Forumregels discussie

Interessant, maar heeft niet direct met zweefvliegen te maken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Forumregels discussie

Bericht door Webmaster » 22 dec 2010, 09:51

Henk Poepjes schreef:
Peter schreef:
Ruud Holswilder schreef:
Peter schreef: Overigens heb ik bezwaar tegen het feit dat zweefvliegenonlne.nl teksten vanuit dit members only gedeelte kaapt zonder dat betrokkenen hiervoor hun uitdrukkelijke toestemming hebben gegeven.
Wil die dus even verwijderen JR?
:muziek:
Ja Peter, daar is nu een members only gedeelte voor bedacht! Dan verwacht je niet dat daaruit gecopieerd wordt en gepost op een ander forum, snap je? Net zoals er om die reden een members only gedeelte op zweefvliegonline is, waar JR altijd zo vreselijk op tegen was, maar waar hij uiteindelijk toch op terug kwam!
Hallo Henk,
Hier maar even een antwoord.
Om met het laatste te beginnen; ik ben nooit vreselijk op een membersonly gedeelte tegen geweest.
Waar ik wel heel erg op tegen ben is dat de webmaster van een forum niet met zijn vingers van mijn en andermans postings af kan blijven.
Als ik in het openbare gedeelte van een forum iets post, dan verwacht ik dat dat in het openbare gedeelte blijft staan.
Ik maak zo'n keus namelijk niet voor niets.
In het begin zag ik het nut van een members-only gedeelte helemaal niet. Dat inzicht is echter gewijzigd.
De eerste reden was dat ik door middel van een membersonly gedeelte mensen kan overhalen zaken te posten die ze liever zelf niet in het openbare gedeelte willen hebben. De tweede reden is dat het handiger is om copieen uit kranten (dus van artikelen die niet op internet te vinden zijn) beter niet echt openbaar te maken i.v.m. copyrights.

Verder moet iemand die een bericht op internet plaatst er rekening mee houden dat daar best uit geciteerd mag worden op een andere plek. Zelfs citaten uit een commercieel boek mogen op internet geplaatst worden zonder dat daarbij copyrights geschonden worden.

In het KNVvL forum worden berichten die de webmaster niet bevallen gewoon verwijderd.
Probeer met Ben Hiemstra maar een discussie over zijn forumregels te voeren.
Of je krijgt gewoon geen antwoord (ook op PM's niet) of hij hangt een slotje op de draad om het laatste woord te hebben.
Ik verdedig mijn beleid hier met open vizier en als uit de discussie blijkt dat ik dingen beter kan doen dan probeer ik dat ook.
Het forum is van ons allemaal en niet alleen maar van de webmaster.

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Forumregels discussie

Bericht door Peter » 22 dec 2010, 16:02

Re: Beslag gelegd op alle eigendommen van de SZT
door Ruud Holswilder » 22 dec 2010 11:10

Henk Poepjes schreef:
Ja Peter, daar is nu een members only gedeelte voor bedacht! Dan verwacht je niet dat daaruit gecopieerd wordt en gepost op een ander forum, snap je? Net zoals er om die reden een members only gedeelte op zweefvliegonline is, waar JR altijd zo vreselijk op tegen was, maar waar hij uiteindelijk toch op terug kwam!
Gezien het feit dat zoekmachines toegang hebben tot dit soort openbare fora vind ik het niet gepast dat postings uit een "members only" gedeelte van een forum naar een openbaar forum worden gekopieerd.
Daar heb ik bezwaar tegen.
Dat heeft niets met regels of wetten te maken, dat is gewoon een kwestie van goed fatsoen.Ruud Holswilder

Berichten: 67
Geregistreerd op: 20 jan 2010 17:42
PrivéberichtE-mail Ruud Holswilder
Het gaat om het kopieren van hele berichten uit dit forum naar zweefportaal.
Daar was jij vroeger zo op tegen. Maar als de webmaster hier geen bezwaar heeft, wie ben ik? :twisted:
Wel een beetje krom om een bericht waarvan iedereen op de hoogte moet zijn vanuit een openbaar forum naar een membersonlygedeelte van een ander forum te kopieren. Doe dat dan naar het open gedeelte. Of zie ik dat verkeerd?

Dat verhaal van die zoekmachines geloof ik niet. Als ik alles nog eens over lees dan had je andere redenen om je zo over dat kopieren op te winden.

Henk Poepjes

Re: Forumregels discussie

Bericht door Henk Poepjes » 23 dec 2010, 07:05

Peter schreef: Dat verhaal van die zoekmachines geloof ik niet.
Zo Peter, wanneer ben jij dan uit je ei gekropen?? Je hebt echt geen cluo lees ik wel. Beetje warrig antwoord ook.

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Forumregels discussie

Bericht door Peter » 23 dec 2010, 09:56

Henk Poepjes schreef:
Peter schreef: Dat verhaal van die zoekmachines geloof ik niet.
Zo Peter, wanneer ben jij dan uit je ei gekropen?? Je hebt echt geen cluo lees ik wel. Beetje warrig antwoord ook.
Zo Henk, hoe hoog schat jij je eigen reactie in?
Van mijn reactie heb je voldoende begrepen, anders had je de reden waarom ik dat van die zoekmachines niet geloof er vast niet afgeknipt.
Het verhaal van Ruud klopt technisch gezien ook niet want zoekmachines zijn gewoon ingelogde gebruikers.
Die zien een besloten forum net zo goed als de rest. Je zal dus in de foruminstellingen moeten aangeven welkde fora doorzocht mogen worden door robots en welke niet.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Forumregels discussie

Bericht door Webmaster » 23 dec 2010, 10:25

Om de discussie zuiver te houden......
Er wordt hier uitgegaan van het feit dat ik complete berichten van derden uit zweefportaal naar dit forum zou hebben gecopieerd.
Dat is niet juist. Wel heb ik mijn eigen berichten hier gepubliceerd (zie http://www.zweefvliegenonline.nl/phpBB- ... start=0#p6) omdat de webmaster van zweefportaal op geen enkel bericht of PM van mij reageerde en ik het van belang vond dat alle in zweefvliegen geinteresseerde Nederlanders die berichten vrij moesten kunnen lezen. Jan de Hulster heeft op zweefportaal de laatste tijd ook laten weten dat hij dat van belang vindt, maar ook daar wordt botweg niet op gereageerd. Men heeft daar nu eenmaal geen boodschap aan de mening van de forumleden nog de behoefte of het respect aan/voor het geven van een antwoord.

Overigens acht ik het niet onfatsoenlijk om stukken tekst van internet hier te becommentarieren en daarvoor de betreffende tekst geheel of gedeeltelijk hier te quoten. Maar daar zijn de meningen over verdeeld :)

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Forumregels discussie

Bericht door Webmaster » 04 jan 2011, 10:05

Henk Poepjes schreef:
Jan de Hulster schreef: Is het nu wel of niet netjes in cyberland om postings van het ene naar het andere website te copyeren?
Zonder de schrijver het te vragen
Laatst had ik zo iets gedaan en kreeg de wind van voren...... (wat om te starten wel handig is natuurlijk)
Nou ik lees het wel .
Beste wensen verder iedereen.
Ach Jan, als het gecopieerd wordt naar een ander besloten forum, dan zal het niet zo'n probleem opleveren (maar dan is het nog chique om het van te voren te vragen).
Dit wil alleen niet doordringen tot de webmaster van deze site... Hij ging er vroeger zo prat op dat hij geen besloten forum (nodig) had op zijn site. Uiteindelijk is hij toch (met alle excuses verzinnend) overstag gegaan. Dit siert hem dan toch wel, want het lijkt een persoon die zich helemaal niets van de reacties/meningen van mensen met een andere mening aantrekt. Als het water hem tot aan de lippen staat, blijkt dus dat hij dit wel doet. :tup:
Beste henk,
Al deze zaken zijn toch al volledig uitgelegd, niet in de laatste plaats in dit draadje.
Ondanks dat blijf je gewoon je zelf herhalen zonder op de details in te gaan.
Bovendien doe je dat in onderwerpen als Subsidie Maule, die niets met dit verhaal te maken hebben.
Wat is nu je probleem? Wat doe ik als webmaster in jouw ogen verkeerd en hoe kan ik dat verbeteren?
Wanneer stond in jouw optiek mij het water tot aan de lippen?
Welke argumenten zijn slechts "excuses" en welke werkelijkheid wordt daarmee volgens jou verbloemd?

Het lijkt er op dat je het censuurbeleid van zweefportaal veel beter vindt, waarom?
Waar komt toch jou vooringenomenheid vandaan? Wat kan iemand tegen hebben op een vrij en ongecensureerd zweefvliegforum?
Ik ben erg benieuwd naar je antwoorden.

Henk Poepjes

Re: Forumregels discussie

Bericht door Henk Poepjes » 04 jan 2011, 10:22

Webmaster schreef:Ondanks dat blijf je gewoon je zelf herhalen zonder op de details in te gaan.
Bovendien doe je dat in onderwerpen als Subsidie Maule, die niets met dit verhaal te maken hebben.
Laten we het er maar op houden dat ik dat van ene Jan Ritsma in het zweefportaalforum heb geleerd! :annoy: :grin:

Veerkamp.
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jul 2010, 16:10

Re: Forumregels discussie

Bericht door Veerkamp. » 05 jan 2011, 13:38

Komt er een man bij de ambtenaar, de man zegt tegen hem: Hallo,ik heet Jan Poepjes en ik word er al jaren mee gepest! Nu wil ik anders heten hoor! Ik vind het welletjes. Die ambtenaar vraagt aan de man: Hoe wilt u dan nu heten? De man zegt: Henk Poepjes!

Plaats reactie