Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Peter » 07 mei 2012, 14:34

l_steenbrink schreef:Op dit moment zie ik op zweefvliegen on line op de radarsite 5 vliegtuigen: PH-1409, SO, SU, SX, S9. Op glidertracking com zie ik alleen de de PH-1409 :frown:
Tijdens de wedstrijd op teuge werkte het hier ook veel beter. Prima prestatie :tup:
Die sites vullen elkaar prima aan. Als ik wil weten waar de kisten nu zitten dan kijk ik hier en als ik wil weten waar ze ooit gezeten hebben dan kijk ik nog even op glidertracking. :hilarius:

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Sieb » 07 mei 2012, 16:50

Ik gebruik het onafhankelijke flightradar24.com voor een goede dekking. Inclusief flighttracks en historie.
Als je filtert op alles onder de FL 100 en speed onder de 140 knopen dan zie je alles ook mooi vliegen.

Wat zijn de voordelen van glidertracking of zweefvliegenonline op flightradar?

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Webmaster » 07 mei 2012, 17:03

Sieb schreef:Ik gebruik het onafhankelijke flightradar24.com voor een goede dekking. Inclusief flighttracks en historie.
Als je filtert op alles onder de FL 100 en speed onder de 140 knopen dan zie je alles ook mooi vliegen.

Wat zijn de voordelen van glidertracking of zweefvliegenonline op flightradar?
De dekking bijvoorbeeld. flightradar geeft nu 3 zwevers en zweefvliegenonline geeft er 6.
Wat belangrijker is is de informatie die er bij gaat komen. Nu heb je al direct een overzicht over welke klasse de betreffende kist heeft, wie de eigenaar/vlieger is plus foto. straks komt daar streaming video bij en ik ben bezig met een afstand meter. Het komt zover dat je kan zien hoeveel de aangeklikte kist nog nodig heeft voor final glide, Je kan de startlijn er in zetten en relatief zien wie er voor ligt, etc. Ik ben nu alleen nog maar met de basics bezig. Het leuke werk moet nog komen ;)

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Jan de Hulster » 07 mei 2012, 17:52

Webmaster schreef:
Sieb schreef:Ik gebruik het onafhankelijke flightradar24.com voor een goede dekking. Inclusief flighttracks en historie.
Als je filtert op alles onder de FL 100 en speed onder de 140 knopen dan zie je alles ook mooi vliegen.

Wat zijn de voordelen van glidertracking of zweefvliegenonline op flightradar?
De dekking bijvoorbeeld. flightradar geeft nu 3 zwevers en zweefvliegenonline geeft er 6.
Wat belangrijker is is de informatie die er bij gaat komen. Nu heb je al direct een overzicht over welke klasse de betreffende kist heeft, wie de eigenaar/vlieger is plus foto. straks komt daar streaming video bij en ik ben bezig met een afstand meter. Het komt zover dat je kan zien hoeveel de aangeklikte kist nog nodig heeft voor final glide, Je kan de startlijn er in zetten en relatief zien wie er voor ligt, etc. Ik ben nu alleen nog maar met de basics bezig. Het leuke werk moet nog komen ;)





Jan mijn bewondering voor je voortuitgang in deze.
Ik heb het thuis met de griep in het lijf ook gevolgd.

Als je zo door gaat dan kun je bij jou tzt voorspellen dat iemand op final glide het NIET gaat halen !? ;)

En voor club gebruik kan je natuurlijk als instructeur je prille solist (of anderen) in de gaten houden wat hij uitspookt onderweg.

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Ruud Holswilder » 07 mei 2012, 18:34

Vanmiddag zag ik op http://planefinder.net/ ook diverse zweefvliegtuigen.
Zelfs meer dan 6.
Voor mij slechts één conclusie: ik heb er verkeerd aan gedaan om vandaag niet zelf te gaan vliegen, zeker met dat slechte weer voor de rest van de week.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Webmaster » 08 mei 2012, 13:45

Er zijn op dit moment op de radarpagina erg veel problemen verholpen. De update laat nu de kaart met rust en alleen de vliegtuigen worden verschoven. Dat betekent dat na een update de kaart gewoon blijft staan.
Daarvoor moest wel de Google kaartroutine volledig herschreven worden :stress:
Bovenaan de radarpagina bevindt zich een knop "navigatie". In het submenu daarvan staat "lijst vliegtuigen", daar worden alle mij bekende vliegtuigen met ADS-B in een lijst weergegeven. Als iemand wel ADS-B heeft, maar niet in die lijst staat, dan wordt het op prijs gesteld als hij mij even de bijzonderheden toestuurt. Ook bevinden zich vliegtuigen in de lijst met vraagtekentjes voor die items die mij niet bekend zijn. Als iemand die gegevens heeft ontvang ik ook die graag! Als iedereen een beetje meehelpt, dan is de zweefvliegenonline.nl radarpagina snel compleet. :)

pietjebel
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2009, 14:39

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door pietjebel » 08 mei 2012, 16:25

Webmaster,

Als ik via je hoofdpagina de "radarpagina" probeer te bereiken stuit ik op een dode link. Als ik de radarpagina via het forum benader werkt deze wel. Dit ter informatie...

Verder viel mij op dat de PH-473 in jouw vliegtuigenlijst het callsign "DD" heeft gekregen. Ik dacht al te weten dat hij rond vliegt met het callsign "74", en als je de officiele lijst hierop nakijkt blijkt dat beide registraties op naam van PH-473 staan! Overigens vliegt hij inderdaad rond met het callsign "74", dus wellicht dat deze beter geschikt is voor in je lijst.

Gr!

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Webmaster » 08 mei 2012, 17:08

pietjebel schreef:Webmaster,

Als ik via je hoofdpagina de "radarpagina" probeer te bereiken stuit ik op een dode link. Als ik de radarpagina via het forum benader werkt deze wel. Dit ter informatie...

Verder viel mij op dat de PH-473 in jouw vliegtuigenlijst het callsign "DD" heeft gekregen. Ik dacht al te weten dat hij rond vliegt met het callsign "74", en als je de officiele lijst hierop nakijkt blijkt dat beide registraties op naam van PH-473 staan! Overigens vliegt hij inderdaad rond met het callsign "74", dus wellicht dat deze beter geschikt is voor in je lijst.

Gr!
Het wordt (bijna) realtime verbeterd. Dank je wel!

Plaats reactie