Accubak Ventus 2CT

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Accubak Ventus 2CT

Bericht door Jan Ritsma » 02 jan 2012, 13:02

Laatst vroeg iemand ergens om een foto van de montage van de motoraccu in een ventus CT. Hier is de gevraagde foto.
Ik zou echter adviseren om een motoraccu te kopen in de lithium-ion uitvoering. Die heeft een hogere spanning, een iets groter vermogen en de zelfde afmetingen als een 12 volts 7 amp loodaccu. Behalve dat, is hij ook nog aanzienlijk lichter en past in mijn Ventus gewoon naast de normale systeemaccu. ook het zwaartepunt kwam bij mij gunstiger te liggen. Er kon gewicht uit de staart, wat ook nog eens een extra gunstige invloed op het totaal gewicht van de kist had. Alleen maar voordelen dus, behalve de prijs. Ik doe er echter al enkele jaren mee en ben zeer tevreden over die oplossing.
accubak.jpg
(45.12 KiB) 742 keer gedownload

Richard
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:38

Re: Accubak Ventus 2CT

Bericht door Richard » 03 mar 2012, 18:40

Jan bedankt. Was mijn vraag - welke accu gebruik je nu (12 V 19 amp?).

MVRGR Richard Pieters

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Accubak Ventus 2CT

Bericht door Jan Ritsma » 04 mar 2012, 10:23

Ik gebruik 2 accu's. Een loodaccu van 12V 9 Ah en een Li-Ion accu van 14,4 V 17 Ah. Als de Li-Ion accu helemaal vol is dat is de spanning 16 volt. Eventueel nieuw aan te leggen toevoerkabels niet te dun nemen en met brandvrije isolatie. Hoewel de accu inwendig gezekerd is heb ik direct buiten de accu nog een zekering in de kabel.

Plaats reactie