Op upinthesky.nl is te lezen dat op 19 juni 2024 een zweefvliegtuig is gecrasht bij Vliegveld Hoogeveen:
"Eerder vandaag crashte ook al een zweefvliegtuig bij het vliegveld van Hoogeveen. Bij de landing raakte het toestel een lantaarnpaal waardoor het neerstortte. De piloot is even later naar het ziekenhuis gebracht."
Op hartvannederland.nl staat daarover:
"Het ongeval gebeurde aan het begin van de middag. Volgens een correspondent zou het vliegtuig tijdens de landing een lantaarnpaal hebben geraakt, waarna het op zijn kop in een sloot tot stilstand is gekomen. De brandweer en ambulance kwamen ter plekke voor assistentie.
De piloot raakte gewond bij de landing. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis.¨
Op de beelden is te zien dat het gaat om de PH-1655 met callsign "HI" (hihi...)
Op de website van vliegclubhoogeveen.nl is te vinden dat het gaat om:
"Schempp-Hirth Discus 2T
PH-1655
HI
2003
1
15 meter met winglets
45
LX 9050
Na het behalen van het zweefvliegbewijs (GPL) mag de zweefvlieger zich verder bekwamen in dit toestel. Het is zeer geschikt voor verdere overlandvluchten en wedstrijden en is uitgerust met een inklapbare thuisbrengmotor."
Van de verdere overlandvlucht is dus niet veel terecht gekomen. Of toch: het hele toestel, maar dan met de staart ondersteboven, hihi.
Waarom ik moet lachen?
OMDAT
Ik als (vrouwelijke, en ja, die mogen eigenlijk hun mond niet open doen!...) instructeur bij Vliegclub Hoogeveen meermaals heb gewaarschuwd voor uitermate gevaarlijke situaties die bewust worden opgezocht/gecreëerd/"verplicht".
Ook ter zake (onveilige) naderingssituatie (wachten op crash...).
Nóg een reden om een vrouwelijke instructeur, over wie Frank Surink een valse aangifte deed en die als smaadschrift naar het bestuur van de vliegclub zond, zo snel mogelijk te doen "terugtrekken" (met stille trom, en anders royeert de vriend/advocaat Tim Drubbel (ooit zelf geroyeerd in de paardensport, dus hij zal zijn brief wel geknipt/geplakt hebben...) van handelaar in witgoed Guido Buisman, je wel.
Succes met de onderzoeken.
En denk erom: mondjes dicht, snaveltjes toe! Goed in stand houden! Die gevaarlijke machocultuur en de, zoals in het algemene deel van dit forum overtuigend gememoreerde, niet slechts sociale, maar ook fysieke ONveiligheid.
Zoals een jong clublid van VCH destijds mij als instructeur al wist te dicteren: "we moeten vliegen met de kisten die we hebben" (ook als ze niet in orde zijn!....) (en dus ook: naderen op een final dat eigenlijk niet geschikt is).
Nou, KNVvL: waar blijft het voorstel voor rechtdoening? Hallo! Veiligheid moet je DOEN. Niet over lullen. Gewoon DOEN. En daarbij hoort: de klokkenluider en valselijk geroyeerde en verguiste INTEGERE EN CAPABELE instructeur en recordsvlieger in ere herstellen, vergoeden en recht doen.
Excuses, rectificaties, uitnodigingen en 1 miljoen schadevergoeding tot op datum vandaag (was destijds 200K, teller loopt gewoon door)
Daaaag MANNEN!
Crash Zweefvliegtuig Vliegveld Hoogeveen
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 17 jul 2010, 09:13
Re: Crash Zweefvliegtuig Vliegveld Hoogeveen
Er staat een filmpje van de ongevalsplaats op:
[youtube]https://youtu.be/Tsok_2bL2X0[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/Tsok_2bL2X0[/youtube]