Bestuur vliegveld Hoogeveen treedt af

You tube's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Bestuur vliegveld Hoogeveen treedt af

Bericht door Jan Ritsma » 10 sep 2014, 11:30

Bestuur vreest voortbestaan Vliegveld Hoogeveen en treedt af

Gepubliceerd: 10 september 2014, 08:44 uur

HOOGEVEEN - Het bestuur van de Stichting Vliegveld Hoogeveen vreest voor het voortbestaan van het vliegveld. Door het verhoging van de huurprijs en de afname van het aantal gebruikers is het vliegveld in zwaar weer gekomen. Het bestuur heeft besloten per direct af te treden.

De gemeente Hoogeveen heeft de huurprijs van de grond waarop het vliegveld ligt verhoogd van een symbolisch naar een marktconform bedrag. Daardoor moeten de gebruikers van het vliegveld steeds meer betalen, terwijl het aantal gebruikers de laatste twee jaar sterk is gedaald.

Het bestuur van het vliegveld en de gebruikers hebben geprobeerd tot een oplossing te komen, maar volgens het bestuur is het verschil van mening over de exploitatie onoverbrugbaar. Het bestuur treedt af om ruimte te maken voor een nieuw bestuur.
Een beetje vreemde actie van het vliegveldbestuur...
In plaats van zich ferm te weer te stellen zoals een goed functionerend bestuursorgaan betaamd, gaan ze naar huis!! :lol:

Zie:http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/bestuur ... -treedt-af

Afbeelding

Kerstens
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 sep 2009, 15:38

Re: Bestuur vliegveld Hoogeveen treedt af

Bericht door Kerstens » 11 sep 2014, 09:48

Dat is wel heel makkelijk gezegd Jan. Geen idee of het in dit geval van toepassing is:

Maar ik zou me goed voor kunnen stellen dat je als bestuur na een stapel tegelslagen moe gestreden bent, en het niet meer op kan brengen om dit "gevecht" ook nog vol aan te gaan. Het kan dan beter zijn om een nieuw bestuur aan te stellen die er met nieuwe energie tegen aan gaat, dan dat je het zelf als een nachtkaarsje uit laat branden en de deur voor de laatste keer achter je dicht doet.
Opvolging van besturen is altijd moeilijk, hoewel er vaak genoeg "schippers aan wal" staan om je constant te vertellen hoe je het beter en anders moet doen. Maar daadwerkelijk in een bestuur gaan zitten en er tijd en verantwoordelijkheid in stoppen, dat zijn er altijd maar weinig.
Door op een cruciaal punt collectief op te stappen dwing je andere mensen om op te stappen. Ik kan me niet voorstellen dat het vliegveld bestuur van de ene op de andere dag alles uit hun handen laat vallen. Er zal achter de schermen vast nog wel wat noodzakelijke dingen gedaan worden.

Maar zoals ik al zij, geen idee of dit hier van toepassing is.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Bestuur vliegveld Hoogeveen treedt af

Bericht door Jan Ritsma » 11 sep 2014, 10:02

Kerstens schreef:Dat is wel heel makkelijk gezegd Jan. Geen idee of het in dit geval van toepassing is:
Dat is zo, er mist ongetwijfeld veel informatie en de krant brengt zelden ongekleurde berichten.

Ik verwoordde wel de eerste indruk die zo'n artikel maakt. Iedere Hoogevener die meent dat dit een scheef beeld is, is natuurlijk van harte welkom om dat recht te zetten.

Kerstens
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 sep 2009, 15:38

Re: Bestuur vliegveld Hoogeveen treedt af

Bericht door Kerstens » 11 sep 2014, 12:25

Jan Ritsma schreef:
Kerstens schreef:Dat is wel heel makkelijk gezegd Jan. Geen idee of het in dit geval van toepassing is:
Dat is zo, er mist ongetwijfeld veel informatie en de krant brengt zelden ongekleurde berichten.

Ik verwoordde wel de eerste indruk die zo'n artikel maakt. Iedere Hoogevener die meent dat dit een scheef beeld is, is natuurlijk van harte welkom om dat recht te zetten.
En daar moet ik jou ook gelijk in geven :tup: Niets is vaak zo als het op het eerste gezicht lijkt...

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Bestuur vliegveld Hoogeveen treedt af

Bericht door Jan Ritsma » 11 sep 2014, 13:25

Inderdaad. Uit dit artikel blijkt dat het feitelijk gaat om een vertrouwens breuk tussen gebruikers en bestuur.
Tevens lijkt er verkeerd geinvesteerd te zijn. Tenminste....dat zegt de krant nu

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Vliegveld Hoogeveen zoekt informateur

Bericht door Jan Ritsma » 22 sep 2014, 21:47

HOOGEVEEN - Vliegveld Hoogeveen is op zoek naar een informateur die een nieuw bestuur gaat samenstellen. Het oude bestuur trad onlangs af vanwege de slechte financiële situatie en een verschil van mening met de gebruikers over de oplossing van alle problemen.

Volgens opgestapt voorzitter Hennie van Koot van het vliegveld is voor een informateur gekozen vanwege het conflict tussen het oude bestuur en de gebruikers. Formeel moet het oude bestuur een nieuw bestuur aanstellen. Om te voorkomen dat een nieuw bestuur ook geen draagvlak heeft bij de gebruikers wordt er een informateur gezocht. Volgens de oud-voorzitter heeft het opgestapte bestuur de steun van wethouder Jan Steenbergen van Hoogeveen en gedeputeerde Henk Brink van de provincie. Volgende week is er een gesprek met een kandidaat, zo laat Van Koot weten.
Lees verder>>>


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jan Ritsma op 23 sep 2014, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Bestuur vliegveld Hoogeveen treedt af

Bericht door Jan de Hulster » 23 sep 2014, 07:57

de lees verder link resulteert na inklikken op het maken van een reactie??

Dus iets klopt er niet.

Gebruikersavatar
Alex v.d. Zouw
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jan 2011, 13:28

Re: Bestuur vliegveld Hoogeveen treedt af

Bericht door Alex v.d. Zouw » 23 sep 2014, 09:05

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/vliegve ... nformateur

Lijkt mij toch vreemd dat een huur van €15.000,= het 'breukstuk' vormt. De huren op Terlet zijn een stuk hoger.
Alex v.d. Zouw

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Bestuur vliegveld Hoogeveen treedt af

Bericht door Jan Ritsma » 29 nov 2014, 20:16

En, er is een nieuwe bestuursvoorzitter benoemd, die "orde op zaken" moet stellen.

Zie: http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/nieuw ... 54463.html

Plaats reactie