ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door pro » 27 apr 2012, 09:02

BartGeurts schreef:Mensch wat een frustratie! En dat Over een hobby!! :bloemen: ;)
Ja, Bart, jouw verantwoordelijkheidsbesef reikt niet verder dan het einde van je pink, dus daar heb jij geen last van.
Het is ook een verrekt kwalijke eigenschap: verantwoordelijkheid nemen voor de veiligheid van jezelf en anderen.
Daarvoor gestraft worden.
Een beetje de werking van de katholieke kerk misbruik slachtoffers: die werden beticht van DADERschap.

Dát onderliggende principe had jij vorige keer even gemist in het artikel waarnaar ik verwees, toen jij gelijk maar het woord "wereldvreemd" in de mond nam.

Heb je nog meer onzin te brallen?

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door pro » 27 apr 2012, 09:26

Jan de Hulster schreef:
pro schreef:
Ruud Holswilder schreef:
pro schreef: Wat bedoel je precies met een "lokale kwestie"?
Jij hebt een probleem met VCH. Dat zie ik als een lokale kwestie.
De secretaris van De Gelderse Zweefvliegclub wist op de NZD 2011 al te roddelen: "je weet toch wel waarom ze gewipt is op Hoogeveen?"
Zó "lokaal" is de kwestie: net zo lokaal als de wandel- en lastergangen van De Nederlandse Zweefvliegsport.
Dus bespaar me je gereutel over "een lokale kwestie". Ik heb al eerder gezegd: volstrekt helder dat er gepoogd wordt het "probleem" te minimaliseren en de oorzaak toe te schrijven aan iemand die inmiddels buiten de sport is gedonderd.

We praten over een sport waarbinnen leden van clubs VERPLICHT zijn aangesloten bij en dus VERPLICHT lid zijn van een OVERKOEPELENDE vereniging, de KNVVL, en de daaronder hangende AFdelinge Zweefvliegen, waaraan weer allerlei COMMISSIES (over veiligheid, instructie etc.) zijn gehangen, waarvan de leden afkomstig zijn uit de clubs. Allemaal kijken ze weg... :frown:

Doe dus wat Jan de Hulster enkele maanden geleden voorstelde: haal de bezem door (bestuur van) Vliegclub Hoogeveen.
Dat is trouwens iets anders dan een VCH-bestuurslid voor te dragen als ABZ-lid.... (hoewel natuurlijk erg handig, op de plek van de CAMO AM misschien?....)

Gut heb ik dat zo een keer voorgesteld / geschreven, maanden geleden?

Nou ja als je daar achter staat....
Wat let je om in de auto te springen.....(nieuwe bezem mee)
De bezem te pakken en te gaan bezemen in het clubhuis aldaar.
Het bijliggende straatje ook gelijk doen.
Dat zal dan opluchten en iedereen wordt er blij van dat het weer allemaal mooi schoon is.

En daarna start je gewoon met een schone lei.
...
:bloemen:
.
Laconiek.
Dus jij zegt: (vandaag?) de hangaar vegen (voor straf? soms?) en daarna kan ik vliegen bij de VCH? :hilarius:

Nee hoor, bedankt. Zo werkt dat niet.
De Nederlandse Zweefvliegsport is een "kleine wereldje" waarin bestuursleden VALSE roddels en laster over leden LANDELIJK verspreiden via de wandelgangen en waarin STATUS en POSITIES boven de VEILIGHEID van leden en andere mensen gaan.
Dus iedere bestuurder of commissielid (met binding aan KNVVL/Afdeling Zweef) die ooit nog het woord veiligheid of audit o.i.d. in de mond neemt, kan rekenen op grote hoon.
Dat noemen we: mooipraterij.
A zeggen, B doen.
Dát is: De Nederlandse Zweefvliegsport.

Leer jij jouw leerlingen maar dat ze bij de Daily Inspection de papieren van de kist moeten controleren :hilarius:
Ik zal je wat vertellen, want er is nieuws: KLPD en OM achten de aanwezigheid van een BVL voldoende.
Je weet wel: dat BVL dat tegenwoordig nog steeds vereist is en onbeperkt geldig.
Dát BVL (nee, niet de ARC :grin: ) toont aan dat een kist BLIJVEND luchtwaardig is.
Dus kom jij nu niet bij je leerlingen aanzetten met een ARC of een journaal: die kunnen gewoon: IN DE PRULLENBAK.
En ik wacht op de eerste crash waarbij de verzekeraar het standpunt van het OM volgt: wij betalen wel uit bij een kist met eeuwigdurend BVL (waarvan de laatste tienduizend starts niet van belang zijn wat er toen gebeurd is :hilarius: )

Dus. Zo simpel is het allemaal.
Nou, lekker vliegen allemaal vandaag, en denk aan de PR: zweefvliegen is een sport, voor IEDEREEN (zo krijg en houd je draagvlak in de maatschappij :hilarius: )
ZuidWesten wind dus startrichting op Hoogeveen: 28.
Nul komma nul uitwijkmogelijkheden, maar dat moet voor publiek geheim blijven. Als we maar kunnen vliegen.... :hypo:

BartGeurts
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 okt 2009, 15:48

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door BartGeurts » 27 apr 2012, 12:52

pro schreef:
BartGeurts schreef:Mensch wat een frustratie! En dat Over een hobby!! :bloemen: ;)
Ja, Bart, jouw verantwoordelijkheidsbesef reikt niet verder dan het einde van je pink, dus daar heb jij geen last van.
Het is ook een verrekt kwalijke eigenschap: verantwoordelijkheid nemen voor de veiligheid van jezelf en anderen.
Daarvoor gestraft worden.
Een beetje de werking van de katholieke kerk misbruik slachtoffers: die werden beticht van DADERschap.

Dát onderliggende principe had jij vorige keer even gemist in het artikel waarnaar ik verwees, toen jij gelijk maar het woord "wereldvreemd" in de mond nam.

Heb je nog meer onzin te brallen?
Onzin?! Iedere post druipt van frustratie. Uit je schrijven denk ik dat je slim genoeg om te begrijpen wat ik bedoelde met mijn opmerking. Het ontging me niet wat jij bedoelde maar ik probeerde je duidelijk te maken wat dit met mij deed. Het voorbeeld heb je denk ik gekozen om het probleem aan te dikken. Mensen die relativeren hebben bedenkingen over het gekozen voorbeeld én in het verlengde waarom de persoon nu juist dat voorbeeld heeft gekozen. Resultaat hierin is dat dit negatief terug slaat op je persoon waardoor je argumenten in dit geval minder waarde krijgen.

Bij mijzelf is frustratie een oorzaken waardoor mijn relativeringsvermogen minder wordt. Dus met mijn antwoord had ik eigenlijk gehoopt dat je zou denken: Ik heb gelijk... maar waarom krijg ik geen gelijk?! In het verlengde: Wat had ik anders kunnen doen waardoor ik meer succes zou hebben gehad en minder of liefst geen ruzie.
Je bent intelligent genoeg om te bedenken dat je hier wél iets aan hebt. Als ik de feiten uit dit hele verhaal destileer dan kan ik niet anders dan concluderen dat de strategie die je nu volgt als resultaat heeft: nóg meer frustratie en nog erger: zelfs je medestanders luisteren niet meer naar de inhoud die je naar voren brengt.

Doet me denken aan een Duitser die op een WK steeds harder door de radio begon te schreewen. Hij schreeuwde tegen een Rus die de Duitser niet had gezien... dat ie z'n waterkraan moest dichtdraaien. Of de Rus zat niet op dezelfde frequentie of hij begreep "wasserhahn abstellen" niet of hij had geen zin om te luisteren? Harder schreewen hielp iig niet! Máár... de Duitser had wel gelijk :D

Persoonlijk zou ik het fantastisch vinden dat als ik gelijk heb de wereld zich meteen aanpast! Mijn ervaring is echter anders.
Daarmee zeg ik niet dat je geen gelijk hebt in deze ruzie of dat veiligheid onbelangrijk is of dat ik me daar niet verantwoordelijk voor voel. Wel zeg ik daarmee wel dat ik jouw punt over mijn verantwoordelijkheidsbesef en de andere conclusies een drogreden vindt.

Succes met je situatie en doe een beetje lief tegen Sieb en de rest! Wellicht kunnen we nog een keer een leuke discussie hebben over het vangen van vliegen?! Jan neemt de honing en de azijn mee ;)

En nu op naar het weekend --- maar weer eens m'n kistje van stal halen.

Pim van Asch
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:14

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door Pim van Asch » 27 apr 2012, 13:31

Jan de Hulster schreef:.......
En daarna start je gewoon met een schone lei.
Zelfs op Terlet zijn ze daar mee bezig.
.......
(En op Terlet zullen ze nu ook wel, neem ik aan, de zaak beter -financieel-in de hand gaan houden, mag je hopen)

Afgelopen dinsdag begreep ik dat 2012 het jaar van de waarheid is voor Terlet.
Men stelt zich nog wel de vraag of:
-Terlet een zweefvliegveld is tbv de daar gevestigde clubs?
-Of een landelijk centrum zou kunnen zijn, dus de gevestigde clubs + financiele input van andere clubs uit Nederland.
Met behulp van diverse club abonnementen voor Terlet voor de andere clubs)

Mijn eigen inschatting /mening is: Doe het maar eens op lokaal Terlet club niveau en zorg dan maar dat je daar je eigen broek kan ophouden...
Dus begroting is sluitend van de huidige Terlet gebruikers.
Daarnaast zou je het veld dan aan geintereseerden kunnen verhuren voor EXTRA inkomsten

(Nu kreeg ik daar de indruk dat men de extra inkomsten wilde gebruiken om een gat van ca. 15.000 Euro op te vullen.)
Ik zou zeggen met ca. 500 club gebruikers aldaar sla die 15.000 Euro om over die 500 gebruikers in de contributie.
Is slechts 30, _ Euro pp.
Het gat van ca. € 15.000 kan snel en blijvend opgelost worden.

De SNZT heeft binnen het veranderingstraject van een geïnteresseerde partij tijdig een, mede door de provincie Gelderland en door Staatsbosbeheer gedragen, voorstel ontvangen.
In het betreffende aanbod staat het belang van het zweefvliegen centraal en op de 1e plaats.

Waar het op neer komt:
Laat op Terlet structureel het schermvliegen en snorvliegen toe in de eerste en laatste paar uur van het daglicht. Waardoor deze niet voor de voeten van de zweefvliegers kunnen lopen.
M.a.w.: Maak Terlet door productie uitbreiding rendabeler. Waarbij gedurende die uren van de dag dat het een ‘slapend zweefvliegveld’ is (is momenteel een leegloop periode) niet-zweefvlieg activiteiten vaste inkomsten genereren.

Terug naar de kern van dit draadje: ‘ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten’

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door Jan de Hulster » 27 apr 2012, 14:59

Ik meen dat het rendabeler alleen gezocht werd binnen de:

-zweefvliegerij (andere clubs met speciale abonnementen constructie(s), verhuur van vliegstrips tbv zweefvliegen)
Als je het precies wilt weten/uitzoeken bij de havendienst (Ben van der Kleij navragen) die gaf een presentatie over dit gebeuren
-evt. motorzweefvliegerij (alleen aanvullend geen speciale motorzweef "school" )
-sleepdagen of kampen
-kunstvliegcursus 2x per jaar

zoiets dacht ik.

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door Ruud Holswilder » 27 apr 2012, 18:10

pro schreef:
Ruud Holswilder schreef:Als je zelf in geuren en kleuren uitweidt over een kwestie bij een lokale vliegclub op de landelijke fora, dan moet je er niet vreemd van opkijken dat er ook landelijk over je wordt gesproken.
Het blijft echter een kwestie die zich voordoet bij een lokale vliegclub, die - in eerste instantie - ook op dat niveau moet worden behandeld.
Dat er inmiddels landelijk over wordt gesproken heb je zelf teweeggebracht.
Ruud, wat jij schrijft, impliceert dat er eerst in geuren en kleuren ove r de kwestie zou zijn uitgeweid op landelijke fora en dat er TOEN, DAARNA en DAAROM pas landelijk over werd gesproken.

Kun je de datum van de eerste posting op "de fora" waar jij aan refereert dan eens even nakijken?
Ik kom op 10 december 2011.
De NZD 2011 was op 14 november 2011.
Het is een feit van algemene bekendheid dat 10 december ná 14 november komt.
Dus: EERST is de zaak door VCH via de wandelgangen BREED gemaakt.
Niet door mij hoor!
Laat ik eens even een andere benadering kiezen.
Stel dat er in een land een paar terroristen zitten, die je duidelijk hebt kunnen identificeren en waarvan de verblijfplaats onmiskenbaar vaststaat.
Je hebt de keuze om een predator UAV te gebruiken, die met een laser gestuurd smart weapon de terroristen met chirurgische precisie kan elimineren en waarvan haast niemand iets merkt, of je zet een squadron B52's in die het hele land stuk gooien d.m.v. carpet bombing.
Jouw benadering in je conflict met de VCH komt neer op het laatste.
Gelukkig staan de meeste B52's op een graveyard ;)

Lonneke
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2011, 20:12

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door Lonneke » 27 apr 2012, 19:28

Volgens mij gebruikt ze de predator ook... maar ik denk dat er inderdaad meer aan de hand is dan een incident in 1 club.
Ik heb een aantal mensen een notitie over "Integriteit in de sport" toegestuurd, en kreeg daarop her en der een beschouwing die verwees naar een persoonlijke beleving. Daarbij was er een enkele in de zin van: Waarom heb je het standpunt van jouw bestuur over een persoon gedeeld met andere besturen? Ja, dat is gebruikelijk!

Daarmee maak je het voor een zweefvlieger erg moeilijk om nog ergens zijn /haar hobby te kunnen uitleven - tenzij het bestuur van een nieuwe club de rug recht houdt, en niet bij de eerste gelegenheid door de pomp gaat. Immers: "lastige" mensen hebben ook hun meerwaarde - als je het wilt zien. En als er een proces op gang komt waarmee hun lastigheid wordt gewaardeerd en gekanaliseerd.
Ik ga mijn notitie maar eens op mijn website zetten, dit weekend. Wie wil kan er dan kennis van nemen en gaan nadenken of hij / zij iets herkent van de overwegingen.

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door Ruud Holswilder » 01 mei 2012, 17:06

Heel veel clubs (niet alleen zweefvliegclubs) passen ballotage toe.
In dat proces is het normaal dat er ook informatie wordt ingewonnen bij vorige clubs.
Het zou hierbij wel zo netjes zijn om dit te doen met medeweten van betrokkene en op dat gebied valt er wel e.e.a. te verbeteren, lijkt mij.

Het ligt er maar net aan wat je met "lastig" bedoelt als je het hebt over "meerwaarde".

Gebruikersavatar
Limalfafa
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 dec 2010, 14:23

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door Limalfafa » 01 mei 2012, 21:55

pro schreef: ZuidWesten wind dus startrichting op Hoogeveen: 28.
Nul komma nul uitwijkmogelijkheden, maar dat moet voor publiek geheim blijven. Als we maar kunnen vliegen.... :hypo:
Richting het westen is idd niet ideaal op Hoogeveen, maar dat is al jaren bekend. Vreemd dat iemand die zo met veiligheid begaan is, toch lid wordt van VCH. Of ben je al die tijd zo principeel geweest om alleen met oosten wind te starten?

Henk Poepjes

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door Henk Poepjes » 02 mei 2012, 07:37

Limalfafa schreef:
pro schreef: ZuidWesten wind dus startrichting op Hoogeveen: 28.
Nul komma nul uitwijkmogelijkheden, maar dat moet voor publiek geheim blijven. Als we maar kunnen vliegen.... :hypo:
Richting het westen is idd niet ideaal op Hoogeveen, maar dat is al jaren bekend. Vreemd dat iemand die zo met veiligheid begaan is, toch lid wordt van VCH. Of ben je al die tijd zo principeel geweest om alleen met oosten wind te starten?
Precies wat ik dacht Limalfafa. Ik vind het ook een hypocriete opmerking van Jolanda Pronk:

http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gl ... Id=2113654

... en ook met tweezitter hoor:

http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gl ... Id=1793819

Plaats reactie