Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!!

Mr T
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2010, 17:50

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Mr T » 24 mei 2012, 22:29



aardig vanaf het begin, voor wie meteen naar het hoofdgerecht wil 1:09.

Alles wat op fora geoefend wordt kan ook in het dagelijkse leven toegepast worden.

Happy postings
GertJ@n

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door pro » 25 mei 2012, 09:40

Henri Kennis schreef:Lady and gentlemen,

Volgens mij is een forum als dit, een medium om (leuke) ervaringen met elkaar te delen, of niet? En vaak gebeurt dat gelukkig ook. Helaas in deze draad, aanstoker=Jan Ritsma en kooltjes op het vuur=Jolanda Pronk, gaat het dus helemaal mis Dame en heer: hou er eens mee op en ga leuke dingen doen, zoals zweefvliegen! En wees een beetje aardig voor elkaar. You only live once!
Dat was mijn tweede en laatste kwartje.
Dag Henri,

Je doet je achternaam weinig eer aan voor wat betreft jouw advies (aan mij) om te gaan zweefvliegen.

Het is bekend (omdat immers "de zweefvliegwereld een klein wereldje is") dat de Vliegclub Hoogeveen c.s. middels ONRECHTMATIGE daad en LATERLIJK woord mijn positie ALS INSTRUCTEUR EN ENTHOUSIAST EN CAPABEL OVERLAND/RECORDVLIEGSTER onmogelijk heeft gemaakt, zodat ik niet meer KAN zweefvliegen

OMDAT ik OP 21 SEPTEMBER 2011 DE WET LUCHTVAART EN DE EG-VERORDENING 2005 NALEEFDE DOOR TE BESLUITEN NIET TE VLIEGEN OP DE PH-687 WAARVAN FEITELIJK:
A. DE PAPIEREN NIET IN ORDE WAREN, ZOALS:
1. HET BVI OP NAAM VAN EEN FAILLIETE PARTIJ;
2. ERNSTIGE JOURNAALOMISSIES; EN
3. GEEN GELDIG WA-VERZEKERINGSBEWIJS BIJ HET VLIEGTUIG.

Het is op zijn zachtst gezegd "nogal dom" om mij dus te adviseren te "gaan zweefvliegen".
Dat is mij niet meer mogelijk, omdat zoals te doen gebruikelijk in de cultuur van de Nederlandse Zweefvliegsport ALLE CLUBBESTUURDERS elkaar dekken en mij dus de toegang tot de sport feitelijk wordt belemmerd.

Daarom is deze discussie zo hypocriet: nu roept men dat JR zich boven de Wet had willen plaatsen ter zake zijn medical, maar toen VCH-BESTUUR dat deed: vond iedereen het prima en werd degene die zich aan de Wet hield: eruit geknikkerd.

Zo: fijne dag Henri en niet meer van die domme dingen roepen als je niet weet waar het over gaat!!

Gebruikersavatar
Limalfafa
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 dec 2010, 14:23

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Limalfafa » 25 mei 2012, 11:23

Jan Ritsma schreef:
Jan Ritsma schreef:Wat te denken trouwens van de wedstrijddag van gisteren die zich 30% van de tijd in IMC conditions afspeelde. Ik zat in een verzameling vliegtuigen die allen in de zelfde bel zaten. Zicht viel regelmatig terug tot onder de 500 meter. Het enige wat je kon doen was scherp op de kist die vlak voor je vloog letten. Soms verdween die uit zicht en dan kon je niks anders doen dan hopen dat hij een paar seconden later weer opdook. Het zicht was zo slecht dat het vaak niet mogelijk was om vast te stellen dat je een wolk in dreigde te vliegen. het zicht nam gewoon af tot NUL zonder scherpe overgang. Het was ronduit levensgevaarlijk en we mogen gelukkig zijn dat er niets ernstigs is gebeurd. Gisteren is IEDEREEN meerdere malen in overtreding geweest tegen de zicht voorschriften, en DAT is een regel die zinnig is.

Ik weet het, IK ben de gezagvoerder en IK had gewoon weer moeten landen. Dat ben ik wettelijk verplicht. Maaaarrrrr, de penalty van de wedstrijdleiding is onverbiddelijk. ) (NUL) punten.
Vandaag hoorde mijn vrouw dat één van de andere deelnemers een protest heeft ingediend tegen de levensgevaarlijke dag van gisteren. Er gaat ook een gerucht dat er vertegenwoordigers van de ILT zouden zijn geweest.
Wat een hypocriet huilbericht. Toen het hele circus van start ging waren de omstandigheden veilig genoeg. De opdracht was kort waarmee men genoeg gedaan heeft om de onweers risico's te beperken. Alles wat daarna gebeurt, kun je de wedstrijdleiding niet aanrekenen. Het is aan de vliegers om de risico's tijdens de vlucht te blijven beoordelen, bevalt het je niet dan keer je toch terug naar Terlet of je landt op Teuge of Malden. Als je punten belangrijker vindt dan veiligheid moet je niet achteraf gaan zeiken.

deleted account 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2012, 12:29

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door deleted account 3 » 25 mei 2012, 12:44

Jan Ritsma schreef:Vandaag hoorde mijn vrouw dat één van de andere deelnemers een protest heeft ingediend tegen de levensgevaarlijke dag van gisteren. Er gaat ook een gerucht dat er vertegenwoordigers van de ILT zouden zijn geweest.
Vandaag hoorde ik dat er klachten zijn geweest van een aantal NK vliegers, vanwege het onveilig (dichtbij, niet goed uitkijken) vliegen van de JR. Maarja, dat krijg je als je de hele tijd met gescheurde plaszakken in de weer bent...
Twee deelnemers van het NK zijn door vertegenwoordigers van ILT gecontroleerd op vliegpapieren en vluchtvoorbereiding. Tevens keken ze naar de conditie van de start strips etc. Een prima actie dus van ILT en een duidelijk signaal dat het van belang is om al je vliegpapieren (van de personen en van de kist) geldig te hebben. Ik vind het een goede zaak dat de wedstrijdorganisatie naar de papieren gekeken heeft. Op die manier voorkom je 'cowboys' binnen een evenement/wedstrijd.
Stel je nou eens voor dat ILT nou net die ene persoon controleert die geen geldige medical heeft. Dan word je met een schuin oog toch aangekeken als wedstrijdleiding... En tevens is dat schadelijk voor onze prachtige sport!!

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Jan de Hulster » 25 mei 2012, 13:39

morgen is er toch een BBQ op Terlet als afsluiting?

dat is vast wel leuk. :muziek:

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Webmaster » 25 mei 2012, 19:04

deleted account 3 schreef:
Jan Ritsma schreef:Vandaag hoorde mijn vrouw dat één van de andere deelnemers een protest heeft ingediend tegen de levensgevaarlijke dag van gisteren. Er gaat ook een gerucht dat er vertegenwoordigers van de ILT zouden zijn geweest.
Vandaag hoorde ik dat er klachten zijn geweest van een aantal NK vliegers, vanwege het onveilig (dichtbij, niet goed uitkijken) vliegen van de JR. Maarja, dat krijg je als je de hele tijd met gescheurde plaszakken in de weer bent...
Twee deelnemers van het NK zijn door vertegenwoordigers van ILT gecontroleerd op vliegpapieren en vluchtvoorbereiding. Tevens keken ze naar de conditie van de start strips etc. Een prima actie dus van ILT en een duidelijk signaal dat het van belang is om al je vliegpapieren (van de personen en van de kist) geldig te hebben. Ik vind het een goede zaak dat de wedstrijdorganisatie naar de papieren gekeken heeft. Op die manier voorkom je 'cowboys' binnen een evenement/wedstrijd.
Stel je nou eens voor dat ILT nou net die ene persoon controleert die geen geldige medical heeft. Dan word je met een schuin oog toch aangekeken als wedstrijdleiding... En tevens is dat schadelijk voor onze prachtige sport!!
Beste anoniempje. Je bent eeen smerige leugenaar. dat je anoniem schrijft mag, dat je beschuldigingen uit mag, maar niet zonder de minste bewijsvoering. Dus, je vertelt nu wie jou zogenaamd die onzin heeft verteld of je gaat subiet van dit forum.

Thomas
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2010, 07:50

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Thomas » 25 mei 2012, 19:08

Webmaster schreef:Beste anoniempje. Je bent eeen smerige leugenaar. dat je anoniem schrijft mag, dat je beschuldigingen uit mag, maar niet zonder de minste bewijsvoering. Dus, je vertelt nu wie jou zogenaamd die onzin heeft verteld of je gaat subiet van dit forum.
Ben jij in de leer gegaan bij ene zekere Ben H.?

Ik dacht dit dit een vrij forum was waar niemand de mond werd gesnoerd, ongeacht hun mening...

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Jan Ritsma » 25 mei 2012, 19:36

Thomas schreef:
Webmaster schreef:Beste anoniempje. Je bent eeen smerige leugenaar. dat je anoniem schrijft mag, dat je beschuldigingen uit mag, maar niet zonder de minste bewijsvoering. Dus, je vertelt nu wie jou zogenaamd die onzin heeft verteld of je gaat subiet van dit forum.
Ben jij in de leer gegaan bij ene zekere Ben H.?

Ik dacht dit dit een vrij forum was waar niemand de mond werd gesnoerd, ongeacht hun mening...
Dat klopt. maar we hebben hier wel regels. Iemand die even anoniem lid wordt van het forum om alleen maar laster te verkondigen, dat kan niet. Als het onderbouwd is kan het wel. Ik weet zeker dat dit niet waar is en wil die lieden die dat zogenaamd aan deze anonieme figuur verteld zouden hebben spreken. Bij de Nationale zijn verschillende veiligheids mensen aangesteld, die direct contact met een vlieger opnemen als er zich een onveilige situatie heeft voorgedaan. Ik kan iedereen verzekeren dat dat hier niet het geval is geweest en in de laatste 20 jaar ook nooit het geval is geweest.

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Sieb » 25 mei 2012, 22:53

Gelukkig, nog 1 dag NK en dan kan dit draadje weer op slot...... :lol:

Henk Poepjes

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Henk Poepjes » 26 mei 2012, 00:06

Ik heb zelfs vernomen dat een bepaalde deelnemer van de NK zowel geen geldig medical als een geldige ARC kon tonen! Het verhaal wordt alleen maar erger!

Plaats reactie