Euroglide

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Euroglide

Bericht door Jan Ritsma » 09 jun 2012, 08:24

Gezien de gekozen route voor 2012 valt er volgens verschillende deelnemers niet aan te ontkomen, dat er voor enkele luchtruimen crossing clearence zal moeten worden aangevraagd. In het reglement heb ik echter niet kunnen vinden dat de vliegers een RT licence moeten hebben. Iemand een idee hoe hier mee omgegaan wordt, of staat van te voren al vast dat je zonder RT licence geen schijn van kans hebt? En....., als je al een RT licence hebt en de ene kist moet een half uur wachten terwijl de andere vlot een klaring krijgt, hoe zit dat dan met de prestatievergelijking (puntentelling)?

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Euroglide

Bericht door Jan de Hulster » 09 jun 2012, 09:50

Zijn vliegers met een RT niet in principe altijd in een zeker voordeel bij dit type wedstrijd?

Harry J
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 nov 2009, 18:10

Re: Euroglide

Bericht door Harry J » 09 jun 2012, 13:57

Het lijkt mij niet meer dan normaal als je complexe overlandvluchten maakt dat je dan in het bezit van RT bent.
Op de meeste buitenlandse velden verwachten ze tenslotte dat je je normaal aanmeld.( behalve die irritante Fransen die stug
doorratelen in hun eigen taal).

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Euroglide

Bericht door Ruud Holswilder » 09 jun 2012, 16:55

Jan Ritsma schreef:En....., als je al een RT licence hebt en de ene kist moet een half uur wachten terwijl de andere vlot een klaring krijgt, hoe zit dat dan met de prestatievergelijking (puntentelling)?
De Euroglide is niet vergelijkbaar met een andere zweefvliegwedstrijd. Het gaat de meeste deelnemers om het avontuur en de score is bijzaak.

Om May West te quoten: “Anything worth doing is worth doing slowly.”
Hoewel ze waarschijnlijk hier iets anders mee bedoelde dan deelname aan een Euroglide vond ik deze toch wel toepasselijk.
Als je net zoals 2 jaar geleden de Euroglide rondvliegt in 4 dagen, dan is er naar mijn idee toch wel sprake van een premature finish ;)

Plaats reactie