Tim Kuijpers Junioren Wereldkampioen Clubklasse!!

Henk Poepjes

Tim Kuijpers Junioren Wereldkampioen Clubklasse!!

Bericht door Henk Poepjes » 19 aug 2011, 15:23

We hebben er weer een Wereldkampioen bij! :tup: :!:

http://www.soaringspot.com/jwgc2011/res ... /day7.html

Proficiat Tim!

Gr. Henk

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: Tim Kuijpers Junioren Wereldkampioen Clubklasse!!

Bericht door vanzomeren » 19 aug 2011, 17:31

Hoe sterk is dat deelnemersveld in de jeugd-clubklasse-WK.
Leuk dat Nederland wint in de clubklasse maar als je bij de nederlandse kampioenschappen met een super JS1 22e wordt en daarna wereldkampioen bij de jeugd dan raak ik confused :?

julietbravo
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2011, 23:04

Re: Tim Kuijpers Junioren Wereldkampioen Clubklasse!!

Bericht door julietbravo » 19 aug 2011, 18:19

vanzomeren schreef:Hoe sterk is dat deelnemersveld in de jeugd-clubklasse-WK.
Leuk dat Nederland wint in de clubklasse maar als je bij de nederlandse kampioenschappen met een super JS1 22e wordt en daarna wereldkampioen bij de jeugd dan raak ik confused :?
Vergeet niet dat Tim ook al eens 2e was bij een (senioren) EK na erg goed samen te hebben gevlogen met Rene, toen Europees kampioen. Gewoon een goede vlieger en een erg mooie prestatie.

De uitslagen van één enkele wedstrijd zeggen niet zoveel. Kijk naar alle grote (internationale) namen en iedereen maakt wel eens een foutje. Neem bijvoorbeeld Steven R.; meervoudig Nederlands kampioen, Europees kampioen in 2005 maar ook wel eens buiten de top 10 op een NK of EK/WK. Ga je daarom de resultaten (7-voudig NL kampioen en diverse 2e en 3e plaatsen op WK's) van Steven ook maar in twijfel trekken, omdat hij ook wel eens een mindere wedstrijd heeft?

(Wanneer vloog Tim trouwens op een JS1 het NK?)
Bart vS
LS6-18w "JB" D-4063

Henk Poepjes

Re: Tim Kuijpers Junioren Wereldkampioen Clubklasse!!

Bericht door Henk Poepjes » 21 aug 2011, 07:56

Ja vanzomeren, wanneer vloog Tim met een 'super JS1'?
Helemaal gelijk Bart. Vanzomeren: your call..

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: Tim Kuijpers Junioren Wereldkampioen Clubklasse!!

Bericht door vanzomeren » 21 aug 2011, 15:01

Tim vloog met een Shark HPH 304S die door de importeur ter beschikking was gesteld om het type te promoten.
Geen JS1 dus maar een shark. Voor de strekking van het verhaal maakt het niets uit.
Kijk nog even naar: http://www.zweefvliegenonline.nl/phpBB- ... =373#p2353
Zo af en toe buiten de top of bij de hekkensluiters vind ik een groot verschil. De supervliegers zitten in de 18meter, openklasse en standaardklasse. Jeugd-clubklasse is het laagst denkbare nieveau, wat niet weg neemt dat het een prima prestatie is voor een scholier om die te winnen. Maar je moet nu ook weer niet overdrijven.

julietbravo
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2011, 23:04

Re: Tim Kuijpers Junioren Wereldkampioen Clubklasse!!

Bericht door julietbravo » 21 aug 2011, 17:05

Daarom is het toch alleen maar mooi dat Tim het op een NK in de 18m klasse probeert? Hij vloog daar op een vliegtuig waarop hij (volgens mij) nul ervaring had en als je dan op dag 1 al 450 punten verliest doordat je samen met wat andere grote namen niet rond komt dan wordt het klassement al lastig. Kan gebeuren en zegt niets over de kwaliteiten van een vlieger.

En v.w.b. de clubklasse: in NL vliegen daar misschien niet de 'echte grote mannen', in het buitenland is die klasse echt geen kattenpis. Kijk naar Sebastian Kawa, die heeft jarenlang EK's en WK's in de clubklasse gevlogen en staat toch al enkele jaren aan de top in de IGC-ranking. Als je dan een keer tweede wordt op een (senioren) EK en het junioren WK wint dan doen je het wat mij betreft gewoon erg goed. Ik vind het een behoorlijke prestatie om de Duitsers (zij het nipt) te verslaan als je kijkt hoe professioneel er daar met zweefvleigen wordt omgegaan. Veel junioren vliegen daar 300-400 u/jaar (zie bijv. OLC Patrick Puskeiler) en doen op nationaal (senioren) niveau gewoon goed mee. En dat is in Duitsland niet niks....

Ik krijg een beetje het gevoel dat je de prestatie van Tim als een lachertje bestempeld, 'kan iedereen, stelt niets voor'. Beetje jammer :bah:

p.s.: die link van je is interessant! Lees nog even de reactie van Jan.......
p.s.2: bekijk ook eens de resultaten van de volgens jou 'uberklasse" op het NK2010......
Bart vS
LS6-18w "JB" D-4063

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: Tim Kuijpers Junioren Wereldkampioen Clubklasse!!

Bericht door vanzomeren » 21 aug 2011, 18:35

julietbravo schreef: Ik krijg een beetje het gevoel dat je de prestatie van Tim als een lachertje bestempelt, 'kan iedereen, stelt niets voor'. Beetje jammer :bah:

p.s.: die link van je is interessant! Lees nog even de reactie van Jan.......
p.s.2: bekijk ook eens de resultaten van de volgens jou 'uberklasse" op het NK2010......
Ik probeer alles te zien in relative zin en schreef dat het een prima prestatie was.
Dat is wat anders dan een lachertje wat jij er van maakt. Dat doet ook niets toe of af aan mijn idee dat er een erg grote afstand zit tussen wereldkampioen 18m klasse en wereldkampioen jeugd-clubclasse. We moeten wel met beide benen op de grond blijven staan.

Gebruikersavatar
Limalfafa
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 dec 2010, 14:23

Re: Tim Kuijpers Junioren Wereldkampioen Clubklasse!!

Bericht door Limalfafa » 21 aug 2011, 19:56

vanzomeren schreef:Tim vloog met een Shark HPH 304S die door de importeur ter beschikking was gesteld om het type te promoten.
Geen JS1 dus maar een shark. Voor de strekking van het verhaal maakt het niets uit.
De JS1 is gewoon een beter vliegtuig dan de Shark. Ik vond het een vreemde beslissing om met die kist en in die klasse mee te doen.

Voor de rest krijg idd de indruk dat hier een wereldtitel gedevalueerd wordt. Zoals gezegd, duitse junioren vliegen zeer veel. Mogelijk gemaakt door de Bundeswehr, die enkele uitverkorenen de mogelijkheid biedt om hun dienstplicht als Sportsoldat te vervullen. Deze jongens (en een "token" meisje) zijn full time zweefvlieger. Ze beginnen hun seizoen in februari in Vinon zodat ze er in april voor de eerste wedstrijd al flink wat uren op hebben zitten. Ook het franse Armee de l'air is zeer zweefvlieg vriendelijk. Gewoon een prima prestatie als je die mensen verslaat.

julietbravo
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2011, 23:04

Re: Tim Kuijpers Junioren Wereldkampioen Clubklasse!!

Bericht door julietbravo » 21 aug 2011, 20:16

vanzomeren schreef:Ik probeer alles te zien in relative zin en schreef dat het een prima prestatie was.
Dat is wat anders dan een lachertje wat jij er van maakt. Dat doet ook niets toe of af aan mijn idee dat er een erg grote afstand zit tussen wereldkampioen 18m klasse en wereldkampioen jeugd-clubclasse. We moeten wel met beide benen op de grond blijven staan.
Ok, dan begreep ik je reactie verkeerd en zijn we het toch met elkaar eens :tup:

Blijf het wel jammer vinden dat je de clubklasse blijkbaar zo'n mindere klasse vindt. Ik denk dat deelnemers aan een EK/WK clubklasse het daar niet mee eens zijn als ze tegen Kawa moeten vliegen :)
Bart vS
LS6-18w "JB" D-4063

Henk Poepjes

Re: Tim Kuijpers Junioren Wereldkampioen Clubklasse!!

Bericht door Henk Poepjes » 21 aug 2011, 20:32

vanzomeren schreef: Geen JS1 dus maar een shark. Voor de strekking van het verhaal maakt het niets uit.
Ha ha, nee dat maakt inderdaad niets uit voor de strekking van het verhaal... Sjonge jonge, wat een niveau vanzomeren. Dus voor de strekking van het verhaal had het ook net zo goed een k8 kunnen zijn?

@ Bart: geloof maar niet dat vanzomeren en jij op een lijn zitten.

Nou, de groetjes maar weer... Blijf me vermaken hier.

Plaats reactie