onderweg naar de startlijn

Onderweg naar de startlijn

Wolkenbasis

Kaartje van de wolkenbasis rond Douglas en Gariepdam. 18000 voet zo hier en daar!

Meteokaartje thermieksterkte

Noord en noordoost van Douglas strekt zich volgens de meteo een wijds gebied uit met een thermieksterkte van 7m/s of meer. Helaas te ver weg voor mij om daarvan te profiteren.

Spotvoorspelling

Deze handige spot kaartjes geven op de snijpunten van de hele breedte en lengte cirkels een nauwkeurige weergave van het te verwachten weerbeeld. Dit is het gebied waar ik mijn 100 km driehoek vloog. Mider mooi dan Douglas maar wel erg goed. Douglas is beter dan Gariepdam, als het weer daar goed is. Gariepdam is echter beter als je het aantal vliegbare dagen bekijkt. Op Gariepdam vielen dit jaar 4 dagen uit. Douglas stond twee weken aan de grond. Als je met een snelheid van 150 km/u tevreden bent, in plaats van die 155 die je vanuit Douglas had kunnen halen, dan is Gariepdan je plek. Zeker als je maar kort een vliegtuig huurt. De kans dat je niet kan vliegen is in Gariepdam veel kleiner!

Cabine Airbus 380

We zijn weer geland! Nee, niet op Gariepdam maar dit keer weer in Europa met een Airbus 380. Dat type waar meer dan 500 passagiers in gaan. Die waren er gelukkig niet zodat de zitruimte comfortabel te noemen was.