Internationaal zweefvliegcentrum?

Plaats reactie
vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Internationaal zweefvliegcentrum?

Bericht door vanzomeren » 22 jun 2014, 14:48

Verbaast lees ik dat in Someren een internationaal zweefvliegcentrum moet komen.
Twee jaar geleden lukte het niet eens op Terlet een Nationaal zweefvliegcentrum van de grond te krijgen, of doen we dit alleen maar om de gemeente Someren te paaien voor het voortbestaan van zweefvliegclub Eindhoven :roll:

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Internationaal zweefvliegcentrum?

Bericht door Kilo Hotel » 22 jun 2014, 18:01

vanzomeren schreef:Verbaast lees ik dat in Someren een internationaal zweefvliegcentrum moet komen.
Twee jaar geleden lukte het niet eens op Terlet een Nationaal zweefvliegcentrum van de grond te krijgen, of doen we dit alleen maar om de gemeente Someren te paaien voor het voortbestaan van zweefvliegclub Eindhoven :roll:
Die verbazing had ik aanvankelijk ook even. Maar als je iets met enig allure wilt doen in de gemeente Someren omdat elders geen plaats voor jouw club meer is, moet je het ook met allure brengen/overtuigen. Met enige overtuigingskracht is toch niets mis? Succes toegewenst!

Kees Hordijk

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: Internationaal zweefvliegcentrum?

Bericht door vanzomeren » 22 jun 2014, 18:12

Daar heb je eigenlijk wel gelijk mee en ik hoop natuurlijk ook dat het lukt, maar stel je voor dat ze hun gepresenteerde plannen daarna waar moeten maken :fp:

Gebruikersavatar
Francesco
Berichten: 149
Lid geworden op: 03 okt 2009, 12:20

Re: Internationaal zweefvliegcentrum?

Bericht door Francesco » 23 jun 2014, 02:58

Ik heb wat ervaring met een internationaal zweefvlieg centrum, maar ik hou het er toch maar bij 1.
succes !!!!

Kerstens
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 sep 2009, 15:38

Re: Internationaal zweefvliegcentrum?

Bericht door Kerstens » 23 jun 2014, 11:22

Het klonk mij meer als een nieuw veldje voor de Eindhovense. Misschien dat er nog een Belgisch clubje van net over de grens ook interesse getoond heeft. En het is internationaal.

"Internationaal zweefvliegcentrum" klinkt een beetje als een mooie term om in lange rapporten te zetten zodat de ambtenaren/lokale politiek prestige geil worden en eens aan het werk gaan.

Veel succes met een nieuw veld in ieder geval! Er zijn er de laatste jaren al genoeg verdwenen, of dreigen er te verdwijnen!

pietjebel
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2009, 14:39

Re: Internationaal zweefvliegcentrum?

Bericht door pietjebel » 23 jun 2014, 13:12

Och, vliegveld Seppe wordt ook veranderd naar "International Airport Breda". Ik snap wel dat ze het op alle mogelijke manieren interessant willen laten klinken want de kans van slagen is dan blijkbaar groter!

(Maar tussen de regels door weet elke zweefvliegen wel dat het niet echt een internationaal zweefvliegcentrum wordt. Althans niet de eerste jaren.)

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Internationaal zweefvliegcentrum?

Bericht door Jan Ritsma » 18 okt 2014, 14:47

Somerens museum wil mee verhuizen met zweefvliegers.
Zie: http://www.ed.nl/regio/deurne-e-o/somer ... -1.4580957

Plaats reactie