Verkeerde transpondercode

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Verkeerde transpondercode

Bericht door Jan Ritsma » 08 jul 2012, 09:01

Op één van de vele websites van Ben Hiemstra staat de volgende uitspraak:
Iedereen heeft een speciale Amstelglide-transpondercode (0073) dus helaas zijn de deelnemers niet te volgen via glidertracking...
Misschien een domme vraag, maar waarom zouden zweefvliegtuigen niet via ADS-B te volgen zijn als ze 0073 kwaken?
De cityhoppers en sommige B747's waren op GT ook prima te volgen de laatste tijd en die kwaken ook geen 7000 :)

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Verkeerde transpondercode

Bericht door Jan Ritsma » 30 jul 2012, 08:07

Het schijnt een erg moeilijk te beantwoorden vraag te zijn :muziek:
Het zou naturlijk kunnen dat GT niet de ware reden heeft opgegeven voor het niet kunnen weergeven van de Amstelglide :hypo:

Op http://www.glider-tracking.nl de radarsite van zweefvliegenonline.nl hopen we volgend jaar ongeacht de transpondercode de Amstelglide wel goed te kunnen ondersteunen. Cityhoppers en B747 worden, grotendeels met succes, hier al maanden uitgefilterd.

Gebruikersavatar
Limalfafa
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 dec 2010, 14:23

Re: Verkeerde transpondercode

Bericht door Limalfafa » 30 jul 2012, 12:32

Lekker met jezelf aan het discussieren, Jan?

Een schizofreen is nooit alleen, zeg ik dan maar.

Gebruikersavatar
Limalfafa
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 dec 2010, 14:23

Re: Verkeerde transpondercode

Bericht door Limalfafa » 31 jul 2012, 23:16

Wanneer kunnen we eigenlijk de Heidepoikal op de "zweefvliegradar" volgen?

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Verkeerde transpondercode

Bericht door Webmaster » 01 aug 2012, 07:22

Limalfafa schreef:Wanneer kunnen we eigenlijk de Heidepoikal op de "zweefvliegradar" volgen?
Zodra ze in Duitsland net zo vervelend worden als in Nederland en iedereen in zijn zweefvliegtuig een transponder moet inbouwen. Dan moet er ook nog een GPS op die transponder worden aangesloten.
De DAEC levert hardnekkig weerstand tegen een transponderverplichting. In Roitzschjora is op een wedstrijd met 108 deelnemers zelf een Flarm nog niet verplicht....

Plaats reactie