ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Lonneke
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2011, 20:12

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door Lonneke » 02 mei 2012, 20:51

Heel veel clubs (niet alleen zweefvliegclubs) passen ballotage toe.
In dat proces is het normaal dat er ook informatie wordt ingewonnen bij vorige clubs.
Het zou hierbij wel zo netjes zijn om dit te doen met medeweten van betrokkene en op dat gebied valt er wel e.e.a. te verbeteren, lijkt mij.

Het ligt er maar net aan wat je met "lastig" bedoelt als je het hebt over "meerwaarde".

(Citaat van Ruud H. )
Ja Ruud, sommige mensen worden lastig gevonden. Jij misschien ook ;-) , en ik ook. En daar gaat men mee om in een club. Bij het benaderen van een nieuwe club is er een kans om de mate van lastigheid, of misschien de lusten en de lasten, opnieuw te wegen. Zo ben ik ook eens bij een werkgever in het zwarte gat terechtgekomen...

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door pro » 04 mei 2012, 11:52

BartGeurts schreef:
pro schreef:
BartGeurts schreef:Mensch wat een frustratie! En dat Over een hobby!! :bloemen: ;)
Ja, Bart, jouw verantwoordelijkheidsbesef reikt niet verder dan het einde van je pink, dus daar heb jij geen last van.
Het is ook een verrekt kwalijke eigenschap: verantwoordelijkheid nemen voor de veiligheid van jezelf en anderen.
Daarvoor gestraft worden.
Een beetje de werking van de katholieke kerk misbruik slachtoffers: die werden beticht van DADERschap.

Dát onderliggende principe had jij vorige keer even gemist in het artikel waarnaar ik verwees, toen jij gelijk maar het woord "wereldvreemd" in de mond nam.

Heb je nog meer onzin te brallen?
Onzin?! Iedere post druipt van frustratie. Uit je schrijven denk ik dat je slim genoeg om te begrijpen wat ik bedoelde met mijn opmerking. Het ontging me niet wat jij bedoelde maar ik probeerde je duidelijk te maken wat dit met mij deed. Het voorbeeld heb je denk ik gekozen om het probleem aan te dikken. Mensen die relativeren hebben bedenkingen over het gekozen voorbeeld én in het verlengde waarom de persoon nu juist dat voorbeeld heeft gekozen. Resultaat hierin is dat dit negatief terug slaat op je persoon waardoor je argumenten in dit geval minder waarde krijgen.

Bij mijzelf is frustratie een oorzaken waardoor mijn relativeringsvermogen minder wordt. Dus met mijn antwoord had ik eigenlijk gehoopt dat je zou denken: Ik heb gelijk... maar waarom krijg ik geen gelijk?! In het verlengde: Wat had ik anders kunnen doen waardoor ik meer succes zou hebben gehad en minder of liefst geen ruzie.
Je bent intelligent genoeg om te bedenken dat je hier wél iets aan hebt. Als ik de feiten uit dit hele verhaal destileer dan kan ik niet anders dan concluderen dat de strategie die je nu volgt als resultaat heeft: nóg meer frustratie en nog erger: zelfs je medestanders luisteren niet meer naar de inhoud die je naar voren brengt.

Doet me denken aan een Duitser die op een WK steeds harder door de radio begon te schreewen. Hij schreeuwde tegen een Rus die de Duitser niet had gezien... dat ie z'n waterkraan moest dichtdraaien. Of de Rus zat niet op dezelfde frequentie of hij begreep "wasserhahn abstellen" niet of hij had geen zin om te luisteren? Harder schreewen hielp iig niet! Máár... de Duitser had wel gelijk :D

Persoonlijk zou ik het fantastisch vinden dat als ik gelijk heb de wereld zich meteen aanpast! Mijn ervaring is echter anders.
Daarmee zeg ik niet dat je geen gelijk hebt in deze ruzie of dat veiligheid onbelangrijk is of dat ik me daar niet verantwoordelijk voor voel. Wel zeg ik daarmee wel dat ik jouw punt over mijn verantwoordelijkheidsbesef en de andere conclusies een drogreden vindt.

Succes met je situatie en doe een beetje lief tegen Sieb en de rest! Wellicht kunnen we nog een keer een leuke discussie hebben over het vangen van vliegen?! Jan neemt de honing en de azijn mee ;)

En nu op naar het weekend --- maar weer eens m'n kistje van stal halen.
Bart, ik kan jou precies vertellen waarom ik wel gelijk heb en geen gelijk krijg:
dat is een kwestie van gezichtsverlies en dát is weer: tekenend voor de macho-cultuur van de sport.

Er was feitelijk immers geen enkele ruimte om op 21 september 2011 te besluiten NIET te vliegen op de PH-687.
Op die dag ONTPLOFTE de sleepvlieger, tevens penningmeester van de Vliegclub Hoogeveen.
Hij liep rood aan (alsof hij betrapt was op onhebbelijke handel tussen curator en VCH.... :? ) en intimideerde met "dan ben ik helemaal voor niets gekomen, dan sleep ik helemaal niet meer!"
Kijk, Bart, dát was het moment geweest, waarop DE PENNINGMEESTER, tevens EXAMENCOÖRDINATOR professioneel had behoren zijn. Zakelijk had moeten reageren (in plaats van wijflijk hysterisch! :hilarius: ) en twee dingen had kunnen doen:
1. óf namens het bestuur aansprakelijkheid erkennen voor de blijvende luchtwaardigheid van de PH-687 (en even een schriftelijke krabbel ten bewijs daarvan); MAAR: DAT weigerde hij expliciet!! (waarom?????);
2. óf mijn besluit gewoon had behoren respecteren en daarna over moeten gaan tot de orde van de dag: een normale clubdag waarop GPL'ers hadden kunnen vliegen op andere kisten en de ene echte DBO'er (die pas tweede helft middag kwam!) plus een solist die ook wel theorietraining voor zijn GPL-examen wenste, gedegen theorie-onderricht kregen (dat laatste valt bij Vliegclub Hoogeveen niet onder "instructie geven", en dát zie je dan weer terug in de luchtruimschendingen en andere idioterieën....).

Kijk: dát was het moment geweest waarop RELATIVERINGSVERMOGEN op zijn plaats was geweest: goh, dan maar vier sleepstartjes minder maken. Of: dan ben ik een keertje voor niets gekomen.
Maar dáárover hoor ik niemand....
En natuurlijk steunen bestuurders van clubs elkaar onderling....
Dus: ik ben totaal niet verbaasd dat ik wel gelijk heb, maar het niet krijg.
Integendeel....

Mocht je nog een (andere) vergelijking nodig hebben:
Een groep gaat stappen en trapt in "de lol van het feestje" een voorbijganger half dood.
Eenmaal bij kennis klaagt het slachtoffer de daders aan.
En jij als advocaat van de groep zegt dan: "u moet relativeren, want u leeft nog!"
Ofwel: jouw oproep aan mij om te relativeren ("het is maar een hobby!") is BUITENGEWOON MISPLAATST.

Witwas
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2012, 19:57

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door Witwas » 04 mei 2012, 14:19

Jolanda je kletst uit je nek,

je doet in dit draadje de hele tijd voorkomen dat de reden van je opzegging was dat je 21 sept niet op de PH687 wilde vliegen.
maar hier onder je eigen posting in een ander draadje waarin je zelf een hele andere reden noemt voor je opzegging.

verder denk ik dat gezien je kat richting OM en luchtvaart politie een paar postings terug dat je al weet dat het onderzoek naar aanleiding van de diverse aangiftes die je hebt gedaan onder andere tegen mij en de VCH geen strafbaar feit heeft opgeleverd.

De knippen plakken berichten van ILENT moet je gewoon zonder knippen plakken in zijn geheel en met de vraagstelling erbij plaatsen dan kan iedereen zijn eigen mening vormen.
Maar daar ik van dezelfde personen hun werkelijke verhaal heb gekregen denk ik dat je dat gewoon niet aandurft omdat er dan niets van je verhaal overblijft.

groetjes Guido



Re: Nieuw (sub)forum KNVvL
door pro » 03 mei 2012, 22:49

dick kemp schreef:
Het opsturen van een kopie-paspoort vind ik te vergaand. Daar ben ik uiterst terughoudend in; ik weet immers niet wat er vervolgens mee gebeurt of kan gebeuren.
Als je de ALV vergadering wilt bijwonen, moet je je dan ook legitimeren?

Waar maak je je als lid van Vliegclub Hoogeveen nu druk om?
Het is daar usance dat privéberichten via via (GB/GL) door een (Terlet)curator bij het (VCH)bestuur terecht komen (niet dat er iets mis is met die berichten, maar ze worden in de tussenstap wel even "anders geduid" en vervolgens als "schuldigverklaring" en "excommunicatiegrond" aangewend (door figuren die hun verstand overigens compleet verloren moeten zijn, maar dat nu even ter zijde....).

Daarbij is het "geplogenheid" (een woord van VCH-bestuur; ik heb het ook niet bedacht hoor.... ) dat je je schikt naar de "uitdrukkelijke wil" van het bestuur (ook al is die in strijd met .... of levert die jou als individu schade op!...) . Nou, daar hoort bij dat je bereid bent je privégegevens op straat te gooien, anders kun je maar beter ophoepelen. Het secretariaat zou zo maar "onwerkbaar" kunnen worden....

En met de plannen bij VCH voor het "Electronisch Vlieger Dossier"...: zou ik maar niet zo moeilijk doen....

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door pro » 07 mei 2012, 11:19

Witwas schreef:Jolanda je kletst uit je nek,

je doet in dit draadje de hele tijd voorkomen dat de reden van je opzegging was dat je 21 sept niet op de PH687 wilde vliegen.
maar hier onder je eigen posting in een ander draadje waarin je zelf een hele andere reden noemt voor je opzegging.

verder denk ik dat gezien je kat richting OM en luchtvaart politie een paar postings terug dat je al weet dat het onderzoek naar aanleiding van de diverse aangiftes die je hebt gedaan onder andere tegen mij en de VCH geen strafbaar feit heeft opgeleverd.

De knippen plakken berichten van ILENT moet je gewoon zonder knippen plakken in zijn geheel en met de vraagstelling erbij plaatsen dan kan iedereen zijn eigen mening vormen.
Maar daar ik van dezelfde personen hun werkelijke verhaal heb gekregen denk ik dat je dat gewoon niet aandurft omdat er dan niets van je verhaal overblijft.

groetjes Guido
Ah, ik "moet" weer eens wat VAN GUIDO BUISMAN, en doe ik dat niet, dan ben ik een ongeloofwaardig WATJE (die niet durft).
Van intimidatie, manipulatie en een macho-cultuur is verder geen sprake hoor..... neuh.... :hypo:

Plaats reactie