ZuidAfrika seizoen 2016-2017

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: ZuidAfrika seizoen 2016-2017

Bericht door Jan Ritsma » 14 jan 2018, 06:14

fanclub JR schreef:Jan,

Wanneer komt er weer een aflevering in je story? We staan al bijna een week droog.... Het weer lijkt best aardig daar...! Laten we hopen dat het begin van 2018 wat succesvoller is qua records dan het einde van 2017....
Dat is het inderdaad. Ik probeer op dit moment ijzer met handen te breken, maar dat lukt even niet.
Het is goed weer op Gariepdam en er wordt iedere dag gevlogen. Daarom kom ik niet aan de verslagen toe, maar ik doe mijn best.
fanclub JR schreef: Oh, maak je niet te druk over de CWS met het aanpassen van recordlijsten.... Ze drukken het er toch wel door...

Succes nog de komende weken,
Je fanclub! :lol:
Even dacht ik dat Bas Seijfert (voorzitter CSZ) oprecht naar voor en tegens op zoek was voor het onzalige idee om 20 m vliegtuigen in de 18m klasse toe te laten. Inmiddels heb ik ook gezien dat dat een wassen neus is en alleen bedoeld om een gevoel van inspraak te geven. Hij gaat dat gewoon doen, tenzij het ABZ (afdelingsbestuur zweefvliegen en niet algemeen bestuur zweefvliegen zoals hij dat noemt) hem tegen houdt. Die kans is inderdaad niet groot. Ik heb in het KNVvL forum gereageerd, niet omdat ik denk dat het wat uithaalt, maar omdat ik wil dat iedereen weet wat er nu weer speelt.

We gaan vliegen vandaag!

Kerstens
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 sep 2009, 15:38

Re: ZuidAfrika seizoen 2016-2017

Bericht door Kerstens » 15 jan 2018, 10:38

Waarom vrees je dat het de laatste keer word dat je naar Garyp gaat Jan?

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: ZuidAfrika seizoen 2016-2017

Bericht door Jan Ritsma » 15 jan 2018, 11:48

Kerstens schreef:Waarom vrees je dat het de laatste keer word dat je naar Garyp gaat Jan?
Ach, ik zal het eerlijk vertellen.
Ik krijg geen medical meer tenzij ik me aan mijn ogen (staar) laat opereren Dat is bij mij echter wat riskanter dan gemiddeld.

Brigitte en ik gaan ieder jaar met veel plezier naar Gariep. Het is een gezellige vakantieplaats waar we inmiddels iedereen kennen. Voor de records is het echter gunstiger om op een industrieterrein gelijkende locatie in de woestijn te gaan zitten. Dat lijkt mij en Brigitte niets. Gariep is een prima locatie voor OLC-vliegersen reuze gezellig, maar ligt wat thermieksterkte, wind, airspace en basishoogte significant slechter. Dat kon ik tot nu toe voor de wat kortere vluchten aardig compenseren door naar een betere omgeving te vliegen) alsmede door gewoon beter te vliegen.
Nu, blijken op een andere locatie mensen voor 1600 Euro per week een in 2017 op de markt gekomen kist te huren, die 15 tot 25% beter is dan mijn inmiddels 20 jaar oude Ventus. Ik twijfel er geen seconde aan dat een middelmatige vlieger vanaf de betere locatie met deze fonkelnieuwe kist, de records buiten mijn bereik kan zetten. Ik zal dus, als ik nog records wil vliegen, uit moeten kijken naar een andere locatie en mogelijk een andere kist. Daar denk ik over na en ben aan het informeren.

Plaats reactie