De zomerwedstrijden

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: De zomerwedstrijden

Bericht door Jan Ritsma » 17 jul 2012, 13:43

Ze dreigen toch echt op Malden te gaan vliegen. Op http://www.glider-tracking.nl is nu te zien dat de UFO met Max Leenders richting Malden vliegt om wellicht buiten mededinging mee te vliegen.
De Opdrachten kunnen in de kaart worden geklikt via het menu en de keerpunten zijn aanklikbaar voor meer info.
Net als de vliegtuigen overigens.


NB16:20 Het zat er sinds vanmorgen 9 uur al in. Uiteindelijk is de dag na een uurtje of 6 moddertrappen toch gecannelled en men heeft goede hoop op de dag van morgen :)

En... dat het water op het veld vannacht wegzakt....

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: De zomerwedstrijden

Bericht door Jan Ritsma » 18 jul 2012, 15:27

Ben net terug van Malden en de deelnemers vliegen. Op dit moment zijn de SO en JKR goed te volgen op http://www.glider-tracking.nl Op GT zijn wat F28s en een Boeing 747 te zien, maar helaas geen zweefvliegtuigen.

Ik heb wat foto's gemaakt tijdens het starten. Die komen er aan!
Malden_2012.jpg
(77.09 KiB) 1000 keer gedownload

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: De zomerwedstrijden

Bericht door Jan Ritsma » 19 jul 2012, 10:07

De Briefing is vandaag uitgesteld tot 11.00 uur en er trekt op dit moment een kolossale onweersbui over het veld

Op Malden beginnen de tegels groen uit te slaan van de algen. Bedroevend slecht weer heeft deze wedstrijd. Sommige deelnemers vragen zich af of de wedstrijd dit jaar in de Biesbos gehouden wordt :) Zie onderstaande foto van de op Malden gestationeerde webcamera.
Biesbos.jpg
(53.63 KiB) 942 keer gedownload
Deze webcamera is één van de betere! Het is een professioneel apparaat en is al even professioneel aangelegd. Zie foto onder.
Jammer dat hij zo zelden aan staat.
webcamera_Malden.jpg
(32.48 KiB) 942 keer gedownload
Voor de gene die het nog niet weet: deze camerabeelden zijn te volgen op:
http://www.zweefvliegenonline.nl/webcam ... alden.html

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: De zomerwedstrijden

Bericht door Jan Ritsma » 19 jul 2012, 11:49

Verneem zojuist dat het weer gecancelled is voor vandaag. Tot nu toe twee wedstrijddagen met een maximum totaal aantal punten van rond de 100. Het hadden er 2000 moeten zijn :sad:

pietjebel
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2009, 14:39

Re: De zomerwedstrijden

Bericht door pietjebel » 19 jul 2012, 15:24

Het is inderdaad echt verschrikkelijk triest met het weer. Zoveel regen als zij nu hebben gehad komt volgens mij niet vaak voor. Hoewel het qua punten in ieder geval nog heel veel op vorig jaar lijkt, hadden we toen de "mazzel" dat er nog twee dagen werd gevlogen die uiteindelijk geen geldige wedstrijddag opleverde.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: De zomerwedstrijden

Bericht door Webmaster » 20 jul 2012, 11:58

Vandaag, nieuwe ronde nieuwe kansen op de zomerwedstrijden!

Volgens de webcamera's van Malden staat iedereen alweer in de box.
De opdrachten staan in de googlekaart van detrackingsite van zweefvliegen online.
Tweehonderd en twee kilometer voor de open klasse en 171 km voor de club klasse.
Alle deelnemers veel plezier gewenst.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: De zomerwedstrijden

Bericht door Webmaster » 20 jul 2012, 15:13

Het ziet er niet naar uit dat de SO en de JKR nog vliegen. De SO is kort na het eerste keerpunt onder de 500 meter verdwenen en de JKR gebeurde het zelfde na de start bij Kleve. En .... omdat dit de enige ADS-B vliegtuigen zijn bij de zomerwedstrijden is de voorstelling voor vandaag al weer afgelopen vrees ik :sad:


NB 15:20 Ik had het nog niet geschreven, of de JKR dook weer boven de 500 meter (620 om precies te zijn) op, even voorbij Ulft :tup: Het schijnt daar niet hoog te gaan, en in die hoek zit voor de ADS-B antenne een uitloper van de Veluwe in de weg.
In Apeldoorn ziet het er goed uit. 4/8 cumulus.

16:49
16.25 Bijna Feit! Derde wedstrijddag voor de openklasse! *Like
KP heeft het 3e keerpunt gerond en meer dan 100 km gevlogen, Woehoew!
Aldus het nieuwsbulletin van Malden :) Wat ze nog niet weten is dat de JKR (Annemiek Koers) ook al zo'n 130 km gevlogen heeft.
Dus, mits ze alle keerpunten goed gerond heeft, is het in de clubklasse ook een wedstrijddag.
Op naar de tweede Woehoew dus.

17:30

De JKR zit op final glide volgens zweefvliegradar. Woehoew ;)

Soardude
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2011, 10:21

Re: De zomerwedstrijden

Bericht door Soardude » 20 jul 2012, 19:27

Mooi in beeld gebracht Jan met de opdrachten in beeld, dankje wel

Maar kan het kloppen dat de final glide van de JKR net ff iets langer in beeld was op de "commerciele" glider tracking? :bloemen:

Henk Poepjes

Re: De zomerwedstrijden

Bericht door Henk Poepjes » 20 jul 2012, 21:14

Soardude schreef:Mooi in beeld gebracht Jan met de opdrachten in beeld, dankje wel
Goed voorbeeld doet volgen!

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: De zomerwedstrijden

Bericht door Webmaster » 20 jul 2012, 21:59

Soardude schreef:Mooi in beeld gebracht Jan met de opdrachten in beeld, dankje wel

Maar kan het kloppen dat de final glide van de JKR net ff iets langer in beeld was op de "commerciele" glider tracking? :bloemen:
:) Nou, langer zeker niet. Lars Berendes hebben we op ZO kunnen volgen totdat hij na 50 km van het beeld verdween. Hij is daar geland.
De JKR met Annemiek koers hebben we kunnen volgen zolang ze boven de 500 meter zat. Toen ik dacht dat ze allebei buiten stonden, zat Annemiek op 250 meter. Dat redt mijn ontvangststation niet met de Veluwe er tussen. De SO heb ik nooit op GP gezien, de JKR slechts heel sporadisch. Inderdaad was het allerlaatste stukje final glide plotseling op GT te zien. Dat kan alleen betekenen dat er daar in Malden iemand met een kamerantenne de gegevens direct naar GP of naar Planefinder uploade(bereik 10 tot 15 km).
Als er 10 of meer kisten hadden meegedaan met ADS-B, dan had ik voor een perfecte dekking gezorgd in dat gebied. Maar voor twee vliegtuigen is dat de moeite niet waard. Wel een leuke test voor de site.
GP laat hoofdzakelijk F28's zien en af en toe een 747. Die zien ze tegenwoordig voor zweefvliegtuigen aan. Alles een questie van tijd en dan zal het bij hen ook beter gaan.
Vergeet niet dat zweefvliegenonline met één ontvanger werkt en GP met een heel netwerk van PF en nog eigen ontvangststations. Ik ben vandaag bezig geweest op de draaibank onderdelen voor antennes te draaien. De antenne is het belangrijkste technische deel. Die antennes worden aanzienlijk beter dan wat er commercieel te koop is. Het is veel werk, maar ik heb er plezier in. Wel jammer dat als ik de wedstrijdleiding vraag mij op de emaillijst te zetten voor de opdrachten, er helemaal geen antwoord komt. GP heeft ook de nodige problemen met het tijdstip dat wedstrijdopdrachten worden aangeleverd.
CW&S werkt helaas ook niet mee, zo weigeren ze zweefvliegen online de benodigde gegevens te geven die ik nodig heb voor het weergeven van SPOT. We zijn dus nu weer aan het uitzoeken hoe dat precies zit. kortom werk genoeg en altijd leuk om te horen dat mensen het waarderen :)

Plaats reactie