Zweefvlieger tot anderhalf jaar cel veroordeeld.

Discussieer over (het voorkomen van) ongevallen / Incidenten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Zweefvlieger tot anderhalf jaar cel veroordeeld.

Bericht door Jan Ritsma » 20 sep 2020, 11:09

In Oostenrijk is een zweefvlieger tot anderhalf jaar gevangenisstraf veroordeeld wegens grove nalatigheid, de dood ten gevolge hebbende. De betreffende vlieger voerde kustvluchten uit met een passagier, kwam (volgens de Aerokurier) in een vlakke vrille door een te hoge snelheid en wist niets anders te bedenken dan per parachute het vliegtuig te verlaten. Zijn passagier vond de dood.

Zie: https://www.aerokurier.de/segelflug/kun ... erurteilt/

pro
Berichten: 424
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: Zweefvlieger tot anderhalf jaar cel veroordeeld.

Bericht door pro » 22 nov 2020, 11:18

Jan Ritsma schreef:
20 sep 2020, 11:09
In Oostenrijk is een zweefvlieger tot anderhalf jaar gevangenisstraf veroordeeld wegens grove nalatigheid, de dood ten gevolge hebbende. De betreffende vlieger voerde kustvluchten uit met een passagier, kwam (volgens de Aerokurier) in een vlakke vrille door een te hoge snelheid en wist niets anders te bedenken dan per parachute het vliegtuig te verlaten. Zijn passagier vond de dood.

Zie: https://www.aerokurier.de/segelflug/kun ... erurteilt/

't Is volstrekt onverantwoord!
Een beetje kustvluchten uitvoeren in Oostenrijk....
Wat moet het glijgetal van die kist wel niet zijn?
En dan de "situational awareness" van de piloot die niet opperbest is....

Gelukkig hebben Nederlandse zweefvliegers hele goede (KNVvL)clubbestuurders boven zich die altijd wel in staat zijn om hun juist WEL ZEER VERANTWOORDELIJK GEDRAGENDE LEDEN/INSTRUCTEURS te DWINGEN tot volstrekt onverantwoordelijk, onrechtmatig, ongewenst, laakbaar, idioot en strafbaar gedrag.
Want dán hoor je bij de meute...
(die bovendien via de lijntjes van o.a. gewezen KNVvL-voorzitter in de hogere regionen -rechtspraak/OM?.... - wel de doofpot in stand weet te houden)
En daarom weet zo 'technicus als Jaap Vis zich natuurlijk ook volstrekt op zijn plaats in het ABZ, samen met de zich voor "Transparancy International" inzettende Lonneke Alsema, die al zo'n jaar of tien geleden is geïnformeerd over de schofterige gedragingen van Jaap Vis ten aanzien van zo'n juist WEL INTEGERE instructeur en ten aanzien van die waanzinnig idiote dwang door de NIET INTEGERE penningmeester/sleepvlieger van dienst/examinator-coördinator/VVD-bestuurslid/ANWB-bestuurslid Duke Dominicus van den Bussche met steun van NIET INTEGERE voorzitter/cardioloog Groningen Bert Takens ter zake vliegen op een door NIET INTEGERE Jaap Vis "goedgekeurd" ASK21 PH 687 (Jaap Vis beweerde dat hij een "papiertje" in het logboek had gestopt en daarop had geschreven dat er met de kist gevlogen mocht worden, ondanks de lancunes in de vliegtuigadminisatratie/gelogde uren, maar dat dat briefje "eruit moet zijn gevallen' waardoor toen ik het boek onderzocht op het moment dat Duke Dominicus van den Bussche als sleepvlieger van de dag mij als instructeur met één DBO'er die dag DWONG om instructie te geven op DIE kist, waarvoor de vliegclub GEEN gebruikscontract had met de eigenaar en ook zonder dat hij als bestuurslid van KNVvL Vliegclub Hoogeveen aansprakelijkheid wilde aanvaarden voor de juiste verzekeringsstatus van het vliegtuig, bla bla bla, hoe vaak moet ik het nou nog vertellen? Word er een beetje moe van.... duurt al tien jaar... wacht op "rehabilitatie en schadevergoeding na op krankjoreme wijze uit de sport te zijn geflikkerd omdat ik niet zoals de meeste ambtenaren bij de Belastingdienst meega in het opzettelijk kapot maken van mensen , op naam van failliete Stichting Zweefvliegers Terlet, gezegd te zijn eigendom van handelaar Buisman en ter voorbereiding op verkoop naar Duitsland, moesten de technische en administratieve en verzekeringstechnische lancunes "witgewassen" worden door er clubleden (bij wijze van Sinterklaas-geschenk) op te laten vliegen.

Daaaag Lonneke!!!
Je zou tien jaar geleden al Jaap Vis en de zijnen gaan aanpakken, want je had ALLE informatie en feiten aangeboden gekregen en je was ervan overtuigd dat wat KNVVL vliegclub Hoogeveen (DWANG) ten aanzien van mij had uitgehaald volstrekt onwenselijk was, maar nu ben je ingepalmd, zit je fijn op het statusbankje in het ABZ, heb je leuk wat om handen en zit je dus het straatje van Jaap Vis schoon te vegen en laat je mij nog steeds, al een jaar of tien in de kou staan...
Je kunt net zo goed bij de belastingdienst gaan werken!
Ook van die lui die zo lekker andere mensen willens en wetens kapot maken en dan naar anderen wijzen "Befehl ist Befehl".

Zum kotzen!

En inmiddels weet je ook dat DWANG gewoon dóórgaat in de zweefvliegsport onder jouw leiding en met jouw goedvinden. Toch?

(oh ja: schrijffouten maken mij niet meer uit. Ik heb van zweefvliegen in Nederland geleerd dat handelaar Buisman zeer slecht taal beheerst en juist daardoor zeer geliefd is in de zweefvliegsport, want met slecht geschreven berichten kun je alle kanten op en bovendien kom je dan niet zo intelligent over en dat vindt men "sympathieker". Dus: voortaan zo dom mogelijk SCHREEUWEN en slecht schrijven. Dát is wat zweefvliegen in Nederland je leert. Oh, en wat ook nog wel aardig was, dat was dat een medelid van de vliegclub Hoogeveen destijds heel goed op de hoogte was van de originele en aantoonbare feiten, dat zijn vrouw bij het Openbaar Ministerie in Zwolle werkte en dat hij mij vertelde dat als hij de zaak aan zijn vrouw zou vertellen, hij niet meer kon blijven vliegen bij die vliegclub...

Nou, nou vraag ik me af, zou Lonneke Alsema als Transparancy INternational eens contact moeten zoeken met mevrouw Z. en als dames onder elkaar de goede zeden in zweefvliegsport en in de Nederlandse maatschappij moeten borgen door de zaak op te pakken, de daders alsnog te vervolgen, het slachtoffer eindelijke te rehabiliteren en te compenseren en recht te doen (ik heb de teller stil gezet op 250.000 euro, bij wijze van bereidheid te komen tot eindafwikkeling van deze onverkwikkelijke kwestie die toonbeeld is van de mores in de Nederlandse zweefvliegsport die mensen en levens verwoest).
Oh, ja, en ik vergeet natuurlijk nog de medeplichtigen bij ILENT, bij luchtvaartpolitie, politie en bij het Hof. Ja, de affaire heeft niet alleen geleerd dat je met dom taalgebruik verder komt, maar ook dat het hele Nederlandse rechtssysteem geen knip voor de neus waard is.

er heerst al een jaar of tien onrechtmatige uitsluiting van sportdeelname zodat ook de nieuwe records niet conform sportieve code zijn.

Witwas
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2012, 19:57

Re: Zweefvlieger tot anderhalf jaar cel veroordeeld.

Bericht door Witwas » 24 nov 2020, 17:26

Volgens mij vallen de blaadjes weer van de bomen!

Met vr gr

Guido! 👹

Witwas
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2012, 19:57

Re: Zweefvlieger tot anderhalf jaar cel veroordeeld.

Bericht door Witwas » 28 nov 2020, 20:42

Beste Pro,

Valt me wel een beetje tegen dat je e.e.a. Niet in Sinterklaas rijm hebt geschreven.
Temeer daar je jezelf altijd als zwarte piet hebt gezien!

Met vr gr

Guido

Frank
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2019, 08:49

Re: Zweefvlieger tot anderhalf jaar cel veroordeeld.

Bericht door Frank » 28 nov 2020, 23:00

Witwas schreef:
28 nov 2020, 20:42
Beste Pro,

Valt me wel een beetje tegen dat je e.e.a. Niet in Sinterklaas rijm hebt geschreven.
Temeer daar je jezelf altijd als zwarte piet hebt gezien!

Met vr gr

Guido
Die kreeg ze toegespeeld in EHHO.
Dat is wat anders.

pro
Berichten: 424
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: Zweefvlieger tot anderhalf jaar cel veroordeeld.

Bericht door pro » 25 jun 2021, 17:38

Frank schreef:
28 nov 2020, 23:00
Witwas schreef:
28 nov 2020, 20:42
Beste Pro,

Valt me wel een beetje tegen dat je e.e.a. Niet in Sinterklaas rijm hebt geschreven.
Temeer daar je jezelf altijd als zwarte piet hebt gezien!

Met vr gr

Guido
Die kreeg ze toegespeeld in EHHO.
Dat is wat anders.
Inderdaad!!
IN EHHO
en DOOR met name Guido/Witwas.
Het bericht dat hij hierboven schrijft is dan ook eigenlijk zoiets als:
"Het valt me een beetje tegen dat je nu al zo'n tien jaar lang zuur blijft zeuren over dat ik je zweefvliegcarrire naar de sodemieter heb geholpen, maar dat je nog steeds geen zelfmoord hebt gepleegd (dat had ik liever gehad want ik vind het erg vervelend worden dat je telkens op dit forum weer de aandacht erop vestigt. Bovendien heb ik ook van mijn EHHO-bestuurders o.a. voorzitter Bert Takens, tevens cardioloog in Groningen opdracht gekregen dat ik (jou op ) het forum stil moet houden; en ik ben degene die bij EHHO kan voortbestaan alleen als ik alle problemen van EHHO telkens oplos, want anders moeten ze me niet....zoals Peter Kroon (destijds de secretaris) zei zoiets in de trant van Ja, ik houd ook niet van die handeltjes van Guido, maar weet je, als er een probleem is, als we niet kunnen vliegen, dan zorgt Guido altijd voor een oplossing zodat we tóch kunnen vliegen en dáárom zit guido bij de club)"
Dus EHHO heeft de cultuur geschapen voor karaktermoord en wordt door KNVvL (of rechtsopvolger) gesteund in het volharden daarin door ontkenning daarvan.

tonbak
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2010, 22:32

Re: Zweefvlieger tot anderhalf jaar cel veroordeeld.

Bericht door tonbak » 01 nov 2021, 21:44

:bye:

Plaats reactie