Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!!

JKMS1992
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mar 2012, 09:57

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door JKMS1992 » 26 mei 2012, 00:52

Er wordt hier zo vaak iets geroepen zonder onderbouwing en er worden zo vaak lasterlijke opmerkingen gemaakt. Als de webmaster iemand voor leugenaar uitmaakt en hem dreigt te verwijderen als hij zijn beweringen niet bewijst dan verdient dit forum het predicaat onafhankelijk zweefvliegforum niet meer. Je kunt verder nooit iemand verplichten om zijn bronnen prijs te geven.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Webmaster » 26 mei 2012, 07:29

JKMS1992 schreef:Er wordt hier zo vaak iets geroepen zonder onderbouwing en er worden zo vaak lasterlijke opmerkingen gemaakt. Als de webmaster iemand voor leugenaar uitmaakt en hem dreigt te verwijderen als hij zijn beweringen niet bewijst dan verdient dit forum het predicaat onafhankelijk zweefvliegforum niet meer. Je kunt verder nooit iemand verplichten om zijn bronnen prijs te geven.
Dit forum is volledig onafhankelijk van welke instelling dan ook.
Het verzinnen van zogenaamde feiten met als enig doel iemand te beschadigen is laster en dat is nergens toegestaan.
Als de persoon die de beschuldigingen uit, dat onder zijn eigen naam doet, heb ik er minder moeite mee. Maar zonder onderbouwing en anoniem kwaadaardige onzin verkondigen is een ander verhaal. Als jij vindt dat hier ergens sprake is van laster, dan ben je welkom om dat aan te kaarten. Overigens is deze figuur niet verwijderd, maar hij is wel gewaarschuwd.

Hier nog even één van de forumregels:
Verder verklaar je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud te plaatsen, die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar "Zweefvliegen-online.nl" gehost wordt.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Jan Ritsma » 26 mei 2012, 07:51

Henk Poepjes schreef:Ik heb zelfs vernomen dat een bepaalde deelnemer van de NK zowel geen geldig medical als een geldige ARC kon tonen! Het verhaal wordt alleen maar erger!
Dag Henk, als het over mij gaat dan is dat de zoveelste leugen waar je niet in gestikt lijkt te zijn. Een geldige ARC is op verzoek aan de wedstrijd leiding getoond en er is tevens met een verklaring van de keuringsarts bewezen dat ik in het bezit was van een medische verklaring.

Maar Henk, het verhaal wordt nog veel sterker. Ik kan, onder mijn eigen naam BEWIJZEN, dat de wedstrijdleiding en de jury, op de hoogte is/zijn gebracht van het feit dat er zo goed als zeker 11 kisten met een niet gekeurde en volgens een zweefvliegtechnicus derhalve onbruikbare transponder, mee doen aan de NK! En ik kan ook bewijzen dat de wedstrijdleiding simpelweg weigert om dat te controleren. Dat maakt de jury en de wedstrijdleiding medeplichtig aan het plegen van een strafbaar feit. Deze schriftelijke stukken worden hier binnenkort gepubliceerd.

roeles
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mar 2010, 11:25

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door roeles » 26 mei 2012, 08:24

Ik leer graag van andermans fouten.
In het kader van "leren van andermans fouten", ben ik dan benieuwd:
- Wat scheelt eraan?
- Hoe heb jij dat ontdekt? Ik ga er even vanuit dat niet 11 man hun papieren aan je getoond heeft.
Afbeelding

Henk Poepjes

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Henk Poepjes » 26 mei 2012, 08:52

Jan Ritsma schreef:
Henk Poepjes schreef:Ik heb zelfs vernomen dat een bepaalde deelnemer van de NK zowel geen geldig medical als een geldige ARC kon tonen! Het verhaal wordt alleen maar erger!
Een geldige ARC is op verzoek aan de wedstrijd leiding getoond.
Ja, dat geloof ik wel dat hij nu geldig is, anders vloog je niet. Maar Jan, zeg eens eerlijk, was de ARC ook geldig toen de wedstrijdleiding er de eerste keer naar vroeg?

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Jan de Hulster » 26 mei 2012, 08:58

Onder EASA lijkt het verstandig om voor Nederland een aparte bevoegdheid op het brevet in te voeren:

"Wedstrijdvliegen"

dit moet dan maar een apart examenvak worden, met:
-wedstrijdvoorschriften
-training voor organisatoren voor wedstrijden
-juridische bijscholing
-het efficient opsporen van onregelematigheden

want er komt behoorlijk wat bij kijken zo blijkt maar weer. :grin:

Pim van Asch
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:14

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Pim van Asch » 26 mei 2012, 10:24

Jan de Hulster schreef:Onder EASA lijkt het verstandig om voor Nederland een aparte bevoegdheid op het brevet in te voeren:

"Wedstrijdvliegen"

dit moet dan maar een apart examenvak worden, met:
-wedstrijdvoorschriften
-training voor organisatoren voor wedstrijden
-juridische bijscholing
-het efficient opsporen van onregelematigheden

want er komt behoorlijk wat bij kijken zo blijkt maar weer. :grin:
Jan, vergeet naast de juridische bijscholing het bijspijkeren van het 'begrijpend lezen' niet.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Jan Ritsma » 26 mei 2012, 11:26

Henk Poepjes schreef:
Jan Ritsma schreef:
Henk Poepjes schreef:Ik heb zelfs vernomen dat een bepaalde deelnemer van de NK zowel geen geldig medical als een geldige ARC kon tonen! Het verhaal wordt alleen maar erger!
Een geldige ARC is op verzoek aan de wedstrijd leiding getoond.
Ja, dat geloof ik wel dat hij nu geldig is, anders vloog je niet. Maar Jan, zeg eens eerlijk, was de ARC ook geldig toen de wedstrijdleiding er de eerste keer naar vroeg?
Nee, want daar was ik 10 minuten eerder zelf achter gekomen. Maar de tweede keer was hij wel geldig. en dat was ruim voor de start op de eerste dag en hij is aan de gene die op hoge toon om een ARC en medical kwam vragen getoond.
Voor die ARC hoef ik slechts 1 maal in de drie jaar naar Duitsland om de kist te laten keuren. De andere jaren mag ik de inspectie zelf doen en een handtekening zetten waarna het onderhoudsbedrijf de ARC afgeeft. Feitelijk ook een formaliteit dus.

Wat ik niet begrijp, is dat jij voortdurend blijft liegen over ongeldige papieren en meer van die onzin, maar nog steeds geen oordeel hebt gegeven over het laten rondvliegen van wedstrijdkisten waarvan de papieren van de transponders niet deugen.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Jan Ritsma » 26 mei 2012, 11:54

roeles schreef:Ik leer graag van andermans fouten.
In het kader van "leren van andermans fouten", ben ik dan benieuwd:
- Wat scheelt eraan?
- Hoe heb jij dat ontdekt? Ik ga er even vanuit dat niet 11 man hun papieren aan je getoond heeft.
Net zoals jij er van uit gaat dat die 11 man mij hun papieren niet getoond hebben, ga ik er van uit dat de vliegers zelf deze ingrepen hebben verricht. Dat maak ik op uit hun eigen postings in een ander forum (grote kabeltjes topic). Van twee, weet ik het 100% zeker en dat zijn de JR en één die ik niet noem. Ik heb de wedstrijdleiding dus op een presenteerblaadje de mogelijkheid geboden mij van verdere deelname uit te sluiten tot dat ik een bewijs kan tonen dat alles volgens de regels is ingebouwd en gekeurd.

Dat kan ik rustig doen, wan ik ben wat dat aangaat immers vrijweel onkwetsbaar. De wedstrijdleiding weet nu al dagen dat ik feitelijk met een transponder vlieg die ik niet mag gebruiken, maar ze doen niks :cool: Ze willen het helemaal niet weten.
Waarom? Nou Roeles, dat kan je vast wel raden.... Je denkt toch zeker niet dat Hadriaan als CW&S lid iets gaat ondernemen tegen mensen met transponder waar zelf aan gefreubeld is? Dat heeft hij zelf immers ook gedaan.......

We meten dus lekker met twee maten. We sluiten iemand uit die kan bewijzen dat zijn papieren geldig zijn, en zelf gaan we vliegen met papieren die niet geldig zijn, of laten anderen lekker vliegen met papieren die niet geldig zijn. Zo werkt dat.

Persoonlijk heb ik niets tegen mensen die aan hun eigen apparatuur sleutelen. Dat doe ik zelf ook naar hartelust.
Wat iemand aan zijn eigen kist doet moet hij weten. Maar als de wedstrijdleiding al ruecksichtslos gaat optreden tegen vliegers die bewijzen kunnen dat hun papieren prima in orde zijn, dan vind ik dat ze dat ook moeten doen bij mensen waarvan de papieren niet in orde zijn.

Nu moet de ILT maar vertellen hoe de zaken formeel in elkaar steken. Als straks blijkt dat een groot deel van de deelnemers (op de letter van de regels) illegaal gevlogen heeft, dan staat de jury in zijn hemd en zal er iets moeten gebeuren.
Als de ILT zegt dat het allemaal prima voor elkaar is, dan betekent dat dat iedereen naar hartelust zelf mag freubelen.
Een win win situatie. ;)

roeles
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mar 2010, 11:25

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door roeles » 26 mei 2012, 12:02

Ah, het is dus het ADS-B kabeltje van GPS naar transponder die het probleem is. Dat was mij nog niet geheel duidelijk.
Afbeelding

Plaats reactie