Dag 2 Open Militaire Kampioenschappen
Dag 2 Open Militaire Kampioenschappen
Gisteren een mooie 1000 punten dag . Jammer dat er zes(!) mensen waarvan sommigen een erg goede score hadden, deze niet kregen omdat ze een luchtruim geschonden hadden. Natuurlijk is zoiets niet handig, maar het is ook niet handig van de wedstrijdleiding om het eerste been dwars door de verboden gebiedjes EDR 115 en EDR 110 te leggen. Bij mijn weten ligt er een dringende aanbeveling van de CW&S aan wedstrijdleiders zoiets niet te doen....
We kijken vandaag weer vooruit en wachten op de (vroege!?) bekendmaking door de wedstrijdleiding van de nieuwe opdrachten.
Het weer is beter dan gisteren, met een iets hogere basis en meer zon! De berekende luchtdruk op zeeniveau ligt rond de 1025 hectopascal. De transponders zullen daarom aan zweefvliegradar een hoogte doorgeven die ongeveer 100 meter lager is dan het vliegtuig werkelijk zit.
Er wordt opgesteld voor de Zweefin, briefing 10:30 Boxtijd 12:30 eerste start gepland 13:00.
We kijken vandaag weer vooruit en wachten op de (vroege!?) bekendmaking door de wedstrijdleiding van de nieuwe opdrachten.
Het weer is beter dan gisteren, met een iets hogere basis en meer zon! De berekende luchtdruk op zeeniveau ligt rond de 1025 hectopascal. De transponders zullen daarom aan zweefvliegradar een hoogte doorgeven die ongeveer 100 meter lager is dan het vliegtuig werkelijk zit.
Er wordt opgesteld voor de Zweefin, briefing 10:30 Boxtijd 12:30 eerste start gepland 13:00.
Re: Dag 2 Open Militaire Kampioenschappen
Ironisch dat het militaire gebieden waren. Laat de legerleiding er niet achter komen, want dan wordt het minstens 6 weken verzwaard, of misschien wel de krijgsraad.Webmaster schreef: Jammer dat er zes(!) mensen waarvan sommigen een erg goede score hadden, deze niet kregen omdat ze een luchtruim geschonden hadden. Natuurlijk is zoiets niet handig, maar het is ook niet handig van de wedstrijdleiding om het eerste been dwars door de verboden gebiedjes EDR 115 en EDR 110 te leggen. Bij mijn weten ligt er een dringende aanbeveling van de CW&S aan wedstrijdleiders zoiets niet te doen....
Re: Dag 2 Open Militaire Kampioenschappen
Het gebed is verhoord. Dit keer keurig op tijd alle opdrachten online!
Ze zijn te vinden op de radarpagina van zweefvliegen online, en wel in woord en beeld
Ik kreeg een klacht dat de wedstrijdopdrachten van gisteren nog in de kaart staan. Die blijven staan totdat de nieuwe opdrachten er in gezet worden. Dat is dus inmiddels gebeurd.
Als U toch nog steeds de oude ziet, dan komt dat door het (cash) geheugen van Uw browser. in dat geval kan U het beste even de F5 toets gebruiken, waarna U wel de juiste opdrachten ziet.
Ze zijn te vinden op de radarpagina van zweefvliegen online, en wel in woord en beeld
Ik kreeg een klacht dat de wedstrijdopdrachten van gisteren nog in de kaart staan. Die blijven staan totdat de nieuwe opdrachten er in gezet worden. Dat is dus inmiddels gebeurd.
Als U toch nog steeds de oude ziet, dan komt dat door het (cash) geheugen van Uw browser. in dat geval kan U het beste even de F5 toets gebruiken, waarna U wel de juiste opdrachten ziet.
Re: Dag 2 Open Militaire Kampioenschappen
Grappig, ik heb beide trackingsites aan staan. Op dit moment Hans van Boxem met de PH666 boven Lemelerveld op 400 meter
maar alleen op zweefvliegenonline. Zou glidertracking een exorcist in dienst hebben die dat soort registraties in de ban doet?
maar alleen op zweefvliegenonline. Zou glidertracking een exorcist in dienst hebben die dat soort registraties in de ban doet?
- Jan Ritsma
- Berichten: 2615
- Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20
Re: Dag 2 Open Militaire Kampioenschappen
Peter schreef:Grappig, ik heb beide trackingsites aan staan. Op dit moment Hans van Boxem met de PH666 boven Lemelerveld op 400 meter
maar alleen op zweefvliegenonline. Zou glidertracking een exorcist in dienst hebben die dat soort registraties in de ban doet?
Op dit moment ligt hun hele site plat, want ze zien de S9 ook niet. Hopelijk hebben ze het snel weer voor elkaar, want de wedstrijd gaat zo starten en ik vergelijk graag
Re: Dag 2 Open Militaire Kampioenschappen
De lijn van de clubklasse is open gegaan om 13:50, de cumels lonken in het noorden en westen.
De open klasse is nu aan het starten.
Tja, en alleen de LD is zichtbaar op de kaart....droevig. Maar misschien zet de 74 (frank Hiemstra) zijn transponder ook nog aan
De open klasse is nu aan het starten.
Tja, en alleen de LD is zichtbaar op de kaart....droevig. Maar misschien zet de 74 (frank Hiemstra) zijn transponder ook nog aan
Re: Dag 2 Open Militaire Kampioenschappen
Nu 4 open klasse kisten in beeld. Alleen de P en de BS, die er gisteren ook niet of nauwelijks bij waren, ontbreken, maar de 7L laat zich nu ook zien.
De GPS blijft gammel en geeft onregelmatig een positie weer. Toch leuk dat we mogelijk 4 open klasse kisten kunnen volgen.
Maar.... waar zijn de CL en M1 (combi klasse)??
De lijn van de Open klasse is geopend om 14:25.
Het mooiste weer komt langzaam dichterbij.
De Combi klasse is nog aan het starten.
Dus misschien komt er daarvan nog eentje in beeld...
14:40
De LD {clubklasse) heeft het eerste keerpunt inmiddels gerond, de open klasse moet nog afvliegen en de 74 die toch een goede transponder had gisteren heeft hem kennelijk niet aan staat. (kan echt niet voor een glidertracking team lid
De GPS blijft gammel en geeft onregelmatig een positie weer. Toch leuk dat we mogelijk 4 open klasse kisten kunnen volgen.
Maar.... waar zijn de CL en M1 (combi klasse)??
De lijn van de Open klasse is geopend om 14:25.
Het mooiste weer komt langzaam dichterbij.
De Combi klasse is nog aan het starten.
Dus misschien komt er daarvan nog eentje in beeld...
14:40
De LD {clubklasse) heeft het eerste keerpunt inmiddels gerond, de open klasse moet nog afvliegen en de 74 die toch een goede transponder had gisteren heeft hem kennelijk niet aan staat. (kan echt niet voor een glidertracking team lid
Re: Dag 2 Open Militaire Kampioenschappen
T10 en EE op pad, GPS hangt nog op en de 7L voor de lijn. Ook de 74 laat zich gelukkig nu ook zien en hangt nog voor de startlijn.
14:55
74 is ook op pad.
GPS, T10, EE, en 74, allen eerste keerpunt gerond. Het stukje tussen het eerste en tweede keerpunt heeft op zweefvliegenonline nog een beperkt bereik omdat het station in Utrecht nog niet werkt maar zolang ze boven de 900 meter blijven is er niets aan de hand. Bij Glider tracking is dat op dit moment beter, zij het niet dat daar nu het scherm bevroren is op 14 minuten en twee seconden over 3 uur......
Lijn Combiklasse open om 15:05
15:27
DL en 7L nu ook gestart. GPS zoals verwacht weer tijdelijk onzichtbaar, verder alle anderen nog goed te volgen op het tweede been.
14:55
74 is ook op pad.
GPS, T10, EE, en 74, allen eerste keerpunt gerond. Het stukje tussen het eerste en tweede keerpunt heeft op zweefvliegenonline nog een beperkt bereik omdat het station in Utrecht nog niet werkt maar zolang ze boven de 900 meter blijven is er niets aan de hand. Bij Glider tracking is dat op dit moment beter, zij het niet dat daar nu het scherm bevroren is op 14 minuten en twee seconden over 3 uur......
Lijn Combiklasse open om 15:05
15:27
DL en 7L nu ook gestart. GPS zoals verwacht weer tijdelijk onzichtbaar, verder alle anderen nog goed te volgen op het tweede been.
Re: Dag 2 Open Militaire Kampioenschappen
Het eerste keerpunt is voor alle klassen een probleem. Dankzij GT kunnen we zeggen dat de 7L daar de motor gestart heeft ( zat daar tenminste onder de 200 meter en is een motorvliegtuig....) en drie andere ADS-B vliegtuigen op rond de 300 meter hangen. Prima dekking heeft Glidertracking op dat punt.
Het derde been is alles weer goed te volgen.
16:30
7L heeft inderdaad de motor gestart en vliegt terug naar Malden. Jammer, want we hebben al zo weinig ADS-B vliegtuigen
Het derde been is alles weer goed te volgen.
16:30
7L heeft inderdaad de motor gestart en vliegt terug naar Malden. Jammer, want we hebben al zo weinig ADS-B vliegtuigen
Re: Dag 2 Open Militaire Kampioenschappen
Buitenlandingen, DL en de 28.
Afgebroken na motorgebruik, 7L, CS, XLT
EE heeft afgebroken en hangt bij Apeldoorn.
LD 30 km voor de finish, 74 zojuist laatste keerpunt gerond.
T10 heeft Coevorden, voorlaatste keerpunt gerond.
17:34 LD final glide.
17:43 LD gefinished.
17:50 T10 laatste keerpunt gerond, GPS zit er 4 kilometer achter... 4D,V8 V5, EM gefinished
Afgebroken na motorgebruik, 7L, CS, XLT
EE heeft afgebroken en hangt bij Apeldoorn.
LD 30 km voor de finish, 74 zojuist laatste keerpunt gerond.
T10 heeft Coevorden, voorlaatste keerpunt gerond.
17:34 LD final glide.
17:43 LD gefinished.
17:50 T10 laatste keerpunt gerond, GPS zit er 4 kilometer achter... 4D,V8 V5, EM gefinished