Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!!

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Ruud Holswilder » 26 mei 2012, 16:52

Jan Ritsma schreef: We meten dus lekker met twee maten. We sluiten iemand uit die kan bewijzen dat zijn papieren geldig zijn, en zelf gaan we vliegen met papieren die niet geldig zijn, of laten anderen lekker vliegen met papieren die niet geldig zijn. Zo werkt dat.
Naar mijn mening had de wedstrijdleiding er beter aan gedaan om deelnemers een verklaring te laten tekenen dat ze alle verplichte documenten zullen meevoeren tijdens de vluchten op het NK. Daarmee leg je de verantwoordelijkheid precies waar deze hoort; bij de vlieger.
Volgens het NK-reglement moesten de verplichte documenten echter worden getoond aan de wedstrijdleiding.
Iedere deelnemer heeft overigens via de verklaring op het inschrijfformulier zich akkoord verklaard met het totale wedstrijdreglement.

In het geval van JR werd de wedstrijdleiding geconfronteerd met het feit dat JR geen medische verklaring kon tonen; slechts een mailtje van de arts dat deze onderweg is.
Strikt formeel voldoet JR hiermee niet aan de gestelde bepalingen in de wet luchtvaart.
Indien de wedstrijdleiding JR startfaciliteiten had geboden, dan zou zij medeplichtig zijn geweest aan het begaan van een overtreding.
Jan Ritsma schreef: Persoonlijk heb ik niets tegen mensen die aan hun eigen apparatuur sleutelen. Dat doe ik zelf ook naar hartelust.
Wat iemand aan zijn eigen kist doet moet hij weten. Maar als de wedstrijdleiding al ruecksichtslos gaat optreden tegen vliegers die bewijzen kunnen dat hun papieren prima in orde zijn, dan vind ik dat ze dat ook moeten doen bij mensen waarvan de papieren niet in orde zijn.
Het "gerommel" aan een transponder stekker met ID-chip van de TRT 800, waarvoor een form 1 is afgegeven, is uiteraard strikt formeel niet in orde.
Funkwerk/Filser levert echter ook goedgekeurde stekkers met een seriële aansluiting.
In feite is het probleem dus beperkt tot de TRT800 transponders met een ID-stekker die door een niet-gekwalificeerde persoon is gemodificeerd, zoals je o.a. hier kan lezen.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Jan Ritsma » 26 mei 2012, 21:02

Ruud Holswilder schreef:Indien de wedstrijdleiding JR startfaciliteiten had geboden, dan zou zij medeplichtig zijn geweest aan het begaan van een overtreding.
Ruud, Ruud, Hou op!!
straks ga je nog beweren dat iemand die een fiets verhuurt aan een persoon met zijn arm in een mitella, als medeplichtige geboeid wordt afgevoerd omdat de huurder tijdens het fietsen zijn hand niet uitstak :hilarius:
De wedstrijdleiding wordt echt niet aangesproken als blijkt dat ik mijn papieren niet in de kist heb liggen. Daar heeft de wedstrijdleiding niets mee te maken.
Als ik geldige papieren heb dan ga ik vliegen. Ook als ze nog in Timboektoe liggen. Daar ligt niemand wakker van en ik al helemaal niet.

Gewetensvraag: Als jij per ongeluk ergens je rijbewijs hebt laten liggen, stap je dan in de auto om het even op te halen of ga je met de trein :grin:

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Ruud Holswilder » 26 mei 2012, 21:48

Het gaat hier over de uitleg van het wedstrijdreglement en formele wettelijke regelingen, Jan.
Hoe jij ermee om gaat moet je uiteraard zelf weten, maar jouw persoonlijke interpretatie is niet alleenzaligmakend :hypo:
Ik leef ook liever met, dan volgens de regels en soms loop je daarbij wel eens tegen een muur aan
Afbeelding.

Henk Poepjes

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Henk Poepjes » 27 mei 2012, 03:50

Jan Ritsma schreef:

Wat ik niet begrijp, is dat jij voortdurend blijft liegen over ongeldige papieren en meer van die onzin, maar nog steeds geen oordeel hebt gegeven over het laten rondvliegen van wedstrijdkisten waarvan de papieren van de transponders niet deugen.
Jan, Jan, hou op! :hilarius:

Wat zit ik te liegen over ongeldige papieren? Jij wil een wedstrijd vliegen en kan bij binnenkomst geen geldige medical en geen geldige ARC tonen. Wat zit je nou 14 paginas te zanikken hier. Hoe bont kun je het maken.
Hoe is het trouwens afgelopen met je protest en met `het bezoekje` van ILT?

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Jan de Hulster » 27 mei 2012, 07:23

Was de BBQ toch nog wel gezellig, ondanks alle perikelen? :bloemen:

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Jan Ritsma » 27 mei 2012, 07:24

Henk Poepjes schreef:
Jan Ritsma schreef:

Wat ik niet begrijp, is dat jij voortdurend blijft liegen over ongeldige papieren en meer van die onzin, maar nog steeds geen oordeel hebt gegeven over het laten rondvliegen van wedstrijdkisten waarvan de papieren van de transponders niet deugen.
Jan, Jan, hou op! :hilarius:

Wat zit ik te liegen over ongeldige papieren? Jij wil een wedstrijd vliegen en kan bij binnenkomst geen geldige medical en geen geldige ARC tonen. Wat zit je nou 14 paginas te zanikken hier. Hoe bont kun je het maken.
Hoe is het trouwens afgelopen met je protest en met `het bezoekje` van ILT?
Ja henk, dat je anoniem die onzin blijft herhalen weten we nu zo langzamerhand wel. Kan je nu eindelijk eens vertellen wat je vindt van het feit dat er mensen met medeweten van jury en wedstrijdleiding zonder geldige ARC meevlogen? Je bent nog steeds anoniem dus je hoeft niet bang te zijn dat iemand in deze integere :hypo: zweefvliegwereld je iets niet in dank afneemt.
Dat is het voordeel van liegende lafbekken zoals jij.

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Ruud Holswilder » 27 mei 2012, 07:46

Jan de Hulster schreef:Was de BBQ toch nog wel gezellig, ondanks alle perikelen? :bloemen:
De algemeen sportieve sfeer van de wedstrijd heeft er niet onder geleden, is mijn indruk.
Diverse postings in deze thread hebben wel voor een beetje afwisseling en hilariteit gezorgd.

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Sieb » 05 jun 2012, 13:49

Bij de ACvZ bespreken we "noodgevallen" waarvoor snel besluitvorming en uitleg noodzakelijk is via de telefoon......

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Volg de Nationale zweefvliegkampioenschappen op de voet!

Bericht door Webmaster » 06 jun 2012, 10:47

Onderwerp "integriteit in de zweefvliegsport" afgesplitst van dit draadje naar het zelfde subforum.
Zie in deze ook het subforum "Forumberichten" en dan met name het topic Forumbeheer en verantwoord gebruk.

Plaats reactie