Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

qwerty

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door qwerty » 18 mei 2011, 18:18

Webmaster schreef: Alweer een site van de Hiemstra-family :? Kende ik nog niet.
Wordt veel gekletst, maar het radarplaatje waar het om gaat mis ik daar helaas.
Waarom moet je dat prachtige initiatief nu weer afkraken alleen omdat het gedaan wordt door mensen die jij niet mag? En je maakt mij niet wijs dat je dit initiatief niet kende.

Het radarplaatje is daar nu gewoon online en netjes op tijd voor het NK (en daar is het voor gemaakt lees ik). Ik heb het nog niet echt in actie gezien, maar mijn eerste indruk is dat het "geklets" toch wel een mooier resultaat oplevert dan hier.
Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien als er ook echt gevlogen gaat worden.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Webmaster » 18 mei 2011, 18:51

qwerty schreef:
Webmaster schreef: Alweer een site van de Hiemstra-family :? Kende ik nog niet.
Wordt veel gekletst, maar het radarplaatje waar het om gaat mis ik daar helaas.
Waarom moet je dat prachtige initiatief nu weer afkraken alleen omdat het gedaan wordt door mensen die jij niet mag? En je maakt mij niet wijs dat je dit initiatief niet kende.

Het radarplaatje is daar nu gewoon online en netjes op tijd voor het NK (en daar is het voor gemaakt lees ik). Ik heb het nog niet echt in actie gezien, maar mijn eerste indruk is dat het "geklets" toch wel een mooier resultaat oplevert dan hier.
Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien als er ook echt gevlogen gaat worden.
Jij kan de zaken leuk verdraaien. Ik kraak niks af. Toen ik dat door jouw gequote bericht schreef bestond die tracking pagina van glider tracking nog niet. Dat is vandaag pas in orde gemaakt en pas om drie uur op het forum gezet. Niks op tijd dus de NK is immers al twee dagen aan de gang.
Die layout van glider tracking kon ik er ook op zetten alleen werd dat wat te druk. Bovendien werkt het hier real time, Dat beweert glider tracking over zijn radarpagina ook wel maar dat is grote onzin want daar is het 15 minuten vertraagd. Bij glider tracking is het dus net als in een film: real time opgenomen :grin:

qwerty

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door qwerty » 18 mei 2011, 20:39

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

En nou ga je zeker ook vertellen dat de domeinnaam "glider-tracking.nl" al eerder hebt geregistreerd dan die anderen glidertracking.com... of dat het toeval is dat ze zoveel op elkaar lijken :hypo:

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Peter » 18 mei 2011, 21:07

qwerty schreef::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

En nou ga je zeker ook vertellen dat de domeinnaam "glider-tracking.nl" al eerder hebt geregistreerd dan die anderen glidertracking.com... of dat het toeval is dat ze zoveel op elkaar lijken :hypo:
Ik weet niet waar jij naar toe wilt. Heb je soms Ben Hiemstra aandeeltjes?
Deze site bracht als eerste een trackingsysteen voor zweefvliegtuigen en ook nog met een eigen ontvanger in de buurt van de finish van de NK. Deze site brengt het real time en die andere met 15 minuten vertraging :twisted:
Daarna ga jij je druk maken over een domeinnaam die te veel op een andere lijkt :twisted:
Wedden dat dat radarbeeld van die andere site 15 minuten later erg op dat van deze site lijkt?
Wat een onbenul ben jij zeg. :bah:

qwerty

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door qwerty » 18 mei 2011, 21:20

Kom op, zeg. Je weet best waarom die andere site 15 minuten vertraging in heeft gebouwd: zij zijn officieel partner in de wedstrijd en hebben houden zich aan de FAI-code waarin 15 minuten vertraging wordt geadviseerd bij publicatie van actuele posities.
En wat doet de positie en het eigendom van de ontvanger er in godsnaam toe?

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Webmaster » 18 mei 2011, 21:33

Het wordt allemaal wat technisch, maar ik denk niet dat Ben die 15 minuten vertraging zelf heeft ingebouwd. Die vertraging zit hem in het systeem en de programmatuur die hij gebruikt. Ik heb die mogelijkheid direct laten vallen omdat daarmee die 15 minuten niet te omzeilen is. Niemand zit volgens mij te wachten op informatie waar een vliegtuig 15 minuten geleden was. Iedereen wil weten waar ze NU zijn. Er gaat toch ook geen hond naar een autorace kijken met 15 minuten vertraging :twisted:

Laten we nu eerst maar eens zien hoe beide systemen werken. Hopelijk komt die gelegenheid nog want morgen zou het zelfs weer gaan regenen :frown:

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Peter » 18 mei 2011, 21:43

qwerty schreef:Kom op, zeg. Je weet best waarom die andere site 15 minuten vertraging in heeft gebouwd: zij zijn officieel partner in de wedstrijd en hebben houden zich aan de FAI-code waarin 15 minuten vertraging wordt geadviseerd bij publicatie van actuele posities.
En wat doet de positie en het eigendom van de ontvanger er in godsnaam toe?
De positie is erg belangrijk als je laag vliegende finishende kisten wil laten zien, dat had je zelf ook kunnen bedenken.
Wie is trouwens een officiele partner van wie?

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door vanzomeren » 19 mei 2011, 07:12

Veel geschreeuw en weinig wol. Er zijn maar 6 kisten in het deelnemersveld die uitgerust zijn met ADS-B waarvan er volgens mij niet één in de top meevliegt. :frown: Een leuk testje voor de techneuten, maar de wedstrijd kan je er niet mee volgen :sad:

Henk Poepjes

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Henk Poepjes » 19 mei 2011, 10:47

Laatst gewijzigd door Henk Poepjes op 19 mei 2011, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Peter » 19 mei 2011, 11:20

Henk Poepjes schreef:Voor de geïnteresserden:

http://www.nk zweefvliegen2011.nl/ een-interview-met-frank-hiemstra-over-glidertracking-ads-b-en-spotlive-tracking/
Ze moesten wel wat ondernemen nu er op Terlet overal flyers hangen van zweefvliegenonline over het echte real-time volgsysteem :)
En meneer Poep, heb je al op zweefportaal een link geplaatst naar de radar van deze website en heb je al één van je echomailtjes gedropt op de zelfde plaats in verband met het gekopieerde VVD bericht over Natura 2000? De druiven zijn weer zuur he meneer Poep :bah:
Meneer Hiemstra zegt dat het deelnemen aan zijn systeem gratis is omdat het nog getest wordt. Ze gaan er dus geld voor vragen. Zal een moeilijk verhaal worden als het hier wel gratis blijft denk ik.

Plaats reactie