Ons lijfblad "Thermiek" ter ziele.

You tube's etc.
Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Ons lijfblad "Thermiek" ter ziele.

Bericht door Kilo Hotel » 04 apr 2015, 00:24

Toevallig ving ik op dat "Thermiek" in haar huidige/laatste verschijningsvorm niet meer bestaat. Voor mij is het nieuw, maar mogelijk is het eerder op een algemene ledenvergadering van de afdeling zweefvliegen aan de orde geweest. Er zal toch iets binnen de begroting voor dit jaar over terug te vinden zijn? Ook ving ik op dat er in combinatie met ALL CLEAR een nieuw blad gaat ontstaan, dat eind april voor het eerst verschijnt. ALL CLEAR is het kwartaalblad van de afdeling motorvliegen van de KNVvL. Het bestaat nu zes jaar, verschijnt trouw en ik lees het met plezier. Maar toch roept dit bij mij vragen op.
1. Hoe kan de afdeling zweefvliegen streven naar en uitvoering geven aan meer zelfstandigheid, als men niet eens in staat is een eigen blad vorm te geven?
2. Het nieuwe blad ontstaat niet uit een visie, maar uit noodzaak omdat het zelf niet meer lukt. Daar heeft men de term "noodoplossing" ooit voor bedacht. Het zijn twee heel verschillende wereldjes (zweef- en motorvlieger). In beperkte mate zijn er verbanden met het TMG- en sleepvliegen. Misschien kan iemand "die dichter bij het vuur zit" duidelijk maken vanuit welke visie er samengewerkt wordt en wat de afspraken hierover zijn.

KH

Plaats reactie