ADS-B Steunontvanger Kalkar

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

ADS-B Steunontvanger Kalkar

Bericht door Webmaster » 08 mei 2013, 17:50

Vandaag naar Kalkar om de tweede steunontvanger voor de radarsite van zweefvliegenonline te plaatsen. Een heel avontuur, dat moet ik zeggen.
De technicus van het Wunderlandpark liet me met de auto het terrein op en hielp mee om de beveiliging van de stalen trap aan de zijkant van de koeltoren te openen. Herr Ritsma, Sie schaffen es weiter alleine nehme ich an? Aber selbstverständlich!
En daar gingen we dan. Vier maal met de armen vol die stalen trap op naar zo'n 60 meter hoogte! Dat viel wel wat tegen want je hebt je handen nodig om te klimmen. De vierde keer was ik net boven toen een erg knappe dame van een jaar of 24 bijna op de omloop was. Wat doet U hier? Ik installeer een radarantenne, en als ik geweten had dat U naar boven zou lopen, dan had U wat mee kunnen nemen. :) Oh. Hijgend en steunend ging ze weer naar beneden.
We lopen een beetje uit de planning. Er moet nog een WiFi-straalverbinding aangelegd worden met het Hotel-Restaurant.
Dat hoop ik Vrijdag te voltooien. Daarna denk ik dat we wat ADS-B betreft het gedeelte Duitsland, wat de Nederlandse zweefvliegers benutten en heel Limburg tot onder de 200 meter gedekt hebben.

Een bezoekje aan het voormalig als kerncentrale geplande pretpark is best de moeite waard. Het is destijds gekocht door de heer van der Most, een Nederlandse ondernemer die weet hoe je de handen uit de mouwen moet steken.

Hieronder een link naar een korte foto reportage. Als vrijdag alles staat, dan komen er nog wat foto's bij. ;)

https://picasaweb.google.com/1036858892 ... 0511772578

Pim van Asch
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:14

Re: ADS-B Steunontvanger Kalkar

Bericht door Pim van Asch » 09 mei 2013, 10:06

Himmeldonnerwetter noch mal. Keine Deutsche Gründlichkeit.
De link (https://picasaweb.google.com/1036858892 ... 0511772578) naar die mooie dame werkt niet.
I.p.v. een pakezelin wordt de melding 'http/1.0 404' getoond. Of te wel, de internetsite kan niet worden gevonden.

Jan, je bent goed bezig.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: ADS-B Steunontvanger Kalkar

Bericht door Webmaster » 09 mei 2013, 12:22

Pim van Asch schreef:
Jan, je bent goed bezig.
Kennelijk niet echt dus. Picasa logt mij stiekem in en dan kon ik het wel zien. Het leven van een webmaster gaat niet over rozen, maar nu moet het wel werken. Ook het vorige onderwerp Lichtmis is nu ok.
Bedankt voor de melding Pim!

Pim van Asch
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:14

Re: ADS-B Steunontvanger Kalkar

Bericht door Pim van Asch » 09 mei 2013, 23:48

Webmaster schreef:Bedankt voor de melding Pim!
Afbeelding

Voortaan wel die mombakkes verwijderen als je aan het werk bent. Lijkt me wel zo veilig.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: ADS-B Steunontvanger Kalkar

Bericht door Jan Ritsma » 12 mei 2013, 22:37

Vandaag de laatste hand gelegd aan de steunontvanger te Kalkar De laatste twee dagen ben ik vrijwel de hele dag bezig geweest met een straalverbinding die niet wilde werken. Ook de technici en systeembeheerder van Wunderland Kalkar kwamen er aanvankelijk niet uit. Ik ben al zo bekend dat alle dienstingangen automatisch open gaan als ik er aan kom. :)
De grootste problemen lagen in dubbele IP adressen en de wijze waarop het internet systeem van Kalkar werkt.
Dank aan alle werknemers die enthousiast hebben meegeholpen :!:

Maar, het was allemaal best leuk, vooral omdat het nu goed werkt. Er moet de komende week misschien nog iets aan de antenne gedaan worden want die is in de harde wind intern gebroken. Desondanks is het signaal niet slecht. De Wifi verbinding over een afstand van 200 meter werkt prima, ondanks het feit dat we die verbinding dwars door de staal/beton constructie van de koeltoren laten lopen. Zelfs met de zenders op halve sterkte gaat het probleemloos. Niemand dacht dat dat kon.....
Veel geleerd :cool:

Volgende horde, ik weet, het is wat laat, is de streaming video op Terlet. Ik ben er al weken mee bezig. De bottleneck is de abominabele internetmogelijkheden op die locatie. KPN beweert dat het moet kunnen, maar willen niets beloven. We gaan ons best doen

Hopelijk komt er nog een beetje beter weer, want 100 km opdrachten op een NK zijn eigenlijk wel belachelijk.
Er zijn nog wat foto's van Kalkar bijgekomen.
Ontvangststation_zweefvliegenonline2 .jpg
Klik op foto voor vergrootte weergave
(50.76 KiB) 911 keer gedownload

Plaats reactie