ADS-B project

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: ADS-B project

Bericht door Webmaster » 29 mei 2012, 13:30

jxd schreef:
Webmaster schreef:dat ik HUN idee gepikt zou hebben, dat ik HUN code overgenomen zou hebben, en HUN naam heb gestolen.
Tja Jan, zoals mensen zullen begrijpen vonden we het inderdaad niet zo sympathiek toen dat gebeurde...
Het is alleen niet waar. Het is één van die arrogante voorbeelden. Je doet net of alleen jij op dat idee kon komen.
Ik heb je al eerder uitgelegd dat je verhaal niet klopt.
jxd schreef:
Webmaster schreef:... op vragen geen antwoord geven. (de Ben Hiemstramethode) Als iemand mij iets vraagt dan krijgt hij altijd antwoord, al is het maar "dat wil ik je niet zeggen". :)
We proberen eigenlijk antwoord te geven op alle vragen die binnenkomen. We krijgen o.a. erg veel technische vragen binnen over aansluiten en proberen overal een oplossing te vinden. Maar ook bij vragen over andere dingen zoals ontvangers, benodigde software, etc. etc. kan je contact opnemen. E-mail: info@glidertracking.com
Ook al niet waar, en erg makkelijk aan te tonen. Dit is jouw tweede posting in dit forum Jip.
Hier staat de eerste. Daaronder staan een aantal vragen die ik je stelde en daar heb je nooit op gereageerd.
jxd schreef:
Webmaster schreef:Het is ook niet erg netjes om direct als je concurent een sponsor heeft, deze op de nek te springen met: ik ook!!, Ik ook!!
Ter info: we hadden al langer contact met deze fabrikant, dus het bovenstaande is uit de lucht gegrepen...
Jip, ik had ook al vele maanden contact met deze fabrikant. Maar had hem nog niet als sponsor benaderd.
Mijn informatie is dat jullie dat gedaan hebben NA mijn publikatie.
jxd schreef:
Webmaster schreef:Zweefvliegend Nederland spint garen bij een beetje concurentie. Ik vind het leuk om het beter te doen dan zij, en zij vinden het leuk om het beter te doen dan ik. Dat leidt uiteindelijk tot een perfect product. Merk op dat zij hun 15 min. vertraging plotseling "om de één of andere reden" hebben afgeschaft.
Over het algemeen kan concurrentie inderdaad geen kwaad Jan. Maar in dit geval ik heb zelf meer het idee; de zweefvliegwereld is al niet zo groot; waarom kunnen we met z'n allen niet gewoon samenwerken aan één goed systeem?
Goede vraag. Mijn idee was, dat ik voor alle ontvangststations zou zorgen, en jullie voor de software. Enige voorwaarde: de site verbinden aan Zweefvliegenonline. Ik kreeg niet de indruk dat jullie dat een goed idee zouden vinden, zeker niet na alle afkrakerijen van Frank aangaande zweefvliegenonline. Nu begrijp ik wel dat jullie misschien zouden willen samenwerken, maar NU ben ik moeilijker te overtuigen. Dat betekent niet dat ik het op voorhand volledig afwijs.
jxd schreef: Die vertraging passen we overigens al vrij lang niet meer toe.

Groet, Jip
Waarom niet? hij staat nog wel op jullie site. Weliswaar op NUL, maar is nog altijd geimplementeerd.

jxd
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2011, 14:45

Re: ADS-B project

Bericht door jxd » 29 mei 2012, 13:55

Hoi Jan,
Webmaster schreef:Ik heb je al eerder uitgelegd dat je verhaal niet klopt.
Nou ja ik ga ik daar verder maar niet op in..
Webmaster schreef:Dit is jouw tweede posting in dit forum Jip.
Hier staat de eerste. Daaronder staan een aantal vragen die ik je stelde en daar heb je nooit op gereageerd.
Dank voor de reminder. Zo te zien was dat tijdens NK vorig jaar. Excuses, ik had het nogal druk en kom niet altijd op dit forum. Via de mail zal normaal gesproken wat sneller gaan. Ik zal de vragen zsm even beantwoorden!
[edit] zie PB met antwoord
Webmaster schreef: Jip, ik had ook al vele maanden contact met deze fabrikant. Maar had hem nog niet als sponsor benaderd.
Mijn informatie is dat jullie dat gedaan hebben NA mijn publikatie.
Dan klopt je informatie niet.. Tijd voor een nieuwe 'spion in het noorden'? ;)
Webmaster schreef: Goede vraag. Mijn idee was, dat ik voor alle ontvangststations zou zorgen, en jullie voor de software.
Naast onze eigen, hebben we al enthousiastelingen met ontvangers die hun data reeds beschikbaar stellen. Als je ook geïnteresseerd bent om dit te doen kan je het beste even mailen.
Webmaster schreef:(vertraging) Waarom niet?
Omdat ADS-B gegevens inderdaad openbaar te ontvangen zijn. Vertraging van ADS-B kisten is dus (ook tijdens wedstrijden) niet nodig.

Groet, Jip

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: ADS-B project

Bericht door Webmaster » 29 mei 2012, 14:21

jxd schreef:
Webmaster schreef: Goede vraag. Mijn idee was, dat ik voor alle ontvangststations zou zorgen, en jullie voor de software.
Naast onze eigen, hebben we al enthousiastelingen met ontvangers die hun data reeds beschikbaar stellen. Als je ook geïnteresseerd bent om dit te doen kan je het beste even mailen.
Stuur me je uploadsoftware maar. Daarna zal ik beslissen of ik meedoe ;)

jxd schreef:
Webmaster schreef:(vertraging) Waarom niet?
Omdat ADS-B gegevens inderdaad openbaar te ontvangen zijn. Vertraging van ADS-B kisten is dus (ook tijdens wedstrijden) niet nodig.

Groet, Jip
Vorig jaar schreef je nog:
2. De 15 minuten vertraging is wel degelijk zelf ingebouwd i.v.m. FAI regels. In de loop van een wedstrijddag zal de vertraging worden teruggeschroeft, bij de finishes is deze 0. Ook buiten wedstrijden (die wij ondersteunen) zal er geen vertraging zijn.
Van waar deze ommezwaai Jip? Voortschrijdend inzicht?? :hypo:

jxd
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2011, 14:45

Re: ADS-B project

Bericht door jxd » 29 mei 2012, 14:26

Webmaster schreef:Vorig jaar schreef je nog:
2. De 15 minuten vertraging is wel degelijk zelf ingebouwd i.v.m. FAI regels. In de loop van een wedstrijddag zal de vertraging worden teruggeschroeft, bij de finishes is deze 0. Ook buiten wedstrijden (die wij ondersteunen) zal er geen vertraging zijn.
Van waar deze ommezwaai Jip? Voortschrijdend inzicht?? :hypo:
Klopt inderdaad ja. Er was destijds wat verwarring over de implementatie van deze FAI regels.
(Staat overigens even los van eventuele trackingsmiddelen die een wedstrijdorganisatie zelf inzet)

Groet, Jip

JKMS1992
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mar 2012, 09:57

Re: ADS-B project

Bericht door JKMS1992 » 29 mei 2012, 15:31

Mooi dat jullie nu de dialoog aangaan, maar gezien de stekeligheden lijkt me dat niet handig omdat te doen via een forum.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat het verbinden van het systeem aan de naam van deze website erg ver gaat.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: ADS-B project

Bericht door Webmaster » 29 mei 2012, 15:50

JKMS1992 schreef:Mooi dat jullie nu de dialoog aangaan, maar gezien de stekeligheden lijkt me dat niet handig omdat te doen via een forum.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat het verbinden van het systeem aan de naam van deze website erg ver gaat.
Ik denk dat ik het met Jip best wel kan vinden. Het is een beetje verkeerd gelopen.
Dat verbinden van de naam aan deze website gaat inderdaad ver. Het verzorgen van alle ontvangststations echter ook ;)
Maar, het probleem is opgelost. Nu Heeft zweefvliegenonline zijn eigen glidertracking site en die gaat nog heel wat veranderingen ondergaan. Het moet een compleet paket worden waarmee een wedstrijd echt op de voet te volgen is.
Tot en met een kijkje bij het beraadslagen van de jury toe. :muziek:

JKMS1992
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mar 2012, 09:57

Re: ADS-B project

Bericht door JKMS1992 » 29 mei 2012, 17:07

Webmaster schreef:
JKMS1992 schreef:Mooi dat jullie nu de dialoog aangaan, maar gezien de stekeligheden lijkt me dat niet handig omdat te doen via een forum.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat het verbinden van het systeem aan de naam van deze website erg ver gaat.
Ik denk dat ik het met Jip best wel kan vinden. Het is een beetje verkeerd gelopen.
Dat verbinden van de naam aan deze website gaat inderdaad ver. Het verzorgen van alle ontvangststations echter ook ;)
Maar, het probleem is opgelost. Nu Heeft zweefvliegenonline zijn eigen glidertracking site en die gaat nog heel wat veranderingen ondergaan. Het moet een compleet paket worden waarmee een wedstrijd echt op de voet te volgen is.
Tot en met een kijkje bij het beraadslagen van de jury toe. :muziek:
Hieruit begrijp ik dus dat je helemaal geen interesse meer hebt om de krachten echt te bundelen. Het minst dat je dan wel kunt doen is om gewoon de data van ontvangststations aan elkaar doorgeven. Daar heeft de NL zweefvliegerij ook echt iets aan. Daarvoor is natuurlijk wel onderling vertrouwen nodig en dan helpt het niet om op dit forum de andere partij gaan zitten afzeiken.

roeles
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mar 2010, 11:25

Re: ADS-B project

Bericht door roeles » 30 mei 2012, 18:54

JKMS1992 schreef: Hieruit begrijp ik dus dat je helemaal geen interesse meer hebt om de krachten echt te bundelen.
Was het hogere doel van dit geheel niet om onze sport op een leuke en begrijpelijke manier zichtbaar te maken voor buitenstaanders?
Stop dan alsjeblieft met het verzamelen van een userbase en het bevechten van elkaar. Waar wil je nou helemaal naartoe? Dat alle 8000 zweefvliegers in Nederland jouw systeem gebruiken? Woop, dat zijn toch getallen van niets. Doe je daar al die moeite voor? Je verdient er geen rode cent mee, jaagt elkaar in het harnas en uiteindelijk is zweefvliegen nog geen grientje begrijpelijker geworden.

In plaats van vliegtuigen zien opstijgen en met een spoortje water zien finishen, zie ik nu stipjes over een kaartje bewegen. Vervang de stipjes door een periscoop en die column in de Thermiek van vorig jaar klopt nogsteeds als een bus.

Open je platform voor enthousiastelingen, want er kan zo veel meer. Live score bijhouden, om maar iets te noemen. Laten zien hoe lang iemand al vliegt, hoe hij er voor staat t.o.v. de rest in de klasse.
Afbeelding

jxd
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2011, 14:45

Re: ADS-B project

Bericht door jxd » 30 mei 2012, 21:03

roeles schreef:Open je platform voor enthousiastelingen, want er kan zo veel meer. Live score bijhouden, om maar iets te noemen. Laten zien hoe lang iemand al vliegt, hoe hij er voor staat t.o.v. de rest in de klasse.
Door het afgelopen NK goede contacten opgedaan, hier gaan we dan ook zeker ook mee verder bij GliderTracking.

jxd
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2011, 14:45

Re: ADS-B project

Bericht door jxd » 01 jun 2012, 15:07

Webmaster schreef:Ik denk dat ik het met Jip best wel kan vinden. Het is een beetje verkeerd gelopen.
Dat verbinden van de naam aan deze website gaat inderdaad ver. Het verzorgen van alle ontvangststations echter ook ;)
Maar, het probleem is opgelost. Nu Heeft zweefvliegenonline zijn eigen glidertracking site en die gaat nog heel wat veranderingen ondergaan. Het moet een compleet paket worden waarmee een wedstrijd echt op de voet te volgen is.
Tot en met een kijkje bij het beraadslagen van de jury toe. :muziek:
JR, wanneer je;
Sorry, vergeet het maar.

Ikzelf (en spreek ook voor de twee andere GliderTracking teamleden) probeer gewoon zoveel mogelijk plezier aan dit project te beleven, en hoop dit ook voor de rest van zweefvliegend Nederland. Natuurlijk komt dit allemaal (vooral deze periode) naast het zweefvliegen, want als het thermisch is zit ik liever in de lucht dan binnen...

Wanneer onze trackingsite beter ontvangst heeft dan een ander gaan wij dit ook niet direct op forums verkondigen. Andersom, bij minder ontvangst; temeer reden om te verbeteren of meer ADS-B netwerken aan te sluiten.

Zo, we gaan allemaal gewoon verder waar we mee bezig waren en zien wel wat voor leuke mogelijkheden er nog kunnen worden gecreëerd.

O ja, als je wilt je mag mijn account hier weer deleten.

Groeten, Jip

Plaats reactie