Jan de Hulster schreef:pro schreef:Ruud Holswilder schreef:pro schreef:
Wat bedoel je precies met een "lokale kwestie"?
Jij hebt een probleem met VCH. Dat
zie ik als een lokale kwestie.
De secretaris van De Gelderse Zweefvliegclub wist op de NZD 2011 al te
roddelen: "je weet toch wel waarom ze gewipt is op Hoogeveen?"
Zó "lokaal" is de kwestie: net zo lokaal als de wandel- en lastergangen van De Nederlandse Zweefvliegsport.
Dus bespaar me je gereutel over "een lokale kwestie". Ik heb al eerder gezegd: volstrekt helder dat er gepoogd wordt het "probleem" te minimaliseren en de oorzaak toe te schrijven aan iemand die inmiddels buiten de sport is gedonderd.
We praten over een sport waarbinnen leden van clubs VERPLICHT zijn aangesloten bij en dus VERPLICHT lid zijn van een OVERKOEPELENDE vereniging, de KNVVL, en de daaronder hangende AFdelinge Zweefvliegen, waaraan weer allerlei COMMISSIES (over veiligheid, instructie etc.) zijn gehangen, waarvan de leden afkomstig zijn uit de clubs. Allemaal kijken ze weg...
Doe dus wat Jan de Hulster enkele maanden geleden voorstelde:
haal de bezem door (bestuur van) Vliegclub Hoogeveen.
Dat is trouwens iets anders dan een VCH-bestuurslid voor te dragen als ABZ-lid.... (hoewel natuurlijk erg handig, op de plek van de CAMO AM misschien?....)
Gut heb ik dat zo een keer voorgesteld / geschreven, maanden geleden?
Nou ja als je daar achter staat....
Wat let je om in de auto te springen.....(nieuwe bezem mee)
De bezem te pakken en te gaan bezemen in het clubhuis aldaar.
Het bijliggende straatje ook gelijk doen.
Dat zal dan opluchten en iedereen wordt er blij van dat het weer allemaal mooi schoon is.
En daarna start je gewoon met een schone lei.
...
.
Laconiek.
Dus jij zegt: (vandaag?) de hangaar vegen (voor straf? soms?) en daarna kan ik vliegen bij de VCH?
Nee hoor, bedankt. Zo werkt dat niet.
De Nederlandse Zweefvliegsport is een "kleine wereldje" waarin bestuursleden VALSE roddels en laster over leden LANDELIJK verspreiden via de wandelgangen en waarin STATUS en POSITIES boven de VEILIGHEID van leden en andere mensen gaan.
Dus iedere bestuurder of commissielid (met binding aan KNVVL/Afdeling Zweef) die ooit nog het woord veiligheid of audit o.i.d. in de mond neemt, kan rekenen op grote hoon.
Dat noemen we: mooipraterij.
A zeggen, B doen.
Dát is: De Nederlandse Zweefvliegsport.
Leer jij jouw leerlingen maar dat ze bij de Daily Inspection de papieren van de kist moeten controleren
Ik zal je wat vertellen, want er is nieuws:
KLPD en OM achten de aanwezigheid van een BVL voldoende.
Je weet wel: dat
BVL dat tegenwoordig nog steeds vereist is en
onbeperkt geldig.
Dát BVL (nee, niet de ARC
) toont aan dat een kist BLIJVEND luchtwaardig is.
Dus kom jij nu niet bij je leerlingen aanzetten met een ARC of een journaal: die kunnen gewoon: IN DE PRULLENBAK.
En ik wacht op de eerste crash waarbij de verzekeraar het standpunt van het OM volgt: wij betalen wel uit bij een kist met eeuwigdurend BVL (waarvan de laatste tienduizend starts niet van belang zijn wat er toen gebeurd is
)
Dus. Zo simpel is het allemaal.
Nou, lekker vliegen allemaal vandaag, en denk aan de PR: zweefvliegen is een sport, voor IEDEREEN (zo krijg en houd je draagvlak in de maatschappij
)
ZuidWesten wind dus startrichting op Hoogeveen: 28.
Nul komma nul uitwijkmogelijkheden, maar dat moet voor publiek geheim blijven. Als we maar kunnen vliegen....