Misleiding door KNVvL met betrekking tot tracking sites

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Misleiding door KNVvL met betrekking tot tracking sites

Bericht door Webmaster » 05 jun 2016, 08:43

Zoals op de de hoofdpagina van zweefvliegenonline reeds in de nieuws berichten is aangekondigd, is door zweefvliegenonline voor de Open Militaire Kampioenschappen zweefvliegen 2016, die morgen beginnen, een aparte tracking pagina gemaakt. De deelnemers kunnen daar op de voet gevolgd worden in real time.

De KNVvL maakt echter liever gebruik van een commercieel bedrijf dat tegen hoge kosten voor de leden, met een trackingsyteem werkt dat functioneert met behulp van aan de deelnemers meegegeven apparaatjes. Die apparaatjes zouden via een telefoonverbinding voortdurend hun positie moeten door bellen. Helaas werkt dit systeem zo slecht dat één van de forumleden van het KNVvL forum moest opmerken dat de onderlinge positie van de op de kaart gepresenteerde vliegtuigen, beter zou kunnen worden bepaald door middel van het opgooien van dobbelstenen. Ach, zo liet iemand van de KNVvL mij weten, het gemiddelde publiek heeft toch niets in de gaten... :grin:

De trackingsite van zweefvliegenonline, werkt met door de zweefvliegtuigen uitgezonden hoogfrequentsignalen. Het plaatje dat hier gepresenteerd wordt is up to date, waarheidsgetrouw en kost bovendien de KNVvL-leden geen cent.

Waarom misleidt de KNVvL haar leden? Dat zit hem in het volgende probleem. De zweefvlieggemeenschap is erg klein en individuele KNVvL-medewerkers worden niet of nauwelijks gecontroleerd en gecorrigeerd. Een muffe sfeer van vriendjespolitiek is het gevolg. Bovendien kan je beter je leden misleiden dan moeten toegeven een miskoop op andermans kosten te hebben gedaan. Daar komt nog bij, dat een door de KNVvL gesubsidieerd systeem, dat vergelijkbaar is met dat van zweefvliegenonline, en een derde syteem waarvoor tientallen zogenaamde "spot" apparaatjes werden aangeschaft volledig mislukt is . Kortom, politiek gezien moeten de leden nu naar informatie kijken die nergens op slaat...
Mushroom beleid: Keep them in de dark and feed them schit!!

Pim van Asch
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:14

Re: Misleiding door KNVvL met betrekking tot tracking sites

Bericht door Pim van Asch » 05 jun 2016, 13:06

Jan, is het een intern probleem van KNVvL – Afdeling Zweefvliegen? Of een algemeen KNVvL probleem?
In het eerste geval zal het me een zorg zijn. In het tweede dien ik me achter de oren te krabben.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Misleiding door KNVvL met betrekking tot tracking sites

Bericht door Webmaster » 05 jun 2016, 14:01

Pim van Asch schreef:Jan, is het een intern probleem van KNVvL – Afdeling Zweefvliegen? Of een algemeen KNVvL probleem?
In het eerste geval zal het me een zorg zijn. In het tweede dien ik me achter de oren te krabben.
Zoals gebruikelijk bij de KNVvL is het onduidelijk wie wat betaalt. Men schijnt ook dat erg graag zo te willen houden. Op vragen aangaande geldstromen wordt niet gereageerd en hoewel ik mij op de mailinglist gezet heb voor jaarverslagen, waar ieder KNVvL-lid recht op heeft, heb ik nog nimmer iets ontvangen.

In het geval van de trackers schijnt het initiatief genomen te zijn door de KNVvL afdeling zeilvliegen. Dat betekent niet automatisch dat die afdeling er geld in gestoken heeft. Het lijkt op een algemeen KNVvL probleem. Schriftelijke vragen, al zijn het simpele vragen over welke regels er gelden, worden genegeerd. Ik ben al weer 6 maanden bezig om informatie los te krijgen aangaande de regels m.b.t. zweefvliegrecords, maar tot nu toe te vergeefs.

Plaats reactie