Kosten recordaanvraag

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Kosten recordaanvraag

Bericht door Jan Ritsma » 17 feb 2015, 09:28

Van een lid van de Commissie Sportzaken Zweefvliegen, ontving ik een Email of ik 11 Euro op zijn rekening over wilde maken.
Het betreft portokosten voor het opsturen van mijn aanvraag voor twee Continental Records aan de FAI. :)
Verder werd ik al gewaarschuwd voor de hoge kosten die de FAI voor een recordaanvraag in rekening brengt. Die bedragen per aanvraag 200 Zwitserse Frank, ongeveer 170 Euro.

1) In dit geval moet ik het voor de CSZ opnemen. Het is natuurlijk erg raar dat een lid van deze commissie geld uit zijn eigen zak moet voorschieten om een bij de KNVvL ingediende recordaanvraag te behandelen.

2) Er worden door de KNVvL fikse bedragen uitgekeerd aan wedstrijdvliegers en vliegsters. Kernploegleden kunnen kosten declareren voor het meedoen aan buitenlandse wedstrijden en bij WK en EK wordt eveneens een groot bedrag door de KNVVL betaald aan deelnemerskosten vervoer van vliegtuigen en aanhanger, accomodatie, etc. Het zou niet vreemd zijn als de KNVvL ook continentale en wereldrecords zou subsidieren, in plaats van zelfs nog de portokosten in rekening te brengen.

De recordlijstvan de FAI is natuurlijk ook een beetje het visitekaartje van de Nederlandse zweefvliegerij.

Ik zit niet met die kosten, en ik ben er zeker van dat de andere Nederlander( Max Leenders) die regelmatig records vliegt daar ook geen enkele moeite mee heeft. Maar, daar gaat het niet om. De Nederlandse filosofie is, dat het niet eerlijk is als iemand om financiele redenen, niet met een EK of WK mee zou kunnen doen en dus wordt het gesubsidieerd. Dan is het vreemd dat die filosofie niet doorgetrokken wordt naar het aanvragen van een record.

Het beste zou zijn in beide gevallen niet te subsidieren. Maar zolang het aan de ene kant gedaan wordt is er geen geldige reden om het aan de andere kant niet te doen. :twisted:

Plaats reactie