Zweefvliegwedstrijd in Zeeland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Zweefvliegwedstrijd in Zeeland

Bericht door Jan Ritsma » 15 feb 2012, 10:52

De Eerste Zeeuwse Aero Club organiseert voor het eerst in haar bestaan een tweedaagse wedstrijd van af het vliegveld Axel.
Iedereen mag meedoen, maar.... de Zeeuwen blijven de Friezen van het zuiden...... leden van de Zeeuwse clubs hebben voorrang. Eigen volk eerst ;)
De wedstrijd is een prima initiatief dat door te weinig zweefvliegclubs wordt gevolgd. Als het weer mee zit, dan denk ik dat de Zeeuwen gaan bewijzen dat er ondanks de luchtruimrestricties en de westelijke ligging veel meer mogelijk is dan in het algemeen wordt aangenomen.

De EZAC heeft nog een ander punt dat de aandacht verdient. De club, die in 1966 werd opgericht, heeft op zijn website een erg leuke pagina waar de hele geschiedenis van de club met foto's , brieven en officiele stukken wotd weergegeven. Een bezoekje is daarom beslist de moeite waard!

axelEZAC.jpg
(25.75 KiB) 779 keer gedownload

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Zweefvliegwedstrijd in Zeeland

Bericht door Sieb » 15 feb 2012, 12:38

Jan Ritsma schreef:De wedstrijd is een prima initiatief dat door te weinig zweefvliegclubs wordt gevolgd.
Hoe bedoel u?

Henk Poepjes

Re: Zweefvliegwedstrijd in Zeeland

Bericht door Henk Poepjes » 15 feb 2012, 12:53

Sieb schreef:
Jan Ritsma schreef:De wedstrijd is een prima initiatief dat door te weinig zweefvliegclubs wordt gevolgd.
Hoe bedoel u?
Tsja... nou ben ik ook wel benieuwd..

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Zweefvliegwedstrijd in Zeeland

Bericht door Jan Ritsma » 15 feb 2012, 13:17

Sieb schreef:
Jan Ritsma schreef:De wedstrijd is een prima initiatief dat door te weinig zweefvliegclubs wordt gevolgd.
Hoe bedoel u?
Ik dacht daarbij aan de Gooische en Hoogeveen die er mee opgehouden zijn. Maar er zijn nog veel meer zweefvliegclubs die niets aan wedstrijdvliegen doen. Toch?

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Zweefvliegwedstrijd in Zeeland

Bericht door Sieb » 15 feb 2012, 20:13

Ik denk dat dat wel meevalt.
http://www.gnl.zweefportaal.nl/news.php

Er zijn wel een aantal vereisten wil je een wedstrijd organiseren:
1. ligging van je veld (wordt lastig voor KZC, ZHVC, ZC Den Helder, EZZC, Texel, Ameland, Haamstede, Midden Zeeland)
2. mogelijkheden op je veld ivm andere activiteiten (militair, drukte,)
3. capaciteit in menskracht en wil om clubdagen op te offeren en noodzaak om dit te doen (wat levert het op?).

Met name het organiseren van een wedstrijd kost veel, veel , veel vrijwilligers enthousiasme en energie. Het is mooi om te zien dat initiatieven als TABOE en SION zijn ontstaan en wat de payoff is. Veel interactie tussen wedstrijd en overlandvliegers van verschillende clubs. Ze organiseren zaken voor en met elkaar. Wat is jouw bijdrage er eigenlijk aan?

Plaats reactie