FAI kent Regionaal Afrikaans record toe.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

FAI kent Regionaal Afrikaans record toe.

Bericht door Webmaster » 27 jun 2015, 08:04

D15 Speed over a triangular course of 100 km - General 187.38 km/h 2015-01-08 Jan Ritsma (NED) ratified - current record 17401

FAI Record File Num #17401 [Direct Link]
Status: ratified - current record
Region: African
Class: D (Gliding)
Sub-Class: D15 (15m Class Gliders)
Category: General
Group: Not applicable
Type of record: Speed over a triangular course of 100 km
Performance: 187.38 km/h
Date: 2015-01-08
Course/Location: Gariep Dam (South Africa)
Claimant Jan Ritsma (NED)
Glider: Schempp-Hirth Ventus 2 CT (D-KRTS)

Zie: http://www.fai.org/fai-record-file/?recordId=17401
Er ligt nog een claim over de zelfde afstand, met een snelheid van 191.7 km/u

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: FAI kent Regionaal Afrikaans record toe.

Bericht door Jan Ritsma » 26 sep 2015, 15:46

Enkele weken geleden kreeg ik via mijn voormalige adres van de KNVvL de oorkonde van het bovengenoemde record opgestuurd. Samen met een begeleidend schrijven. Nader bekeken bleek dat het secretariaat Woerden (in dit geval Frouwke Kuijpers) de ontvangen papieren zonder enig eigen inbreng botweg had doorgestuurd. Het begeleidend schrijven was dus van de FAI en gericht aan de KNVvL. Raar natuurlijk dat de KNVvL dat zonder commentaar doorstuurt. De FAI verzocht in haar brief aan de KNVvL mij de "warmste felicitaties¨ over te brengen. Dat is tot op heden het secretariaat Woerden niet gelukt :grin:

Wel kreeg ik enkele dagen geleden een Email van het secretariaat Woerden, verzonden door Frouwke. Het bevatte een document waarvan, als je er op klikte, alle virusscanners in de stress schoten. Ik heb het maar verwijderd. We nemen niet aan dat ze het met opzet deed, want daar heb je kennis voor nodig.... Gezien het feit dat Frouwke een mega adressenbestand in haar Emailprogramma heeft, vermoed ik wel dat de rest van de KNVvL en een niet onbelangrijk deel van zweefvliegend nederland ondertussen besmet is. :fp:
faiknvvl.jpg


l_steenbrink
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 jul 2010, 09:13

Re: FAI kent Regionaal Afrikaans record toe.

Bericht door l_steenbrink » 28 sep 2015, 08:24

Een Nigeriaanse bende die het op Frouwke voorzien heeft en haar account gehackt zou hebben lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Slordig computer gebruik en onvoldoende beveiliging, waardoor ze een virus heeft opgelopen ligt meer voor de hand.

Dat de KNVvL selectief is met felicitaties begint mij ook op te vallen en dat hoort natuurlijk niet. Het is belangrijk dat privezaken van verenigingszaken gescheiden blijven.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: FAI kent Regionaal Afrikaans record toe.

Bericht door Jan Ritsma » 29 sep 2015, 12:54

Nu krijg ik een dergelijke mail van Karel Termaat. Te dicht in de buurt van Frouwke geweest vrees ik en ook al besmet :muziek:

Plaats reactie