Informatie voor en oproep aan deelnemers Euroglide.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Informatie voor en oproep aan deelnemers Euroglide.

Bericht door Webmaster » 11 jun 2016, 08:28

Achter de schermen van de Euroglide

Zoals eerder medegedeeld, ben ik benaderd door een bestuurslid van de Euroglide met het verzoek om door samenwerking met zweefvliegenonline het tracken van de deelnemers en de presentatie daarvan, tot een succes te maken.Die medewerking kreeg hij. Door mij werd een apparte trackingpagina opgezet. Het voornemen was, om deze in een frame mede op de site van de Euroglide te presenteren. Op verzoek van het zelfde bestuurslid van de Euroglide werd door mij het stappenplan voor het aanmelden van de FLARM bij OGN opgezet. Dit zou aan de deelnemers met de laatste mailing worden meegestuurd, vergezeld van een dringend verzoek deze registratie door te voeren. De KNVvL trackers (apparaatjes die via het GSM-net van uit het vliegtuig hun positie doorbellen) zouden gezien de slechte ervaring met deze toestelletjes, de kosten en de grote hoeveelheid extra werk, niet worden ingezet en als dat toch eventueel zou gebeuren, dan zou zweefvliegradar, een websitedeel van zweefvliegenonline, mede gebruik maken van deze gegevens voor een optimale presentatie.

Toen Gerrit Knoop, die samen met zijn broer in het bestuur van de Euroglide zit hiervan lucht kreeg, ontstond er een verschil van inzicht binnen het Euroglide-bestuur en werd de samenwerking met zweefvliegenonline opgezegd. Gerrit is al sinds de tijd dat op zweefvliegenonline gewaarschuwd werd tegen de malafide SZT bestuurders een felle agitator en basher van zweefvliegenonline. Dat moeten de mensen die nu graag een leuk natuurgetrouw plaatje van de vorderingen van de Euroglide deelnemers willen zien, helaas bezuren. Ook het stappenplan met het verzoek tot registratie bij OGN, ging niet met de laatste mailing mee. Het was echter wel door het bestuurslid dat om samenwerking vroeg, aan degene die de mailings verzorgt, aangeboden. Dat dit opzet is staat voor mij vast.
Tot zover een sumiere weergave van de gebeurtenissen in de laatste weken.

Wat kwalijk is, is dat die mailing voor het registreren van de FLARM niet alleen een entertainment zaak is, maar ook één met een veiligheidsaspect. Het opgeven van je FLARM-registratie kan in geval van een zoektocht naar een verongelukt vliegtuig net de tijdwinst geven die het onderscheid maakt tussen leven of dood. Gerrit Knoop heeft echter andere prioriteiten.

Naar aanleiding van het bovenstaande doe ik daarom hier de volgende oproep:

Als je als deelnemer of organisator, de beschikking hebt over de mailinglist van de Euroglide, stuur deze dan, eventueel volledig anoniem, naar [url=http://www.zweefvliegenonline.nl%20zweefvliegenonline.nl]zweefvliegenonline[/url] via de "contactknop". Deze lijst zal uitsluitend gebruikt worden voor de oproep tot registratie van de FLARM, die zo onfortuinlijk met de officiele mailing niet is meegekomen.

Als je direct in kontakt staat met één of meerdere deelnemers van de Euroglide, stuur ze dan deze posting of stuur ze een link naar dit bericht. Een advies voor registratie bij OGN is ook goed. Als iemand het persé wil kan hij dat na de Euroglide weer ongedaan maken.
Nog even voor de volledigheid: De lijst van deelnemers die al geregistreerd zijn is te vinden op de Euroglide tracking-site onder de navigatieknop.

Zegt het voort!!

Gebruikersavatar
Francesco
Berichten: 149
Lid geworden op: 03 okt 2009, 12:20

Re: Informatie voor en oproep aan deelnemers Euroglide.

Bericht door Francesco » 15 jun 2016, 13:59

Jammer, Jammer, jammer, jammer

Ik zit aan de andere kant van de wereld. De Euroglide is in mijn 53 jaar zweefvliegen het leukste wat ik ooit gedaan heb.
Ik zou het graag willen volgen ( en ik blijf er voor op) , maar helaas het mag niet.
Dank u Euro Glide Committee of heb ik het mis??

Plaats reactie