Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Webmaster » 14 mei 2011, 18:35

Er wordt hard gewerkt! Het is de bedoeling dat tijdens de Nationale kampioenschappen via een ontvangststation in Beekbergen de door de transponder van de verschillende vliegtuigen verschafte ADS-B informatie te volgen zal zijn op zweefvliegen-online.nl
Als expiriment zal tijdens de uren dat er wedstrijd wordt gevlogen op de website van zweefvliegenonline een pagina open zijn waarop de posities van de wedstrijdvliegtuigen worden weergegeven. Dat geldt natuurlijk alleen voor die vliegtuigen die GPS informatie aan de transponder doorgeven. Om het dataverkeer enigzins binnen de perken te houden zullen alleen ingelogde gebruikers de pagina kunnen zien en zal er met een tussenpoos van enkele minuten worden geupdate.
Ik hoop dat iedereen het een leuk idee vindt en er plezier aan beleeft.

Rutger Kruk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 apr 2011, 23:43

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Rutger Kruk » 14 mei 2011, 21:21

Webmaster schreef: Ik hoop dat iedereen het een leuk idee vindt en er plezier aan beleeft.
Goed initiatief.


Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Webmaster » 16 mei 2011, 09:19

Ja die. Vind je het leuk?

qwerty

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door qwerty » 16 mei 2011, 18:02

Moeilijk te zeggen zolang er geen zwevers in de lucht zijn. Lettertjes blinken in ieder geval niet uit in duidelijkheid.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Webmaster » 16 mei 2011, 18:12

qwerty schreef:Moeilijk te zeggen zolang er geen zwevers in de lucht zijn. Lettertjes blinken in ieder geval niet uit in duidelijkheid.
Ik bedoelde meer of je het een leuk idee vindt. Die lettertjes zijn op mijn scherm nog goed te lezen. Hagelscherp had ik ook leuker gevonden, maar omdat iedereen die om de minuut de radar uitleest nu al 30 kb datatransport veroorzaakt durf ik de kwaliteit niet te verhogen. Per uur is dat immers al 1,8 Mb vermenigvuldigd met het aantal uren dat x zweefvliegers online zijn...... We lopen nu al de kans dat mijn host straks de hele website plat gooit wegens vergaande data-verkeer overschrijdingen.

Hopelijk hebben veel deelnemers een koppeling tussen de gps en de transponder. Zo niet dan valt er niet veel te zien maar daar kan ik natuurlijk niets aan doen :)

qwerty

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door qwerty » 16 mei 2011, 23:39

Natuurlijk is het idee leuk. Ik begrijp dat er ook aan wordt gewerkt door http://www.glidertracking.com/.

PS: Een beetje hosting service biedt tegenwoordig al snel maandelijks meer dan 10Gb aan verkeer per maand, dus bandbreedte moet geen problemen opleveren lijkt me.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Webmaster » 17 mei 2011, 00:14

qwerty schreef:Natuurlijk is het idee leuk. Ik begrijp dat er ook aan wordt gewerkt door http://www.glidertracking.com/.

PS: Een beetje hosting service biedt tegenwoordig al snel maandelijks meer dan 10Gb aan verkeer per maand, dus bandbreedte moet geen problemen opleveren lijkt me.
Alweer een site van de Hiemstra-family :? Kende ik nog niet.
Wordt veel gekletst, maar het radarplaatje waar het om gaat mis ik daar helaas.

10 Gb gaat zweefvliegenonline overheen deze maand....

Henk Poepjes

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Henk Poepjes » 17 mei 2011, 11:45

Je bent weinig origineel met je idee:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... eefvliegen

De organisatie heeft het er al maanden over en op Zweefportaal zijn er al verschillende draadjes aan gewijd.

Je maakt mij niet wijs dat je hier niet van op de hoogte was....

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!

Bericht door Jan Ritsma » 17 mei 2011, 11:59

Henk Poepjes schreef:Je bent weinig origineel met je idee:
Ojee Henk! Stel je voor dat al iemand voor mij dat idee had. Is het daardoor een slecht of een goed idee?
En... zou dat betekenen dat zweefvliegenonline dat niet als eerste op internet zou mogen verwezenlijken?

Plaats reactie