Fotofoto onbekend piperachtig vliegtuig

Thermiekverwachting voor 14 januari. Zelfs een klein gebiedje met 7 meter stijgen.

Fotofoto onbekend piperachtig vliegtuig

De wolkenbases is super. Zestienduizend voet msl. Nuja, wolkenbasis, het is meer een kaartje van de convectiehoogte. De hoogte tot waar de thermiek stijgt. Want van wolken zou geen sprake zijn,..... zie foto onder. De thermieksterkte wordt op bijna 7 m/sec verwacht....

Fotofoto onbekend piperachtig vliegtuig

Deze spot kaartjes geven voor, dat ze een nauwkeurig beeld geven van het weer op een bepaald punt. Let op de bedekkingsgraad van de te verwachten wolken. Nul achtste bewolking. Toen ik daar aan kwam was het 8/8 met een onweersfront in opbouw. Kan je er als meteoroloog nog verder naast zitten?

Fotofoto onbekend piperachtig vliegtuig

Na mijn eerste start fotografeerde Brigitte dit vliegtuig. Het heeft iets van een piper, maar is het niet. Misschien dat één van de lezers uitsluitsel kan geven? Brigitte vertelde mij later nog dat Keith vertelde dat dit type voor militaire doeleinden werd ingezet en dat het erg sterk was. Nadat het tankwagentje van Gariep twee maal had moeten rijden om de grote tanks te vullen, vertrok het vliegtuig met twee in camouflagepak gehulde lieden, naar een onbekende bestemming.

Foto Ventus met gedemonteerde tipenen stabilo

In het feeërieke zonlicht bij de zojuist gepasseerde buienlijn breken wij het vliegtuig af voor opslag en vervoer in de container
Gebroken elektriciteitspaal langs de weg naar het vliegveld

Met open gesperde muil hapt de container hongerig naar het afgetakelde vliegtuig. De vleugels en het stabilo hebben we in de container gedaan en de romp blijft nog twee weken in de hangaar.
Dan wordt de container eerst uitgepakt en weer op de voor de reis juiste wijze ingepakt. Maar, dan zijn wij al lang thuis.
Gebroken elektriciteitspaal langs de weg naar het vliegveld

Zeshonderd kilometer rijden van Gariepdam naar Johannesburg. Ondanks de bovenstaande tafrelen verliep de reis best wel voorspoedig. We kwamen een uur te vroeg aan op het vliegveld. Die tijd hadden we nodig, omdat ik het verhuurbedrijf de rekening presenteerde voor het repareren van één van de banden die we lek hadden meegekregen. Het ging om veertig rand (€ 3,70) maar de chef, het personeel en de kwitantie moesten in vergadering bijeen komen of dat wel vergoed kon worden.... Het werd vergoed.