Tweedaagse wedstrijden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Tweedaagse wedstrijden

Bericht door Jan Ritsma » 06 jun 2010, 21:25

Zoals we weten organiseren verschillende zweefvliegclubs een tweedaagse wedstrijd.
Dat wordt op internet groots aangepakt in G-NL verband. Zie http://www.gnl.zweefportaal.nl/news.php

Alle informatie die je wilt hebben is bij de hand. Keerpunten, deelnemerslijsten, reglement, etc..

Maar als de wedstrijd gevlogen is dan is er niets.
Geen wedstrijdverslag, geen uitslagen, niets. En soms mag je blij zijn als er een prijsuitreiking plaats vindt :frown:
Jammer dat dat allemaal als een nachtkaars uit gaat. Zo zijn nu (waarschijnlijk) de Gelderse tweedaagse en de Tweedaagse van Teuge gevlogen, maar op de betreffende website staan ze nog aangekondigd en ik zoek me suf naar de uitslagen.
Helaas zonder resultaat tot nu toe..... :sad:

Jan-Willem
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2009, 12:40

Re: Tweedaagse wedstrijden

Bericht door Jan-Willem » 07 jun 2010, 09:34

Hoi Jan, op http://www.gezc.org is een update verslag, foto's en uitslagen te vinden op de hoofd pagina :tup:

Jan-Wilem

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Tweedaagse wedstrijden

Bericht door Jan Ritsma » 07 jun 2010, 10:26

Jan-Willem schreef:Hoi Jan, op http://www.gezc.org is een update verslag, foto's en uitslagen te vinden op de hoofd pagina :tup:

Jan-Wilem
Bedankt Jan-Willem :tup:
Jullie hebben er nog een behoorlijk goede dag uit gesleept. Helaas snap ik de puntentelling niet helemaal bij de combiklasse :?:
Zestien punten voor de winnaar terwijl er toch een behoorlijk aantal mensen rond is gekomen en dat ook nog met redelijke snelheden.....

Kan er trouwens niet een link naar de uitslagen worden geplaatst op de G-NL wedstrijd site en bijvoorbeeld (in jullie geval) op de site van de GeZC?
Ik vind het zo jammer dat er vaak niets te vinden is over het verloop en de uitslagen van de wedstrijden en dat is nu juist zo belangrijk voor de P.R. en daarmee het deelnemersaantal voor het volgend jaar.

Jan-Willem
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2009, 12:40

Re: Tweedaagse wedstrijden

Bericht door Jan-Willem » 07 jun 2010, 12:33

Hoi Jan,
Bij de combi klasse is gekozen voor een regatta start dus daar is de punten telling anders. volgens mij is het zo dat het aantal deelnemers de maximale score van een dag is. Om het 'eerlijk' te houden, want de combi klasse bestond uit standaart, 15 meter, 18 meter, en open, is er voor gekozen om de startlijn van de 18 meter en open kisten 15 minuten later open te doen zodat de standaard en 15 meter kisten een voorsprong hadden.
Wat erg leuk was dat de volgende dag via seeyou pc erg mooi kon worden geëvalueerd door alle files tegelijk af te spelen.
Het regatta werd trouwens door veel mensen goed gewaardeerd. Alleen is het wel zo dat als er iets mis is met je apparatuur je dag weg is. Zo had de DIX problemen met de radio, die hebben ze volgens mij vervangen, maar toen was de startlijn allang open dus eindigden ze onderaan.
Ik zal even op het interne forum van de gelderse vragen of het verslag de site van g-nl kan worden gezet.

Jan-Willem

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: Tweedaagse wedstrijden

Bericht door vanzomeren » 07 jun 2010, 14:29

Leuk idee zo'n regatta-start.
Maar vergeef mij mijn misschien domme vraag, waarom moet er dan ook een andere puntentelling gehanteerd worden en hoe maak je een genuanceerd eindklassement met zo'n simpele puntentelling?
Concreet, wie heeft er gewonnnen als nummer 1 van de eerste dag de tweede dag 2 wordt en de nummer 2 van de eerste dag de tweede dag nummer 1 ?


axel
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2010, 21:00

Re: Tweedaagse wedstrijden

Bericht door axel » 11 jun 2010, 21:06

@Jan,
Bij de Sallandse Tweedaagse (en diverse andere wedstrijden) worden de uitslagen onmiddelijk na scoring bijgehouden op Soaring Spot (http://www.soaringspot.com). De resultaten op deze site kun je direct uploaden vanuit SeeYou dat op vrijwel alle wedstrijden als scoringsapplicatie wordt gebruikt. Zie ook bijvoorbeeld de uitslagen van de OMK die nu loopt.
Oftewel je hoeft er geen moment op te wachten..! ;)

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Tweedaagse wedstrijden

Bericht door Jan Ritsma » 11 jun 2010, 22:57

axel schreef:@Jan,
Bij de Sallandse Tweedaagse (en diverse andere wedstrijden) worden de uitslagen onmiddelijk na scoring bijgehouden op Soaring Spot (http://www.soaringspot.com). De resultaten op deze site kun je direct uploaden vanuit SeeYou dat op vrijwel alle wedstrijden als scoringsapplicatie wordt gebruikt. Zie ook bijvoorbeeld de uitslagen van de OMK die nu loopt.
Oftewel je hoeft er geen moment op te wachten..! ;)
Hi Axel, bedankt voor je verduidelijking.
Bij Salland was het vorig jaar prima geregeld. Daar was geloof ik op de site van salland een uitslag te vinden en/of een link daarheen. Mijn probleem is dat ik nergens een link kan vinden naar uitslagen op de G-NL website. Dat is toch de eerste locatie waar mensen gaan zoeken lijkt me. Tot nu toe heb ik me suf gezocht naar uitslagen van bijvoorbeeld Teuge, maar ik heb nog niets gevonden. Dat moet veel gebruikersvriendelijker lijkt mij.
Dus mensen die proberen de uitslagen te vinden op de website van de betreffende zweefvliegclub, en mensen die dat via de G-NL proberen moeten vlot een link kunnen vinden.

axel
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2010, 21:00

Re: Tweedaagse wedstrijden

Bericht door axel » 12 jun 2010, 21:27

Goed punt - ik heb nu op de GNL site bij de S2D pagina's duidelijke links opgenomen naar de betreffende Soaring Spot pagina.
Ik zal het ook in GNL verband aankaarten als we weer met de wedstrijdleiders bij elkaar zitten.

Overigens was de Teuge 2-Daagse afgelast vanwege slecht weer, dus daar was weinig verslag van te maken helaas.. :twisted:

Plaats reactie