Dit boek gaat over zwakke zendertjes zoals draadloze telefoon etc.De gevolgen van permanente blootstelling aan hoogfrequente elektromagnetische velden met een relatief geringe dichtheid (veel minder dan in een magnetron) accumuleren, stelt Goldberg. In het eerste hoofdstuk laat hij zien welke delen van het lichaam de meeste hoogfrequente straling absorberen. In het tweede hoofdstuk legt hij uit hoe de straling schade aanricht in levende wezens. De accumulatie van effecten leidt tot een gevarieerd patroon van klachten. Goldberg benadrukt dat de straling niet de enige oorzaak is van ziekte, maar dat de schade door permanente blootstelling aan hoogfrequente elektromagnetische velden bijdraagt aan de ontwikkeling van andere ziekten
Als verkeersvlieger werden we er telkens op gewezen dat de transponder en de weerradar op de grond niet mochten worden gebruikt. Vooral de weerradar die met hoge eniegiepulsen werk van een paar honderd Watt tot een paar kilowatt. Bij radar zou het mogelijk zijn dat mensen die op korte afstand getroffen werden door de beam, schade aan hun netvlies konden oplopen.
Vandaag zat ik eens te kijken naar het vliegveld van Salland d.m.v. ADS-B ontvangers. Voor clubgebruik laat men daar de ganse dag de transponder aan staan, ook op de grond. Dat is leuk, want je kan echt alles zien. De landing, het terugslepen naar de startplaats, tot en met he terugslepen naar de hangaar aan het einde van de vliegdag. ECHTER....., de vraag is of dat wel zo verstandig en zelfs veilig is. De bursts die een transponder uitstraalt, zijn evenals bij radar erg kort. Het vermogen is evenwel 500 Watt. Wat te denken van de mensen die zich op een warme dag onder de vleugel van een op het veld liggend vliegtuig verpozen en op die wijze op enkele centimeters of minder in de buurt van de transponderantenne komen. Al zou ik er de lotto mee winnen, dat durf ik niet en waarschijnlijk al die andere mensen als ze op de hoogte waren ook niet
Een onderwerp om over na te denken?