Sociale ONVeiligheid - KNVvL-vliegclubs

Plaats reactie
pro

Sociale ONVeiligheid - KNVvL-vliegclubs

Bericht door pro » 12 apr 2024, 16:28

KNVvL gaat werken aan sociale veiligheid binnen clubs.
Wanneer voegt KNVvL daad bij het woord?

Heb nog geen voorstel voor herstelregeling ontvangen.

Wacht al een jaartje of... 13?

Op grof grensoverschrijdende wijze met ernstige vrouwendiscriminatie buiten de sport gedonderd.
O.a. omdat Duke Dominicus van den Bussche, sleepvlieger, coördinator examinatoren KNVvL-vliegclub Hoogeveen vrouwen niet duldt in hogere posities en zijn macht als sleepvlieger misbruikte om mij als DDI te dwingen instructie te geven op de PH-687, een zweefkist NIET op naam van de vliegclub, waarvoor de club GEEN gebruiksovereenkomst had gesloten met de eigenaar en waarvan de boeken niet in orde waren, de WA_verzekering ongeldig zou kunnen worden verklaard ingeval van ongeval (Bewijs van Inschrijving stond nog op naam van failliete Stichting Zweefvliegers Terlet en men behoort te weten dat een failliete partij niet de middelen heeft en had om onderhoud te plegen, reden waarom de boeken natuurlijk ook niet op orde waren en er met inlegbriefjes door de technicus van Vliegclub Hoogeveen, die er uit gevallen zouden zijn, en al dat soort K-smoezen, werd gerotzooid.

Dus: sociale veiligheid binnen KNVvL-clubs? Totaal ongeloofwaardig zonder herstel, rechtdoening en ruimhartige compensatie.

pro

Re: Sociale ONVeiligheid - KNVvL-vliegclubs

Bericht door pro » 09 jun 2024, 16:15

De KNVvL is rechtstreeks herinnerd en verwittigd over vorige bericht.
Het vorige bericht is inmiddels ruim 700 keer bekeken...
Dus... in een sport met ca. 4000 deelnemers (of zijn het er minder geworden?....), waarin ca. 90% (toch? zoiets?...) MAN is, heeft een kleine 20% inmiddels kennis genomen van het feit dat

WAT de KNVvL ZEGT/BEWEERT/BELOOFT (namelijk: sociale veiligheid binnen de vliegclubs en in de zweefvliegsport)

NIET IS en ook niet wordt waargemaakt/nageleefd

Blijf lekker met alle haantjes wegkijken en schuif de vrouwen naar voren om in beperkte bestuursfuncties (overigens doorgaans op de achtergrond stevig GESTUURD door mannen, of anders wel tegengewerkt...) de goede schijn te wekken...

Hoe zat dat ook al weer met de Chef Instructeur van Vliegclub Hoogeveen, Peter huppeldepup, die het nodig vond om "lekker uit te dagen" of te pesten door ranzige verhalen op te hangen over vrinden in de kroeg die gesprekken aanknoopten met vrouwen om ze dan te vragen of ze "over hun bril heen mochten onaneren".... Daaraan toevoegend: "Ja, dat kon hij máken". Zoiets.

Of hoe zat het met die foto die een bobo André van Vliegclub TEUGE rondstuurde onder de instructeurs (ik was enige vrouw in het instructiecorps) met op de Picknicktafel een naakte jonge dame, wat blikjes bier/cola of zo, als "ge-/verbruiksmateriaal" geprofileerd...

Ach.... Ranzig stel vliegtuig.

Bijzonder dat iedereen nu z'n kop houdt. Waar blijf je Witwas? Jij vond het toch ook zo ontzettend lachuh om in de clubruimte, op de piano... (omdat je weet dat "ZE" het dan zéker moet zien...), een pin-up poster te plaatsen, gewoon om te "jennen"?!... En dan schaterend met je maatje Chef Instructeur Peter lopen te bulderen van het lachen, op afstand. Wauw! Flinke jongens hoor!

En ik blijf er dus bij:
alle records en winsten "behaald" na het totaal onrechtmatige royement, eerst in 2003 door Teun Tieleman van de St. Zweefvliegers Terlet (een bestuur waar Frank Surink toen NIET inzat, dat ter info van de leugensverspreidende Stentor!...), ware reden was dat mijn waarschuwingen voor wanbestuur en dreigend faillissement niet door het bestuur werden geapprecieerd en ik als klokkenluider moest verdwijnen... de tijd heeft mijn gelijk bewezen)
en later door Vliegclub Hoogeveen omdat ik weigerde mij te laten misbruiken als instructeur die een -door FEITELIJK COMPLOT!- uit dat faillissement afkomstig stuk schroot (de PH-687, kort daarna buiten zicht van de Inspectie gekomen door verkoop naar Duitsland, vliegclub Hoogeveen met handelsman Buisman was tussenstation van de verwaarloosde kist) moest omtoveren van schroot tot luchtwaardigheid, of, belangrijker, daarbij mijn eigen leven en dat van mijn minderjarige leerling (clublid waarvoor het clubbestuur GEEN verantwoordelijk gedrag vertoonde dus, ik wel!) opzettelijk in gevaar moest brengen.
Onder bedreiging met royement door eerder veelvuldig genoemde Duke Dominicus van den Bussche.
Behulpzame complotspelers waren (onder anderen...) Jaap Vis (de technicus die "losse briefjes" in het logboek stopte, of toch weer niet...), Peter van Laarhoven (de Chef Instructeur) en Frank Surink, die via Gezinus Lowijs smaadschrift zond aan het clubbestuur (en verder actief was als "verkoper" van de failliete boedel van SZT). Oh, en niet te vergeten curator Van Looijen, die vertrouwelijke mails lekte. Saillant te weten: dat deed hij niet zo lang geleden, althans volgens bericht in de pers, óók in een zaak over een villa in de Achterhoek.... Laten we maar zeggen: een modus operandus van de man (verbonden aan kantoor Hekkelman, waarvan een oprichter, toevallig ene mr. M.J.A. Van Mourik, zo te spreken was over mijn afstudeerscriptie over de gezamenlijke eigendom van zweefvliegtuigen....)

--- die records en winsten zijn dus allemaal ongeldig, want "behaald" door ONRECHTMATIGE uitsluiting/ oneerlijke "concurrentie-uitschakeling".

Want ja: ik als vrouw zijnde kon OOK zweefvliegen. En goed ook!

Verder staat wat mij betreft de teller voor schade en eerherstelactie / rechtdoening die noodzakelijk is en dient uit te gaan van KNVvL Zweefvliegen/gezamenlijke zweefvliegers Nederland (die allen hebben weggekeken én baat hebben gehad bij instandhouding van de machocultuur en de uitsluiting, zoals bijvoorbeeld de zoon van technicus Jaap Vis die daardoor meer "gelegenheid" had om wedstrijden te vliegen op clubkisten), toch inmiddels op een miljoen euro.

Je kunt niet doen alsof je aan een inclusieve, sociaal en fysiek veilige sport werkt, en dan het levende bewijs ervan negeren en weigeren recht te doen (ja, je kunt natuurlijk de levende status "wijzigen".... eerdere poging is breeduit beschreven en was zeer vilein en zou nooit ontdekt zijn als het was gelukt. Nietwaar?....)

pro

Re: Sociale ONVeiligheid - KNVvL-vliegclubs - en betrokkenheid notariskantoor Hekkelman

Bericht door pro » 22 aug 2024, 11:04

Zoals in bovenstaand bericht genoemd: Curator van de Sticthing Zweefvliegers Terlet Eric Looijen, destijds verbonden aan Hekkelman, lekte vertrouwelijke e-mails aan de opkoper van de niet-luchtwaardige PH-687 die moest worden "luchtwaardig verklaard" door er feitelijk op te laten vliegen.
Ik noemde al dat Eric Looijen ook ingeval van verkoop van een villa in de achterhoek e-mails heeft gelekt, zoals destijds in de pers geschreven was.
Vandaag publiceert NOS dat NRC onderzoek heeft gedaan naar de mores onder notarissen (integriteitsgebreken).
Driekwart van de notarissen meldt -in strijd met integriteitsregels- hun nevenfuncties niet.
Opvallend: bij kantoor Hekkelman (het voormalige kantoor waaraan Eric Looijen verbonden was en dus mede de cultuur heeft beïnvloed) heeft men volgens NOS/NRC verklaard:
niet op de hoogte te zijn geweest dat het melden van een bestuursfunctie van de eigen holding verplicht was.

Nou, dan lust ik er nog wel een paar, want onder elke e-mail die Eric Looijen lekte (en niet incidenteel, dus onaannemelijk dat het een vergissing was!...) prijkte, zoals Peter Kroon, toenmalig secretaris van Vliegclub Hoogeveen die het smaadschrift van Fank Surink had ontvangen, ook was opgevallen en heeft verklaard in een gesprek dat door mij is opgenomen, uitdrukkelijk de vertrouwelijkheidsclausule.
Kortom: notarisen van Hekkelman (waaronder M.J.A. Van Mourik sr.) kennen niet alleen niet de eigen beroepsregels, ze kennen ook geen eer en zijn zelfs niet in staat tot lezen (hun primaire gereedschap, taal, beheersen de notarissen en advocaten van Hekkelman dus niet).

Hekkelman is destijds aansprakelijk gesteld en is nog steeds schadevergoedingplichtig wegens onrechtmatige daad jegens mij gepleegd (lekken van e-mails door Eric Looijen).

Overigens: Gert Kroon, een maatschappelijke bobo en lid in de hogere regionen van Vliegclub Hoogeveen, verklaarde mij destijds mondeling dat het mij als lid van de Vliegclub Hoogeven niet toegestaan zou zijn geweest om zelfstandig te communiceren met de curator van de Stichting Zweefvliegers Terlet (alwaar ik een rechtmatig persoonlijk belang had aangezien ik nog een vordering op die stichting had wegens onrechtmatige daad terzake "royement" wegens klokkenluiden alsmede smaad en laster door Teun Tieleman c.s.).

Het zelfstandig (dus niet voor Vliegclub Hoogeveen) indienen van mijn claim bij de curator van de SZT was volgens "de regels van Gert Kroon" (willekeur!) not done en reden dat ik Vliegclub Hoogeveen uitgezet zou moeten worden.

Zo zie je maar: je moet in de Nederlandse zweefvliegsport zó loyaal zijn aan je criminele vliegclub, dat je zelfs niet zelfstandig mag communiceren met derden en zeker niet je eigen rechtmatige belang (vorderen van financiële vergoeding, naleving veiligheidsregels, etc.) mag dienen en daarbij je rechten als Nederlands burger mag uitoefenen.

En de notarissen, advocaten en rechters als ook (de toezichthouders bij) politie en justitie, OM, FIOD en "RLD" (onder welke nieuwe naam dan ook) zijn verweven via "vrindjes" zodat recht halen onmogelijk is.

Zo hebben de onrechtmatige en rechtsongeldige ¨royementen" door Tieleman c.s. en Takens c.s. niet alleen bewezen dat de Nederlandse zweefvliegsport een zowel fysiek als sociaal zeer onveilige omgeving is, maar ook dat deze zodanig is verweven met en gesteund door instituties in de rechtsstaat waaronder (zelfs) de rechterlijke macht, dat de weerzinwekkend lugubere machtsmisbruik-ervaringen in de zweefvliegsport ook hebben bijgedragen aan reden tot opzegging vertrouwen in de rechtsstaat en de mensen.

En het dan gek vinden dat ik zelfs na 12, 13 jaar nog WOEDEND ben?

Vordering op ALLE op mij als klokkenluider parasiterende Nederlandse zweefvliegers thans € 1,1 miljoen euro.
Vordering op Hekkelman/Looijen wegens opzettelijk lekken van e-mails naar opkoper van de PH-687 Buisman: € 750.000,-.

Goedendag allemaal!

pro

Bericht door pro » 23 aug 2024, 11:58

Dus:

Eric Looijen was advocaat bij kantoor Hekkelman, optredend als curator in het faillissement van de Stichting Zweefvliegers Terlet.

In die hoedanigheid correspondeerde hij met mij (gedupeerde van SZT en met vordering tot schadevergoeding voor onrechtmatig royement).
Hij mailde ook met Guido Buisman, die immers als handelsman wel wat zag in het opkopen van kisten uit de failliete boedel van de SZT.

En wat deed Eric Looijen?
Eric Looijen zond e-mails tussen hem en mij door naar Guido Buisman (als opkoper van, in ieder geval, uiteindelijk, de PH-687).

En wat deed Guido Buisman met de door Eric Looijen gelekte e-mails (de mails dus tussen Looijen en mij die Looijen -curator!- vertrouwelijk diende te behandelen wat ook zo scheen omdat onder iedere mail van hem steevast een uitgebreide vertrouwelijkheidsclausule prijkte)?

Die door Eric Looijen gelekte e-mails gebruikte Guido Buisman om door te zenden aan het bestuur van Vliegclub Hoogeveen (waar hij lid was en waaraan hij "zijn" sleepvliegtuig verhuurde).

En nu is het saillant dat

het bestuur van Vliegclub Hoogeveen drommels goed wist, zoals toenmalig secretaris Peter Kroon dat ook letterlijk zei:
"tja, dat had die curator niet mogen doen en dat had Guido niet mogen doen, maar ja,...¨.

En dat het clubbestuur de onrechtmatige (en achterbakse!) daden van Buisman & Looijen omdraaide zodanig dat het leek alsof ík degene was die onrechtmatig zou hebben gehandeld.
Zij veinsden dat ik onrechtmatig zou hebben gehandeld door met de curator van de SZT te communiceren.

Ineens was daar Gert Koolman op een vliegdag aanwezig. En ineens had hij als bobo van Vliegclub Hoogeveen een één-tweetje met mij in de buurt van de hangaar. Gert Koolman liet mij weten dat hij als bobo van de vliegclub het onaceptabel vond dat ik als clublid had gecommuniceerd met de curator van de SZT.

Gert Koolman, behorende tot de bestuurslaag (o.a. Gasunie en Euroborg) van Nederland, nam het op voor de lekkende curator Eric Looijen.
Hij sprak geen schande van het lekken van vertrouwelijke informatie in een faillissement door de curator in dat faillissement.
Hij sprak geen schande van het lekken van e-mails door mr. Eric Looijen, verbonden aan kantoor Hekkelman.

Nee, in plaats daarvan werd de gedupeerde van de lekkende Looijen, ik dus, door hem zwart gemaakt en valselijk beticht van een niet strafbaar feit, van een niet laakbaar feit en werd ik door hem valselijk gecriminaliseerd voor het rechtmatig uitoefenen van mijn rechten.

Dus: Gert Koolman pretendeerde dat er voor mij (als lid van Vliegclub Hoogeveen) wel (en voor Buisman als lid van Vliegclub Hoogeveen en handelsman in privé of als stroman voor Duke Dominicus vanden Bussche geen)

communicatieverbod met derden buiten de club zou gelden.

Zodanig dat ik mijn rciviele echten op derden niet zou mogen doen gelden omdat ik lid was van Vliegclub Hoogeveen!

Heb je het ooit zo bont gezien?

Volgens Gert Koolman had ik, omdat ik lid was van Vliegclub Hoogeveen, niet mogen corresponderen met de curator van de Stichting Zweefvliegers Terlet.

Dát was GERT KOOLMAN.
Bobo in de bestuurslaag van Nederland.
Die bestuurslaag waarin ook Frits Brink zo goed ligt (die het, blijkens de blikken van verstandhouding, ook zo goed kan vinden met sommige rechters dat hem wordt toegestaan om tijdens een zitting een kattebelletje aan de rechter te laten lezen dat kennelijk an belang is voor het proces en ten nadele van de wederpartij wordt gebruikt en dat de wederpartij, als die daarom vraagt, niet te zien krijgt van de rechter - behoort het niet tot de eisen van een goede procesorde dat als een partij aan de rechter iets voorlegt dat in het nadeel van de wederpartij is, dat de wederpartij, zeker als die daarom vraagt, inzage dient te geven?! Het is een beetje maf als er in de rechtszaal achterbaks geroddeld wordt tussen een rechter en één der partijen, of heet het daar anders?).
Laatst gewijzigd door pro op 13 sep 2024, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

pro

Bericht door pro » 24 aug 2024, 10:40

En jullie vinden het allemaal volstrekt normaal natuurlijk, dat je als lid van een KNVvL-vliegclub je civiele rechten op derden moet opgeven en altijd moet blijven zwijgen.

Daaruit spreekt de ONVEILIGE mores van zweefvliegend Nederland:

wie recht doet en zich houdt aan regels en voorschriften die veiligheid en integriteit dienen, díe wordt eruit gesodemieterd, en het pleps dat regels met voeten treedt en lak heeft aan (andermans) veiligheid, dat vliegt lekker door.

Plaats reactie