Discussie over fora

Interessant, maar heeft niet direct met zweefvliegen te maken
Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Discussie over fora

Bericht door Webmaster » 26 jan 2011, 11:04

Henk Poepjes schreef:Toch handig he, info die eerst op zweefportaal wordt gepost vervolgens hier posten! Ja, tis hier één grote bron van tweedehandse informatie!
Tja, Henk maakt er een kruistocht van om alles af te kraken wat met dit forum te maken heeft.
In tegenstelling tot een ander forum is het hier mogelijk op de berichten van de gebruiker te zoeken.
Dat is bij Henk een aanrader :)

Ten tweede is het meestal precies andersom. Zo komt 70% van de elders te vinden info over het conflict Terlet van dit forum.
Inclusief alle onderliggende stukken.

Ten derde is de stelling dat: als iets in de ene krant wordt gepubliceerd het niet in orde is dat het ook in een andere krant zou staan, natuurlijk een beetje belachelijk.
qwerty schreef:Tja, je moet toch wat doen om de eenzijdigheid van dit forum te doorbreken. :hilarius:
Maar het is nogal onfatsoenlijk als je niet op zijn minst je bronvermelding erbij zet en dan ook naar deze post te verwijzen:
http://www.zweefportaal.nl/main/forum/v ... post_11396 Bericht nummer 5.

@Jan: denk je nou echt dat er mensen zijn die dit forum wel lezen en zweefportaal niet?
Beste qwerty, ik wil je graag wijzen op de hoofdpagina van deze website. Daar staat links op de site onder de links: "nieuws/links inzenden". Daar wordt steeds meer gebruik van gemaakt. Daar komt in dit geval ook de info voor het lierboekje vandaan.
Verder staat de zweefvliegclub in het artikel keurig als bron vermeld.

Verder wordt ik door de webmaster van zweefportaal bedolven onder de PM's als ik het waag om in zijn forum zo'n bronvermelding (als jij hier geeft) te doen. Dat vindt hij heel erg onfatsoenlijk en ook nog tegen zijn niet bestaande forumregels....
Kennelijk is hij om de ene of andere reden erg bang voor dit forum :?

Iedereen die liever onder de censuur van Ben Hiemstra verkeert, is daar helemaal vrij in. Er zijn ook mensen die dat minder waarderen, en die hebben nu een keus. Die keus is geheel kostenloos in tegenstelling tot het forum van Ben wat je via je KNVvL-contributie betaalt.

En, beste qwerty, ik denk niet alleen dat dit forum ook gelezen wordt door mensen die niet of nauwelijks op het andere forum kijken, ik weet het heel zeker. Een webmaster weet veel. Zo weet ik precies wie Henk Poepjes is, waar hij woont, waar hij werkt en bij welke zweefvliegvriend hij zich op dit forum heeft geregistreerd ;)
En, zelfs als het zo geweest zou zijn dat ook alle mensen in het andere forum kijken (daar moet je je inloggen en lang niet iedereen neemt daarvoor de tijd) dan nog moet alle info die daar te vinden is ook hier te vinden zijn omdat mensen dan niets missen als ze niet op het andere forum kijken.

Sta wat positiever tegenover zweefvliegenonline. Wellicht komt de dag dat ook jouw mening van dat andere forum wordt verwijderd omdat die de KNVvL of zelfs de webmaster niet aanstaat

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: Discussie over fora

Bericht door pro » 26 jan 2011, 11:24

Webmaster schreef:Iedereen die liever onder de censuur van Ben Hiemstra verkeert, is daar helemaal vrij in. Er zijn ook mensen die dat minder waarderen, en die hebben nu een keus. Die keus is geheel kostenloos in tegenstelling tot het forum van Ben wat je via je KNVvL-contributie betaalt.
:twisted:
Ben schreef mij dat het zijn hobby was en dat hij dat gratis en vrijwillig deed en dat het daarom wel leuk moest blijven voor hem.
Maar hij wordt dus gewoon gefaciliteerd uit mijn contributie?
Goed te weten.
Toch handig, dit forum.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Discussie over fora

Bericht door Webmaster » 26 jan 2011, 11:41

Of Ben iets krijgt van de KNVvL voor zijn diensten is mij niet bekend.
Het zou mij niet verbazen als het zo was omdat het gebruikelijk is in de zweefvliegerij (bijvoorbeeld op Terlet) om vrijwilligers een zogenaamde "onkostenvergoeding" te geven. Wat ik bedoelde was dat de website door de KNVvL wordt betaald.
Dan heb ik het over hosting, domeinkosten etc.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Discussie over fora

Bericht door Jan de Hulster » 26 jan 2011, 12:46

Het is als zo veel zaken.

Soms hebben we dezelfde kijk op zaken en soms een iets andere of een totaal andere.

Wat zweefportaal betreft:
-anonimiteit vind ik onhandig, dus liever gewoon je echte naam.
-onbeschoft of erg kleinerend is onprettig en lokt vaak op z'n zachts geirriteerdheid uit.
-cross posten heb ik niks op tegen
-een uitstapje maken binnen een draad-als het niet te gek is- niets op tegen.
-linken en passages van andere meenemen naar het andere forum niks op tegen, v.v.
-uit de besloten rubriek ach van mij mag het allemaal openbaar info halen en meenemen
-zo nu en dan een grap er tussen door niks op tegen
-een enkele keer een beetje ranzig niets iets op tegen (maar zeker niet non stop daar weer wel op tegen)


En verder ben ik zeer tevreden over BEN z'n inzet, maar het met z'n anonieme namen beleid niet echt eens dus.
Maar vind het ook weer geen echte ramp.
(Maar als hij niet reageert op normale PB-tjes vind ik ook vreemd.
Doet hij bij mij nooit.)

Maar dat geldt hier ook wat sommige poster/namen betreft.
Ik neem aan dat Henk Poepjes dus zo heet?? ('t zal wel niet, je zal maar zo heten.... :hilarius: )


PS: Kilo Hotel in beide plaatjes kan ik me zeker niet herkennen.
En wat de LPE betreft:
Het is een CIV publicatie op de CIV website geweest alleen ter informatie.
En dus niet een persoonlijke.
Er hangt dus ook geen waardeoordeel aan van goed/slecht/ pro of contra tav van enige partij.
Het enige is de wat goedkopere prijs bij een van de aanbieders, maar dat komt uit een ABZ stuk dat op zweefportaal stond.

Alles wat op de CIV website is des CIV's (hoewel het wel vaak door mij persoonlijk wordt geschreven! :grin: )

zoiets.

jan. (level 6 :grin: )

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Discussie over fora

Bericht door Kilo Hotel » 26 jan 2011, 22:40

Jan de Hulster schreef: PS: Kilo Hotel in beide plaatjes kan ik me zeker niet herkennen.
jan.
DAAROM.............................!
En dat m.i. vaak op kosten van onze gezondheidszorg?

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Discussie over fora

Bericht door Jan de Hulster » 27 jan 2011, 08:12

je link doet het niet

een kwartiertje later weer wel.

Wat bedoel je met gezondheidszorg eigenlijk?
Leg dat eens uit?

Ben nieuwschierig.

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Discussie over fora

Bericht door Kilo Hotel » 27 jan 2011, 10:52

Jan de Hulster schreef: Wat bedoel je met gezondheidszorg eigenlijk?
Leg dat eens uit?
Ben nieuwschierig.
In je postings schrijf je af en toe dat je weer aan je WERK gaat. Dat valt HIER toch onder?

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Discussie over fora

Bericht door Jan de Hulster » 27 jan 2011, 11:12

Dat klopt,

Op dit moment ben ik "vrij" en thuis begin om 12.45 uur. en werk dan tot ca. 22.00 uur (praatje OK)

Maakt een Powerpoint voor m'n werk in m'n vrije tijd nog wat beter opgepoetst.

Dus dan kijk ik tussendoor wat op zweefportaal en deze website en leg uit wat ik zoal doe. (aan jou dus nu)

Kortom werk bij mij is vaak:
-daadwerkelijk werk op het werk (MRI, Mammo, EHBO, etc b.v.)
-soms thuis er digitaal wat tussen door. Met mail gaat dat soms tusen thuis en werk heen en weer.
De scheidslijn is dan wat vager.

Maar ik hoef dat toch niet aan jou te verantwoorden?
Vandaar dat ik niet goed begrijp dat je dit er bij haalt.

Heb je ook twee gezichten?

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Discussie over fora

Bericht door Kilo Hotel » 29 jan 2011, 15:03

Jan de Hulster schreef:Heb je ook twee gezichten?
Leg eens uit JAN! OF TOCH ?

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Discussie over fora

Bericht door Jan de Hulster » 29 jan 2011, 15:30

Ha die Kees,

Ik vreesde al dat je m'n textuele slordigheid zou oppikken.

Ik zag het vanmorgen ook, het nog eens nalezend al staan.
Maar had geen zin het aan te passen.

Maar goed om het je nog eens uit te leggen:
Houdt internet onzin (althans vaak onzin soms ook nog serieus =zweefportaal en zweefvliegenonline) gescheiden van mijn werk zou ik zeggen.

Alleen de CIV website is geheel serieus.


met vriendelijke groetjes, :bloemen:

Jan

Plaats reactie