SZT tekoop

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

SZT tekoop

Bericht door Webmaster » 16 aug 2011, 15:23

De curator probeert onderhands zo veel mogelijk voorwerpen van de SZT te verkopen.
Gegadigden kunnen een bod uitbrengen. Er wordt opgemerkt dat hier nog BTW over wordt berekend.
Een PDF-file van de aangeboden zaken staat hieronder.

http://home.kpn.nl/ritsm076/SZT/SZT_tekoop3.pdf

Van zweefvliegtuig tot nietmachine en van soldeerbout tot Mercedes.
Let wel, de toestand waarin de zaken verkeren wordt U niet verteld :ai:

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: SZT tekoop

Bericht door pro » 16 aug 2011, 18:46

Ik zie nergens taxatiewaarden staan.
Ligt dat aan de kopie? Of is er geen sprake van een taxatie maar van een inventarisatierapport?

julietbravo
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2011, 23:04

Re: SZT tekoop

Bericht door julietbravo » 16 aug 2011, 21:01

Zo te zien heeft iemand Photoshop op dit document losgelaten. Ik vond het ontbreken van prijzen ook al vreemd (nu is het wel heel erg gokken of je bij de 'computer' een 486 of hexacore krijgt). Sowieso wel vreemd dat de PC's en hardeschijven ook zomaar worden verkocht, of is hier dan alle data van verwijderd (en dan bedoel ik echt verwijderd, niet ctrl+a, delete, maar bijv. http://en.wikipedia.org/wiki/Gutmann_method)?
Bart vS
LS6-18w "JB" D-4063

Delta
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2010, 11:15

Re: SZT tekoop

Bericht door Delta » 16 aug 2011, 21:50

Gaat de curator de spullen ook officieel aanbieden op een website o.i.d. ? En hoe komt de rest van de wereld te weten wat er verkocht gaan worden?
Kun je ook eerst even kijken wat je koopt; alleen een regel tekst is wat weinig om een bod uit te brengen. Worden de taxatiewaarden ook bekend gemaakt ?

DELTA

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: SZT tekoop

Bericht door Jan Ritsma » 16 aug 2011, 22:59

Het begeleidend briefje van de curator luidt als volgt:
Geachte ...
>
> In eerste instantie worden de activa onderhands aangeboden aan gegadigden die zich rechtstreeks of via via bij mij melden.
> Hierbij treft u ter informatie een geblindeerde versie van het taxatierapport aan.
>
> Vriendelijk verzoek ik u, indien u interesse heeft, aan te geven op welke onderdelen u een bieding wenst uit te brengen. Vriendelijk verzoek ik u uw bieding exclusief omzetbelasting uit te brengen. Omdat gefailleerde een OB-ondernemer is, zal over de verkoopprijs 19 % omzetbelasting in rekening worden gebracht. Bij uw bieding dient u ervan uit te gaan dat ik geen garantie kan geven en overigens ook niet bekend ben met de staat van de activa: u koopt derhalve voetstoots, in de staat waarin de activa zich bevinden.
>
> Uw bieding zie ik graag deze week tegemoet. In verband met de vakantieperiode hanteer ik geen formele sluitingsdatum. Ik acht mij vrij om acceptabele biedingen onder voorbehoud van toestemming van de rechter-commissaris direct te aanvaarden. Voor bezichtigingen kunt u een afspraak maken met mijn kantoorgenote mevrouw mr. M. van der Beek, eveneens bereikbaar op onderstaand nummer.
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
>
> Hekkelman Advocaten N.V.
>
> E.R. (Eric) Looyen
> Curator
>
> Sickeszplein 1
> 6821 HV Arnhem
> Postbus 3155
> 6802 DD Arnhem
> T: (026) 3 777 189
> F: (026) 3 777 104
> E: e.looyen@hekkelman.nl
> I: www.hekkelman.nl
Dat van die harde schijven vind ik wel een goede opmerking.
Daar valt misschien nog heel wat uit te halen.

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: SZT tekoop

Bericht door Peter » 18 aug 2011, 16:31

Peugeot geen achterruit en geen kenteken :ai:
Dat gaat nog geld kosten om hem door een sloper op te laten halen :grin:

Plaats reactie