waarschijnlijk weer een aantal te vliegen records.

Hoogachtend

Jan Forster, vz ABZ Zweefvliegen
De enige mogelijke conclusie is dat de KNVvLleden opzettelijk onvolledig worden geinformeerd om eigen falen te verbloemen.
Het AfdelingsBestuur Zweefvliegen van de KNVvL probeert de ene blunder met de andere goed te maken. God helpe zweefvliegend Nederland met dit soort leiders de brug over..... :fp:

Plaats reactie