Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!!

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Ruud Holswilder » 24 mei 2012, 10:27

Jan Ritsma schreef:. Ik kan ook verklappen dat ik in al die tijd mijn papieren nooit in het vliegtug heb gehad. Er is simpelweg te weinig plaats voor.
Nu weten we natuurlijk wel dat je op een wat ouder vliegtuig vliegt, maar toch niet zo oud dat jouw vliegtuig-documenten op stenen tabletten zijn uitgehouwen?
De afmetingen van mijn tasje met alle verplicht mee te voeren documenten bedragen 26 bij 17 cm en is nog geen 3 cm dik.
Daar vind je zelfs in het meest krappe vliegtuig nog wel een plaatsje voor.
Zo'n Ventus heeft zelfs een mooi tasje daarvoor achter de rugleuning, of vond je die optie te duur?
Laatst gewijzigd door Ruud Holswilder op 24 mei 2012, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Ruud Holswilder » 24 mei 2012, 11:55

Jolanda Pronk schreef: Conclusies:
1. In de Nederlandse zweefvliegerij bestaat rechtsonzekerheid voor wat betreft verplichte documenten en uitleg en handhaving van regels.
Welke rechtsonzekerheid bedoel je?
Het staat redelijk nauwkeurig omschreven in de de wettelijke bepalingen.
Zelfs de boete bij overtreding is omschreven.

member-only
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2009, 09:48

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door member-only » 24 mei 2012, 14:35

Ik zie anders nergens staan wat de boete zou zijn als je een document niet tijdens de vlucht bij je draagt.

JKMS1992
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mar 2012, 09:57

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door JKMS1992 » 24 mei 2012, 14:37

pro schreef: 2. De penalty-regel van de NK-zweefvliegen (verantwoordelijkheid NK-wedstrijdleiding) zet er toe aan dat -onder omstandigheden- :
a. deelnemers wetsovertredingen begaan, waardoor
b. levensgevaarlijke situaties (voor de publieke veiligheid!!) ontstaan : MID AIR crashes
En waar komt deze conclusie vandaan?

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Jan de Hulster » 24 mei 2012, 16:19

wat een bizarre discussies...
(maar soms wel vermakelijk ook ...) :grin:
vervelen jullie je ofzo? ;)

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Kilo Hotel » 24 mei 2012, 16:40

Jan de Hulster schreef:wat een bizarre discussies...
(maar soms wel vermakelijk ook ...) :grin:
vervelen jullie je ofzo? ;)
ZO GAAT DAT JAN.

KH

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Jan de Hulster » 24 mei 2012, 18:49

Kilo Hotel schreef:
Jan de Hulster schreef:wat een bizarre discussies...
(maar soms wel vermakelijk ook ...) :grin:
vervelen jullie je ofzo? ;)
ZO GAAT DAT JAN.

KH

:grin: :grin: je hebt gelijk.

Henri Kennis
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 mei 2012, 22:08

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Henri Kennis » 24 mei 2012, 19:42

Lady and gentlemen,

Volgens mij is een forum als dit, een medium om (leuke) ervaringen met elkaar te delen, of niet? En vaak gebeurt dat gelukkig ook. Helaas in deze draad, aanstoker=Jan Ritsma en kooltjes op het vuur=Jolanda Pronk, gaat het dus helemaal mis Dame en heer: hou er eens mee op en ga leuke dingen doen, zoals zweefvliegen! En wees een beetje aardig voor elkaar. You only live once!
Dat was mijn tweede en laatste kwartje.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Jan Ritsma » 24 mei 2012, 21:19

Jan Ritsma schreef:Wat te denken trouwens van de wedstrijddag van gisteren die zich 30% van de tijd in IMC conditions afspeelde. Ik zat in een verzameling vliegtuigen die allen in de zelfde bel zaten. Zicht viel regelmatig terug tot onder de 500 meter. Het enige wat je kon doen was scherp op de kist die vlak voor je vloog letten. Soms verdween die uit zicht en dan kon je niks anders doen dan hopen dat hij een paar seconden later weer opdook. Het zicht was zo slecht dat het vaak niet mogelijk was om vast te stellen dat je een wolk in dreigde te vliegen. het zicht nam gewoon af tot NUL zonder scherpe overgang. Het was ronduit levensgevaarlijk en we mogen gelukkig zijn dat er niets ernstigs is gebeurd. Gisteren is IEDEREEN meerdere malen in overtreding geweest tegen de zicht voorschriften, en DAT is een regel die zinnig is.

Ik weet het, IK ben de gezagvoerder en IK had gewoon weer moeten landen. Dat ben ik wettelijk verplicht. Maaaarrrrr, de penalty van de wedstrijdleiding is onverbiddelijk. ) (NUL) punten.
Vandaag hoorde mijn vrouw dat één van de andere deelnemers een protest heeft ingediend tegen de levensgevaarlijke dag van gisteren. Er gaat ook een gerucht dat er vertegenwoordigers van de ILT zouden zijn geweest.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Jan de Hulster » 24 mei 2012, 21:36

Jan Ritsma schreef:
Jan Ritsma schreef:Wat te denken trouwens van de wedstrijddag van gisteren die zich 30% van de tijd in IMC conditions afspeelde. Ik zat in een verzameling vliegtuigen die allen in de zelfde bel zaten. Zicht viel regelmatig terug tot onder de 500 meter. Het enige wat je kon doen was scherp op de kist die vlak voor je vloog letten. Soms verdween die uit zicht en dan kon je niks anders doen dan hopen dat hij een paar seconden later weer opdook. Het zicht was zo slecht dat het vaak niet mogelijk was om vast te stellen dat je een wolk in dreigde te vliegen. het zicht nam gewoon af tot NUL zonder scherpe overgang. Het was ronduit levensgevaarlijk en we mogen gelukkig zijn dat er niets ernstigs is gebeurd. Gisteren is IEDEREEN meerdere malen in overtreding geweest tegen de zicht voorschriften, en DAT is een regel die zinnig is.

Ik weet het, IK ben de gezagvoerder en IK had gewoon weer moeten landen. Dat ben ik wettelijk verplicht. Maaaarrrrr, de penalty van de wedstrijdleiding is onverbiddelijk. ) (NUL) punten.
Vandaag hoorde mijn vrouw dat één van de andere deelnemers een protest heeft ingediend tegen de levensgevaarlijke dag van gisteren. Er gaat ook een gerucht dat er vertegenwoordigers van de ILT zouden zijn geweest.


Ik kan me er iets bij voorstellen.
Dinsdag avond was het zicht op Soesterberg ook nog al melkerig maar wel ca. 10-15 km.

Maar woensdag was het mischien op de veluwe onverantwoord qua zicht geworden.

( Wedstrijd)-Vliegers hebben en houden natuurlijk wel de/een eigen verantwoordelijkheid bij een wedstrijd.....

Plaats reactie