ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door pro » 26 apr 2012, 15:22

Ruud Holswilder schreef:
pro schreef:[
Je zult ook maar je reputatie verliezen in De Nederlandse Zweefvliegsport door niet mee te gaan in de mores dat het plegen van misdrijf vereist is teneinde je te kunnen handhaven... :cool:
Je verliest geen reputatie door een kist te weigeren waarvan de administratie niet in orde is.
Je krijgt wel een reputatie-probleem door een lokale kwestie heel erg breed te gaan maken.
Wat bedoel je precies met een "lokale kwestie"?

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door pro » 26 apr 2012, 16:55

Jan de Hulster schreef:
pro schreef:Bottom Line:

"Stel:
een vrijwilliger (instructeur) moet kiezen tussen wel of niet vliegen met een viegtuig waarvan de papieren niet in orde zijn.
Wanneer doet die instructeur volgens jou "wat hoort"?
Als 'ie gaat vliegen?
Of als 'ie NIET gaat vliegen?"

.


Aannemende dat bovenstaande verhaal klopt:

Dan heb je een juiste beslissing genomen, door niet te gaan vliegen zo lijkt mij.

dus dat is ook weer opgelost.
Wat bedoel je precies met "dat"?

De status quo is, dat een instructeur die de juiste beslissing nam, is GESTRAFT VOOR DIE JUISTE BESLISSING en dat die straf (feitelijk: levenslange landelijke uitsluiting van de zweefvliegsport omdat ze de juiste beslissing nam :frown: ) VOORTDUURT.

Dat is geen "oplossing".
Dat is karaktermoord.
Dat is een teken van een ernstig zieke cultuur in De Nederlandse Zweefvliegsport.
Dat is garantie op FOUTE beslissingen van het hele leger van zittende instructeurs bij de circa 35 clubs, die weten wat er met ze gebeurt als ze "de juiste beslissing" nemen.... :stress:
Wachten op ongelukken dus..., maar noem het gerust "opgelost" :sad:

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door Jan de Hulster » 26 apr 2012, 17:17

Eeeh met dat is opgelost is bedoel ik concreet:

Je hebt gelijk met je stelling.
Je moet gewoon niet vliegen als de papieren niet in orde zijn.

Mr T
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2010, 17:50

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door Mr T » 26 apr 2012, 17:51

Het lijkt me de hoogste tijd om deze kwestie voor te leggen aan de afdeling mediation van de KNVvL dan wel aan de rechter. Ik zie in deze en hiermee samenhangende discussies geen nieuwe argumenten naar voren komen. Wel worden hier zaken, en nog erger, personen gekoppeld aan dit conflict binnen de VCH die hier niets mee te maken hebben.
Eigenlijk ga ik er vanuit dat een jurist deze stappen zet zodra blijkt dat minnelijke schikking niet mogelijk is. Aangezien we daar niets van horen, zal dat wel achter de schermen plaatsvinden...

Voordelen arbitrage/rechtsgang:
- kans op rehabilitatie en genoegdoening
- duidelijke, bindende en onpartijdige uitspraak
- hopelijk een einde aan persoonlijke aanvallen, vooronderstellingen en insinuaties

Nadelen arbitrage/rechtsgang:
- objectief: geen
- subjectief: voor wie deze vorm van debatteren leuk vind wordt het forum weer wat saaier

veel wijsheid gewenst,
GJ T!mmerm@n

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door Ruud Holswilder » 26 apr 2012, 18:11

pro schreef: Wat bedoel je precies met een "lokale kwestie"?
Jij hebt een probleem met VCH. Dat zie ik als een lokale kwestie.
Vervolgens projecteer je dit op de totale NL zweefvliegsport, die je o.a. beticht van "een ernstig zieke cultuur".

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door pro » 26 apr 2012, 20:31

Ruud Holswilder schreef:
pro schreef: Wat bedoel je precies met een "lokale kwestie"?
Jij hebt een probleem met VCH. Dat zie ik als een lokale kwestie.
De secretaris van De Gelderse Zweefvliegclub wist op de NZD 2011 al te roddelen: "je weet toch wel waarom ze gewipt is op Hoogeveen?"
Zó "lokaal" is de kwestie: net zo lokaal als de wandel- en lastergangen van De Nederlandse Zweefvliegsport.
Dus bespaar me je gereutel over "een lokale kwestie". Ik heb al eerder gezegd: volstrekt helder dat er gepoogd wordt het "probleem" te minimaliseren en de oorzaak toe te schrijven aan iemand die inmiddels buiten de sport is gedonderd.

We praten over een sport waarbinnen leden van clubs VERPLICHT zijn aangesloten bij en dus VERPLICHT lid zijn van een OVERKOEPELENDE vereniging, de KNVVL, en de daaronder hangende AFdelinge Zweefvliegen, waaraan weer allerlei COMMISSIES (over veiligheid, instructie etc.) zijn gehangen, waarvan de leden afkomstig zijn uit de clubs. Allemaal kijken ze weg... :frown:

Doe dus wat Jan de Hulster enkele maanden geleden voorstelde: haal de bezem door (bestuur van) Vliegclub Hoogeveen.
Dat is trouwens iets anders dan een VCH-bestuurslid voor te dragen als ABZ-lid.... (hoewel natuurlijk erg handig, op de plek van de CAMO AM misschien?....)

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door Ruud Holswilder » 26 apr 2012, 22:21

Als je zelf in geuren en kleuren uitweidt over een kwestie bij een lokale vliegclub op de landelijke fora, dan moet je er niet vreemd van opkijken dat er ook landelijk over je wordt gesproken.
Het blijft echter een kwestie die zich voordoet bij een lokale vliegclub, die - in eerste instantie - ook op dat niveau moet worden behandeld.
Dat er inmiddels landelijk over wordt gesproken heb je zelf teweeggebracht.

BartGeurts
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 okt 2009, 15:48

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door BartGeurts » 26 apr 2012, 22:53

Mensch wat een frustratie! En dat Over een hobby!! :bloemen: ;)

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door Jan de Hulster » 27 apr 2012, 08:15

pro schreef:
Ruud Holswilder schreef:
pro schreef: Wat bedoel je precies met een "lokale kwestie"?
Jij hebt een probleem met VCH. Dat zie ik als een lokale kwestie.
De secretaris van De Gelderse Zweefvliegclub wist op de NZD 2011 al te roddelen: "je weet toch wel waarom ze gewipt is op Hoogeveen?"
Zó "lokaal" is de kwestie: net zo lokaal als de wandel- en lastergangen van De Nederlandse Zweefvliegsport.
Dus bespaar me je gereutel over "een lokale kwestie". Ik heb al eerder gezegd: volstrekt helder dat er gepoogd wordt het "probleem" te minimaliseren en de oorzaak toe te schrijven aan iemand die inmiddels buiten de sport is gedonderd.

We praten over een sport waarbinnen leden van clubs VERPLICHT zijn aangesloten bij en dus VERPLICHT lid zijn van een OVERKOEPELENDE vereniging, de KNVVL, en de daaronder hangende AFdelinge Zweefvliegen, waaraan weer allerlei COMMISSIES (over veiligheid, instructie etc.) zijn gehangen, waarvan de leden afkomstig zijn uit de clubs. Allemaal kijken ze weg... :frown:

Doe dus wat Jan de Hulster enkele maanden geleden voorstelde: haal de bezem door (bestuur van) Vliegclub Hoogeveen.
Dat is trouwens iets anders dan een VCH-bestuurslid voor te dragen als ABZ-lid.... (hoewel natuurlijk erg handig, op de plek van de CAMO AM misschien?....)

Gut heb ik dat zo een keer voorgesteld / geschreven, maanden geleden?

Nou ja als je daar achter staat....
Wat let je om in de auto te springen.....(nieuwe bezem mee)
De bezem te pakken en te gaan bezemen in het clubhuis aldaar.
Het bijliggende straatje ook gelijk doen.
Dat zal dan opluchten en iedereen wordt er blij van dat het weer allemaal mooi schoon is.

En daarna start je gewoon met een schone lei.
Zelfs op Terlet zijn ze daar mee bezig.

Pro het heeft weinig zin om inderdaad op landelijke fora een zo duidelijk lokaal opgetreden probleem zo volhardend te blijven aandragen.
We weten het nu wel.
Men zal niet gauw weer vliegen met niet geldige papieren denk ik.
(En op Terlet zullen ze nu ook wel, neem ik aan, de zaak beter -financieel-in de hand gaan houden, mag je hopen)

Afgelopen dinsdag begreep ik dat 2012 het jaar van de waarheid is voor Terlet.
Men stelt zich nog wel de vraag of:
-Terlet een zweefvliegveld is tbv de daar gevestigde clubs?
-Of een landelijk centrum zou kunnen zijn, dus de gevestigde clubs + financiele input van andere clubs uit Nederland.
Met behulp van diverse club abonnementen voor Terlet voor de andere clubs)

Mijn eigen inschatting /mening is: Doe het maar eens op lokaal Terlet club niveau en zorg dan maar dat je daar je eigen broek kan ophouden...
Dus begroting is sluitend van de huidige Terlet gebruikers.
Daarnaast zou je het veld dan aan geintereseerden kunnen verhuren voor EXTRA inkomsten

(Nu kreeg ik daar de indruk dat men de extra inkomsten wilde gebruiken om een gat van ca. 15.000 Euro op te vullen.)
Ik zou zeggen met ca. 500 club gebruikers aldaar sla die 15.000 Euro om over die 500 gebruikers in de contributie.
Is slechts 30, _ Euro pp.

Nou we zien het wel zo eind 2012.

:bloemen:


.

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: ILENT maant KNVVL: EXTRA INSPECTIES SZT-kisten

Bericht door pro » 27 apr 2012, 08:58

Ruud Holswilder schreef:Als je zelf in geuren en kleuren uitweidt over een kwestie bij een lokale vliegclub op de landelijke fora, dan moet je er niet vreemd van opkijken dat er ook landelijk over je wordt gesproken.
Het blijft echter een kwestie die zich voordoet bij een lokale vliegclub, die - in eerste instantie - ook op dat niveau moet worden behandeld.
Dat er inmiddels landelijk over wordt gesproken heb je zelf teweeggebracht.
Ruud, wat jij schrijft, impliceert dat er eerst in geuren en kleuren ove r de kwestie zou zijn uitgeweid op landelijke fora en dat er TOEN, DAARNA en DAAROM pas landelijk over werd gesproken.

Kun je de datum van de eerste posting op "de fora" waar jij aan refereert dan eens even nakijken?

Ik kom op 10 december 2011.
De NZD 2011 was op 14 november 2011.
Het is een feit van algemene bekendheid dat 10 december ná 14 november komt.

Dus: EERST is de zaak door VCH via de wandelgangen BREED gemaakt.
Niet door mij hoor!

En moet je weten: als een automobilist stopt voor een verkeerslicht dat op rood staat, en vervolgens door omstanders wordt beticht dat hij dat "vast wel zal hebben gedaan, alleen maar uit rancune jegens de wegbeheerder", waarna de omstanders hemel en aarde bewegen (de kwestie BREED maken) waardoor de automobilist gestraft wordt met levenslange uitsluiting van deelname aan wegverkeer (en gelijk maar verder maatschappelijk ook gemarginaliseerd, voor 't gemak), dan moeten die omstanders niet raar staan te kijken als er over hun gesproken wordt.

Plaats reactie