RASP

Plaats reactie
pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

RASP

Bericht door pro » 03 jun 2011, 22:49

De raspkaartjes vind ik fantastische kaartjes en een enorme aanwinst voor planning overlandvluchten.
:!: en dank voor iedereen die dat mogelijk maakt en heeft gemaakt!

De laatste dagen snap ik het alleen even niet meer.
Wie kan me uitleggen:
Voor morgen staat er een donkergele balk voor mogelijk te vliegen afstand in een gebied waar als thermiekhoogte wordt aangegeven: 1000 meter (groen).
Is het nu inderdaad (goed) mogelijk om 500-600 kilometer afstand te vliegen als de thermiek tot 1000 meter gaat?
Of moet dat anders gezien worden?

(de vraag is nogal "tijdgebonden" omdat de kaartjes -gelukkig- telkens ververst worden.)

Thomas
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2010, 07:50

Re: RASP

Bericht door Thomas » 04 jun 2011, 09:02

http://rasp.kzc.nl/parameters.html#pfd daar staat het uitgelegd. :)

Ik vind het overigens ook een heel erg goede meteoprognose, dus ook mijn dank voor de mensen die dit beschikbaar stellen.

wm1
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 nov 2010, 13:36

Re: RASP

Bericht door wm1 » 05 jun 2011, 11:22

Ach, waar is de tijd dat je met een glijhoekje van 1:28-30 probeerde (!) overland én rond te komen. Dat je zélf het weer en de ontwikkelingen probeerde te analyseren. En een ophaalploeg standaard item was (dat kostte nog 'ns geld, vooral na afloop). Tsja, wenend ga ik maar in een hoekje zitten en denk aan toen. Toen de lucht nog schoon was en s.. , oeiiii, vergallopeer ik me toch bijna. Uit: Opa vertelt verder. :bye:

Rutger Kruk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 apr 2011, 23:43

Re: RASP

Bericht door Rutger Kruk » 05 jun 2011, 23:47

Schuif even op. Dan kom ik naast je zitten.
Hebben we het over de tijd. Toen de NK nog geen tupperware party was.
http://www.zie.nl/video/overige/NK-zwee ... dzau7fekcv

wm1
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 nov 2010, 13:36

Re: RASP

Bericht door wm1 » 06 jun 2011, 10:18

Ahhhhhh, good old times. KA6'en (onze VCTeuge KA6: een CR met een E-profiel -of was het omgekeerd-, wat "niemand" wist :secret: ) en zelfs een Sagitta! We raken even van het RASP-draadje af, maar het was de tijd van de oude Thermiekbel, toen er nog met vuurwerk gegooid mocht worden, en we in het berghok jonge zweefsters gouden bergen beloofden... . En KiloHotel was zelfs nog een jonge god :hilarius: . En de webmaster zat nog in de luiers en wist van geen SZT af...., hahaha. Ahhhh, ik word even opgewonden, denk aan je hart. Ik ga maar weer even zitten.

Thomas
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2010, 07:50

Re: RASP

Bericht door Thomas » 09 jun 2011, 13:55

Terug on topic: Weet er iemand hoe het komt dat Rasp soms geen kaartjes/parameters genereert? Vandaag is er enkel een (nieuwe) beschikbaar voor "morgen". "Vandaag" staat nog steeds op 42h, dus dat is de voorspelling van gisteren, voor "overmorgen" staat er nog niets op.

Een tijdje geleden heb ik al eens contact opgenomen met info@rasp maar daar heb ik nog geen antwoord van gehad.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: RASP

Bericht door Jan Ritsma » 10 jun 2011, 09:39

Thomas schreef:Terug on topic: Weet er iemand hoe het komt dat Rasp soms geen kaartjes/parameters genereert? Vandaag is er enkel een (nieuwe) beschikbaar voor "morgen". "Vandaag" staat nog steeds op 42h, dus dat is de voorspelling van gisteren, voor "overmorgen" staat er nog niets op.

Een tijdje geleden heb ik al eens contact opgenomen met info@rasp maar daar heb ik nog geen antwoord van gehad.
Michel Hagoort schreef: Met verdriet laat ik jullie weten dat Ge op 21 mei na een kort ziekbed is overleden. Vooral dankzij Ge hebben we al jaren het RASP model voor de Benelux, West-Duitsland en Frankrijk draaien. Daar ben ik hem heel erg dankbaar voor. Ge heeft voor zijn overlijden iemand gevonden die zijn werk aan RASP wil overnemen. Vanaf morgenavond wordt alles overgezet en is RASP voor onbepaalde tijd offline. We proberen RASP zo snel mogelijk weer in de lucht te krijgen.

Groeten Michel
Dat zal de reden zijn..... :sad:

Thomas
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2010, 07:50

Re: RASP

Bericht door Thomas » 10 jun 2011, 10:27

Dat is minder fijn nieuws, gecondoleerd iig...

Plaats reactie